رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز:

۵۳۱ گروه جهادی در استان البرز برای کمک به کادر درمان اعلام آمادگی کردند

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری ۵۳۱ گروه جهادی در این استان برای کمک به کادر درمان اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۹۲۸۸۷۱۱
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار مهران طیران در تشریح فعالیت گروه‌های جهادی استان البرز در راستای کمک به کادر درمان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: از روزی که ایشان فرمودند نیروهای داوطلب و مؤمن به میدان بیایند، گروهای جهادی برای حضور در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی در استان البرز ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: بر این اساس تاکنون ۷۲۱ گروه جهادی در سامانه اطلس جهادی ثبت شده‌اند و ۵۳۱ گروه جهادی برای کمک به کادر درمان اعلام آمادگی کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز با اشاره به اینکه گروهای جهادی در هفت محور فعالیت خود را آغاز کردند، بیان کرد: با توجه به اینکه آمار مبتلایان به کرونا به صورت صعودی افزایش یافته و کادر درمان تحت فشار هستند و از طرفی میزان ابتلاء به کرونا در کادر درمان نیز افزایش یافته است؛ نیروهای داوطلب در اولین محور برای کمک به کادر درمان آموزش‌های لازم را فرا می‌بینند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی گروهای جهادی محله‌محور و اقشار مختلف مانند بسیج دانشجویی و مهندسی و طلاب برای کمک به کادر درمان تصریح کرد: پس از سازمان‌دهی این گروها توسط بسیج جامعه پزشکی البرز که متولی این امر از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان است، آموزش‌های لازم در این حوزه داده می‌شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دانشگاه علوم پزشکی پروتکل‌های خاصی را برای اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها در نظر گرفته است، نیازی به ورود گروهای جهادی در این زمینه وجود ندارد.

پاسدار طیران خاطرنشان کرد: گام بعدی ضدعفونی معابر و اماکن عمومی است، با این تفاوت که قبلاً تمام اماکن و معابر عمومی ضدعفونی می‌شدند اما این کار در این مرحله بر اساس نیاز و پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی البرز انجام می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز سومین محور فعالیت گروه‌های جهادی را ادامه کمک‌های مؤمنانه به افراد بیمار و نیازمند عنوان کرد و گفت: بر این اساس افرادی که به دلیل کرونا بیکار شدند و از امکانات بیمه نیز استفاده نمی‌کنند با همت خیرین شناسایی شده و معیشتشان تأمین می‌شود.

پاسدار طیران با بیان اینکه در مساجد و محلات کارگاه‌های تولیدی ماسک راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: تولید ماسک با قدرت بیشتری ادامه دارد و بین افراد نیازمند که توانایی تأمین ماسک را ندارند، توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: از طرفی گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر به صورت جهادی و تخصصی ماسک رایگان در اختیار آن دسته از شهروندانی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، قرار می‌دهند و آنها را نیز در این خصوص توجیه می‌کنند.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه با افزایش تورم، قدرت خرید اقلام خوراکی و بهداشتی برخی خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: با فعال کردن پویشی در محله‌ها بدهی افراد به خواربارفروشی‌ها و نانوایی‌ها توسط گروهای جهادی پرداخت می‌شود.

وی در پایان متذکر شد: علاوه بر توان گروه‌های جهادی، معاونت عملیات سپاه و لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای، تخصصی و مهندسی برای ضدعفونی معابر، اماکن و تجهیزات بر اساس درخواست و نیاز دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها