مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد به مناسبت سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده؛ روز نوجوان و بسیج دانش آموزی پیامی صادر کردند.
کد خبر: ۹۲۸۸۶۷۹
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، هشتم آبان، مصادف است با سالروز شهادت نوجوان فداکار حسین فهمیده که در سن ۱۳ سالگی با عملیات استشهادی در مواجهه با تانک‌های مهاجم عراقی در سال ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید.
شهید حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله قمی با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه خرمشهر اعزام شد و در راه دفاع از شهر بی دفاع خرمشهر دوشادوش رزمندگان اسلام جنگید.
شهید فهمیده پس از دو بار مجروح شدن در نبرد با دشمن سر انجام در ۸ آبان ماه ۱۳۵۹ در کوت شیخ درآن سوی شط خرمشهر در اقدامی شجاعانه و شهادت طلبانه با بستن نارنجک به خود به قلب دشمن زد و تانک‌های متجاوز دشمن را منهدم کرد و به شهادت رسید.
شهید فهمیده همان کسی است که حضرت امام خمینی (ره) درباره او فرمودند: رهبر ما آن طفل سیزده‌ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صد‌ها زبان و قلم بزرگ‌تر است، با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
حضرت آیت الله امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رهبر معظم انقلاب هم درباره شهادت شهید فهمیده می‌فرمایند؛ امروز «روز جوان و نوجوان» است و مناسبت آن هم شهادت یک نوجوان بسیجی شهید حسین فهمیده است وزنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش‌آموز بسیجی، شهید فهمیده از اصالت‌های دفاع مقدس است.
در جای دیگری نیز چنین می‌فرمایند: مواردى است که شخصیت‌هاى حقیقى، به نماد و به حقایق اسطوره‌گون تبدیل مى‌شوند… و از جمله‌ى زیباترین آنها، شهادت این نوجوان بسیجى است.
او سیزده ساله بود؛ امّا با رشد، با شعور، با اراده و مصمّم، که کشور خود را می‌شناخت، امام خود را می‌شناخت، دشمن خود را می‌شناخت، اهمیت وجود و فعالیت خود را هم می‌شناخت و رفت این سرمایه را تقدیم عزّت کشور و آینده انقلاب و منافع و مصالح مردم کرد.
امروز شهید فهمیده، بحق، الگوی شایسته و تصویر برجسته‌ای از ایثار و جهاد و شهادت برای دانش آموزان بسیجی و جوانان کشور ماست، به گونه‌ای که حماسه سازی‌های فهمیده و دیگر فهمیده‌های میهن اسلامی، می‌تواند یادآور دوران دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن دوران باشکوه باشد.
ارسال نظرات