استاندار لرستان از برگزاری ۲۵ رزمایش با محوریت پدافند زیستی و بحث بیوتروریسم در این استان طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۸۴۹۰
|
۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

به  گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید موسی خادمی در سخنانی، اظهار داشت: هر ساله ۸ آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده اما به لحاظ گستردگی برنامه‌ها و اقدامات یک هفته به این امر اختصاص داده می‌شود.

وی، تصریح کرد: امسال با توجه به رویکرد سازمان پدافند غیرعامل وزارت کشور و با توجه به وضعیت کرونا بیشتر برنامه‌های این حوزه به صورت برنامه‌های آموزشی و از طریق فضای مجازی در حال انجام است.

استاندار لرستان گفت: در کنار این موضوع رزمایش‌هایی نیز در حال انجام است که در طول هفته توسط دستگاه‌های ذیربط اجرا خواهد شد.

خادمی با بیان اینکه امسال بالغ بر ۲۵ رزمایش با محوریت رزمایش حوزه پدافند زیستی و بحث بیوتروریسم در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است، گفت: تعدادی از پروژه‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته کلنگ زنی شده است در طول این هفته با حضور مسئولین کشوری و استانی به بهره برداری خواهند رسید.

وی، ابراز امیدواری کرد ماحصل برنامه‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل اجرا می‌شود به تقویت امنیت و حفاظت از زیرساخت‌ها و افزایش تاب آوری دستگاه‌های اجرایی در مقابل تهدیدات احتمالی منجر شود.

استاندار لرستان در خصوص طرح‌هایی که در این هفته افتتاح خواهند شد، گفت: بخشی از طرح‌هایی که به صورت روتین و سالانه انجام می‌شوند از جمله برگزاری دوره آموزشی گسترده برای امنیت سایبری مدیران حوزه‌های امنیتی و کارشناسان این حوزه همچنین در کنار این موضوع طرح‌های مربوط به حوزه آب را داریم که تعدادی از خودروها و دیزل ژنراتورها و دستگاه‌های امدادی که برای حوزه آب و تهدیدات احتمالی این حوزه، توسط شرکت آبفای استان از محل اعتبارات پدافند غیر عامل وزارت نیرو خریداری شده‌اند مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

خادمی افزود: در این هفته یک منبع «جی آر پی» که به عنوان یک منبع آب ذخیره و استراتژیک در استان طراحی شده است و سال گذشته کلنگ احداث آن زده شده است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی، گفت: اگر شرایط فراهم شود طرح پد فرودگاه هلیکوپتر و سوله امدادی که توسط جمعیت هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران استان احداث شده در طول این هفته مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات