خبرهای داغ:
رييس كل دادگستري استان قزوين:

دستگاه ها و نهادها در صورت ترك فعل در راستاي پيشگيري از وقوع جرم بايد پاسخگو باشند

آيين تكريم و معارفه رييس حوزه قضايي بخش دشتابي با حضور رييس كل دادگستري، مسئولان قضايي استان و مديران بخش دشتابي برگزار گرديد.
کد خبر: ۹۲۸۸۶۳۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان قزوين، حجت الاسلام والمسلمين قدرتي گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوري اسلامي كه مشروعيت آن برگرفته از ولايت اهل بيت (ع) است، توفيق الهي محسوب مي‌شود كه بايد به پست‌ها به عنوان امانتي از سوي مردم نگاه كنيم.

مقام ارشد قضايي استان با بيان اينكه پيشگيري از وقوع جرم بايد اولويت تمامي دستگاه ها و نهادها باشد، اذعان داشت: همانگونه كه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) تاكيد داشته و دارند، پيشگيري از وقوع جرم وظيفه تمامي دستگاه ها است و پيگيري اجراي اين اقدامات در دستور كار دستگاه قضايي قرار دارد و دستگاه و نهادها در صورت ترك فعل در راستاي پيشگيري از وقوع جرم بايد پاسخگو باشند.

حجت الاسلام والمسلمين قدرتي بيان داشت: آسيب هاي اجتماعي درد مشترك جامعه هستند و بايد هركس به سهم خود براي مقابله با آنها اقدام كند. همه ما از مردم تا مديران در برابر جامعه مسئول هستيم و بايد تمام سعي و تلاش خود را براي آگاه سازي مردم و رفع مشكلات جامعه به كار بنديم.

رييس كل دادگستري استان قزوين استان بيان كرد: دستگاه قضايي ملجاء و پناهگاه ستمديدگان است و برخورد ما با كساني كه از طريق قانون شكني موجب تضييع حقوق عمومي و ايجاد ناامني مي شوند، سخت و بازدارنده خواهد بود زيرا امنيت خط قرمز دستگاه قضايي است.

وي در ادامه بيان داشت: اگر اين نظام امروز در اوج قله هاي افتخار ايستاده است به خاطر دلاور مردي هاي شهداء است و ما بايد از اين رو خود را مديون خون پاك شهيدان بدانيم.

حجت الاسلام والمسلمين قدرتي گفت: مطابق سياست هاي كلي قوه قضاييه از هر اقدام قانوني كه منجر به اصلاح فرد خاطي،كاهش ورودي پرونده و جمعيت كيفري گردد استقبال مي كنيم.

رييس كل دادگستري استان قزوين اذعان نمود: ظلم ستيزي، دفاع از حق مظلوم و بي عدالتي به عنوان يك تكليف و مسئوليت برعهده قضات نهاده شده است و كار و تلاش قضات در مسير هدايت انسان ها بوده و نمي توان آن را با حقوق، ارج و مزد ارزشيابي كرد .

رييس جديد حوزه قضايي بخش دشتابي نيز در ادامه بيان نمود: امنيت و احساس امنيت لازمه هر جامعه بشري است كه انشالله با تلاش هاي همكاران اينحوزه قضايي و همراهي و همدلي مديران و مردم بتوانيم اين مهم را محقق نماييم.

گفتني است طي اين مراسم حجت الاسلام علي عرب محمدي به عنوان رييس حوزه قضايي بخش دشتابي معرفي شدند.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها