فرمانده دانشگاه امام حسین(ع):

حرکت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت گام دوم انقلاب به‌صورت جدی پیگیری می‌شود/بایددشمن‌شناسی خود را تقویت کنیم

آمریکا‌یی‌ها و‌نخبگان صهیونیست به این نتیجه رسیده‌اند که با ابرقدرتی آمریکا دیگر نمی‌توانند به اهداف خود در جهان دست یابند. آنها از ابرقدرتی آمریکا گذشته‌اند و این نقطه عطفی است.
کد خبر: ۹۲۸۸۶۴۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

 به گزارش  خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر محمدرضا حسنی آهنگر، فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع)،  روز گذشته (سه‌شنبه ۶ آبان) در افتتاحیه همایش بین‌المللی «افول آمریکا؛ روند گذشته و تحوّلات آینده» که با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: همایش افول آمریکا، تمام‌ کاری نیست که دانشگاه جامع امام‌حسین(ع) به دنبال آن است، بلکه یک آغاز و گزارشی است درباره مأموریتی که یک‌ نهاد مهم نظام یعنی مجمع تشخیص مصلحت به آن واگذار کرده است.

حرکت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت گام دوم انقلاب به‌صورت جدی پیگیری می‌شود/بایددشمن‌شناسی خود را تقویت کنیم

 

وی درباره دو مأموریت اندیشکده شهید صدر، گفت: حرکت در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت گام دوم انقلاب به‌صورت جدی پیگیری می‌شود. در بُعد سلبی نیز، مأموریت مهم این اندیشکده، بررسی افول تمدن غرب است که تحقق تمدن نوین اسلامی با افول تمدن غرب همراه خواهد بود.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: موضوعی که روند افول غرب را سرعت بخشیده، پیروزی انقلاب اسلامی است که شوک بزرگی به جهان وارد کرد که در آن روزگار به دو بلوک تقسیم شده بود. ضلع و قله دیگری که در عالم پدید آورد، باعث شد هندسه قدرت تغییر یابد و عملاً شرق و غرب ‌را به چالش بکشد.

سردارحسنی آهنگر با اشاره به فتنه‌هایی که نظام سلطه علیه انقلاب در دوران مختلف به راه انداخته، گفت: جمهوری اسلامی از همه این فتنه‌ها سربلند بیرون آمد.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) تصریح کرد: کاهش شعاع تأثیرگذاری غرب و افزایش اثرگذاری تمدن اسلام، مطمئناً ثمره چلّه اوّل انقلاب است.

سردار حسنی آهنگر، بیانیه گام دوم را نسخه جهانی شدن انقلاب دانست و افزود: برای تحقق چنین بیانیه‌ای، هم باید به آینده جهان توجه داشته باشیم هم دشمن‌شناسی خود را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه تحول آینده جهان، پیشران اصلی دیگری دارد، گفت: آمریکا‌یی‌ها و‌نخبگان صهیونیست به این نتیجه رسیده‌اند که با ابرقدرتی آمریکا دیگر نمی‌توانند به اهداف خود در جهان دست یابند. آنها از ابرقدرتی آمریکا گذشته‌اند و این نقطه عطفی است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) ادامه داد: صهیونیست‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که دوران آینده دوران پیشرانی شرکت‌های‌چندملیتی در فضای مجازی است.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه تمدن سایبری در حال رقم خوردن است، گفت: حوزه هوش مصنوعی و علوم شناختی دو حوزه تأثیرگذار در تمدن سایبری خواهد بود که ماحصل آن هوش شناختی خواهد بود. اگر جمهوری اسلامی بخواهد تمدن سازی کند، باید به تمدن سایبری توجه کند.

وی با بیان اینکه مؤلفه‌های قدرت در کشورها در حال از دست رفتن است و‌ قدرت کشورها بر بستر فضای مجازی شکل خواهد گرفت، گفت: نسخه اول نظام مسائل از سوی دانشگاه جامع امام حسین(ع) آماده شده و پژوهشکده شهید صدر مجموعه‌ای از پژوهشکده‌ها را در کنار هم قرار داده است. بیش از ۳۰ اندیشکده و دانشکده درگیر تدوین نظام مسایل شده اند.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در ادامه گفت: همزمان با هشت پنلی که امروز در همایش افول آمریکا برگزار می‌شود، پنل‌های متعددی در شهرهای مختلف در حال برگزاری است و حدود ۳۰ نشست هم برگزار شده است.

سردار حسنی آهنگر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آن دسته از دوستان دانشگاهی که هنوز موضوع افول آمریکا را باور نکرده‌اند، بدانند که سنجه‌های علمی و بین‌المللی، افول آمریکا را نشان می‌دهد و من توصیه می‌کنم که این افراد درباره افول آمریکا بیشتر مطالعه کنند و به نسخه‌های چاپ شده از سوی خود آمریکایی‌ها توجه کنند و با جریان افول آمریکا، ‌همراه و هم صدا شوند.

وی با بیان اینکه تحول هوشمندسازی جهان فرصت مناسبی برای ما است تا مبانی جبهه حق را به گوش جهانیان برسانیم، تصریح کرد: ما در حال حاضر در رسانه تحریم هستیم و نمی‌توانیم سخنان امامین انقلاب را به گوش جهانیان برسانیم. اگر این موضوع محقق شود، شاید مقدمه خوبی برای شتاب افول آمریکا باشد.

ارسال نظرات