مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار و محروم در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۸۸۸۳
|
۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، احمد حسین فتایی امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه لرستان با برخی دستگاه‌های اجرایی استان گفت: بر اساس این تفاهم نامه همکاری، ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی را با هدف بهره مندی کودکان و نوجوانان مناطق کمتر برخوردار و توسعه یافته استان به اجرا در می‌آورد.

وی، تصریح کرد: بر این اساس برگزاری یادواره‌های شهدا به ویژه شهدای دانش آموز، تشکیل گروه‌های سرود، تئاتر و تواشیح، برگزاری مسابقات فرهنگی با رویکرد تربیتی و با هدف ارتقا مهارت‌ها و دانسته‌های دینی، تبلیغ و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در خانواده با محوریت مادر و تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و قرآنی با استفاده از ظرفیت‌های همچون حفظ قرآن و احادیث برخی از تعهدات این اداره کل خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ادامه داد: همچنین تجهیز کتابخانه های مدارس و مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی در روستاها، برگزاری اردوهای فرهنگی تربیتی ویژه دانش آموزان و معلمان، تهیه و تولید نرم افزارهای آموزشی با محوریت کاهش آسیب‌های رسانه محور برای نوجوانان و احیا سنت‌های حسنه بومی و محلی با استفاده از فعالیت‌های فرهنگی و هنری از دیگر وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این تفاهم نامه است.

فتایی، گفت: سایر دستگاه‌های فرهنگی استان نیز در قالب همین تفاهم نامه، مجری برگزاری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با شرح وظایف خود خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات