نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دشمن با اصل اسلام‌ مشکل دارد و هیچ فکر، مذهب و گرایشی از اسلام را نمی‌پسندد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مردم باید در مقابل اینگونه حرکات دشمن هوشیار باشند و با وحدت و انسجام بیش از پیش در مقابل ترفند‌های دشمن ایستادگی کنند.
کد خبر: ۹۲۸۸۷۲۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در نشست صمیمی با علمای شیعه و اهل سنت ایرانشهر که در محل سالن اجتماعات دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن با اصل اسلام‌ مشکل دارد و هیچ فکر، مذهب و گرایشی از اسلام را نمی‌پسندد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در گذشته دشمنان حفظ ظاهر می‌کردند و به گونه‌ای رفتار می‌کردند که همه فکر کنند به همه ادیان و افکار دنیا احترام می‌گذارند، اما در حال حاضر و در این برهه زمانی بغض و کینه خود را نسبت به اسلام و پیامبر به گونه‌های مختلفی از جمله قرآن سوزی، کاریکاتور و توهین به مقدسات اعلام می‌کنند و برخی از سیاست مداران که خود را حامی حقوق بشر می‌دانند از این‌گونه حرکات به بهانه آزادی بیان حمایت می‌کنند و عملا با اسلام و آنچه که نماد اسلام است در افتاده اند.

آیت الله مصطفی محامی تاکید کرد: همه آحاد مردم باید در مقابل اینگونه حرکات دشمن هوشیار باشند و با وحدت و انسجام بیش از پیش در مقابل ترفند‌های دشمن ایستادگی کنند.

وی با تبریک و گرامیداشت هفته وحدت تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) الگوی بسیار خوبی برای برای همه آحاد مردم جامعه است، و علما و روحانیون وارثان پیامبر (ص) هستند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان بیان داشت: نیاز است علما و روحانیون همانند پیامبر اکرم (ص) برای آسیب شناسی در جامعه اسلامی بگردند و آسیب‌ها و مریضی‌ها را تشخیص دهند.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) همانند یک طبیب در صدد شناسایی مشکلات مردم و درمان آن بود و ارائه راهکار برای رفع آسیب‌ها با آماده سازی ابزار و زمینه لازم از وظایف علماست و باید مانند پیامبر (ص) نقش آفرین باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان با بیان اینکه باید در جهت ارتقای بینش و رشد علمی و دانش مردم تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: تلاش برای نجات از غفلت و بهبود معیشت مردم نیز از دیگر وظایف علما به شمار می‌آید.

امام جمعه زاهدان اضافه کرد: ما در برابر مردم و نظام اسلامی مسئول هستیم وباید در راستای هدایت و تحقق مطالبات به حق مردم تلاش کنیم.

وی گفت: ما باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا هم حق مردم و هم حق نظام به خوبی و بدون افراط و تفریط رعایت شود.

آیت الله محامی افزود: دشمن در تلاش است تا به هر نحو و ابزاری به کشور ما آسیب بزند و به تعبیر مقام‌معظم رهبری دشمن در برابر ما آرایش جنگی گرفته و در تمامی زمینه‌ها به خصوص در زمینه فرهنگی دست به شبیخون زده و نهایت تلاش خود را برای ایجاد تفرقه و ایجاد نزاع و درگیری میان کشور‌های اسلامی را به کار گرفته و با برنامه ریزی‌های مختلف این موضوع را دنبال می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در استان اظهار کرد: تلاش ما برای مقابله با دشمن و اقداماتش، یک تاکتیک مقطعی نیست و یک دستور قرآنی استراتژیک است و همانطور که خداوند در قرآن فرمود: ه اختلاف عامل ایجاد سستی می‌شود و همه آحاد مردم با هر نوع گرایش فکری نیازمند همبستگی و اتحاد هستند و اگر به این وحدت خدشه‌ای وارد شود به مانند کِشتی است که سوراخ شده و همه با هم غرق شوند.

وی در پایان تاکید کرد: دشمن نمی‌تواند کینه خود را نسبت به اسلام پنهان کند و حاصل این کینه توزی‌ها توهین به مقدسات، آتش کشیدن قرآن و اهانت به پیامبر اسلام است.
ارسال نظرات