خبرهای داغ:
یکی از مواردی که سندروم زیبایی بوجود آورده است عمل های حراجی پلاستیک برای تبدیل شدن به قیافه یک بازیگر و یا سلبریتی مشهور است. در این زمینه متاسفانه اغلب کار حراجی پلاستیک به آن سمت و سویی که فرد فکر می کند حرکت نمی کند و یک بدل بدقواره و زشت از قیافه بازیگر و سلبریتی معروف ساخته می شود که جز طعنه های اجتماعی چیزی عاید فرد نمی کند.
کد خبر: ۹۲۸۸۹۳۳
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج ؛ - امیرحمزنژاد: حراجی های پلاستیک در میان زنان ایرانی به یک اپیدمی تبدیل شده است. «بکش اما خوشگلم کن» یک ضرب المثال زنانه است اما متاسفانه در جامعه در خصوص برخی از زنان این ضرب المثل مضحک واقعیت پیدا کرده است. اما کار به کارهای روزانه ختم نمی شود. موضوع عطش زیبایی در برخی از افراد به عمل های متعدد جراحی پلاستیک سخت و پردرد ختم شده است که در انتها نه تنها خبری از زیبایی نیست بلکه باعث بوجود آمدن صورت ها و قیافه های عجیب و غریب و عمدتا زشت می شود که نمی توان دیگر کاری با آن کرد و متاسفانه عمل های جراحی دیگر برای ترمیم این زائده ها صورت می گیرد که موجب از بین رفتن بیشتر جسمی فرد می شود.
افرادی که در این خصوص گرفتار سندروم زیبایی شده اند در مراحل بعد هر چه به این هدف خود دست پیدا نمی کنند از لحاظ عاطفی و روحی به شدت ضربه می خورند. درواقع این افراد نه تنها سرمایه مالی خود را از دست داده اند و جیب دکترهای جراجی پلاستیک را پر کرده اند و خود را به تیغ جراحی و خطرهای آن به طور متعدد سپرده اند، از لحاظ روحی هم وقتی به اهداف خود نرسیده اند، به شدت دچار افسردگی و ناراحتی روحی و روانی می شوند.
یکی از مواردی که سندروم زیبایی بوجود آورده است عمل های حراجی پلاستیک برای تبدیل شدن به قیافه یک بازیگر و یا سلبریتی مشهور است. در این زمینه متاسفانه اغلب کار حراجی پلاستیک به آن سمت و سویی که فرد فکر می کند حرکت نمی کند و یک بدل بدقواره و زشت از قیافه بازیگر و سلبریتی معروف ساخته می شود که جز طعنه های اجتماعی چیزی عاید فرد نمی کند.
از سوی دیگر استفاده افراطی از عمل جراحی برای برخی از نقاط بدن باعث می شود که فرد شکل بدقواره و زشتی بیابد که متاسفانه برای اینکه از شر این وضعیت راحت شود بایستی پول هنگفت تری را خرج کند. اما اغلب متخصصان جراحی پلاستیک بیشتر اقدام به کارگزاری شی مصنوعی در صورت و بدن فرد می کنند و برای ترمیم چنین مواردی علم پزشکی نمی تواند چندان به حالت طبیعی فرد را بازگرداند. از این روست که فرد به یک راه بی بازگشت قدم می گذارد که مشکلات عظیمی برای وی بوجود می آورد. مشکلاتی که بعد از عمل های جراحی برای برخی از افراد بوجود می آورد و زندگی آنان را به جهنم تبدیل می کند نیز در این خصوص اجتناب ناپذیر است.
اخیرا پیوند نامبارک اینستاگرام و شوآف و جراحی پلاستیک باعث ظهور دخترانی شده که خودشان را با آرایش ها و قیافه های هیولاگونه در اینستاگرام بروز می دهند که آسیب های زیادی برای زنان و خصوصا دختران جوان دارد و عادی سازی مسئله هیولاسازی از دختران است. این موارد که به نوعی یک انحراف آشکار در آن وجود دارد در برخی از موارد با رفتارهای مشمئز کننده در حال افزایش است. متاسفانه این افراد در فضای شبکه های اجتماعی هم در حال تکثیر و گسترش هستند. توجه عجیب جامعه به این افراد نیز در فضای مجازی در جای خود بسیار قابل توجه است. همین توجه سبب می شود که این افراد درحالی که بازخورد منفی از فضای جامعه واقعی می گیرند در فضای مجازی خود را احیا کنند و سبب عادی شدن و بروز بیشتر این مشکل در جامعه شود.
از سوی دیگر هم آقایان کمتر به دخترانی که با جراحی پلاستیک سعی کرده اند زیبایی را برای خود بخرند تمایلی دارند. مفهوم زیبایی از معصومیت به زیبایی جنسی و فیزیکی صرف گرایش یافته است و این زیبایی هم چون در حوزه اخلاقی و روانی نمی تواند درست عمل کند باعث مشکلات بسیاری می شود. از این رو موضوع حراجی های پلاستیک بایستی به طور کاملا روانشناسانه، جامعه شناسانه و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته و فرهنگ سازی لازم برای بایستی انجام پذیرد. از سوی دیگر موارد قانونی و حقوقی نیز بایستی بدان افزوده شود و جلوی بوجود آمدن این شکل از حراجی های پلاستیک گرفته شود. در این خصوص با جریمه و بستن درب مطب های حراجی پلاستیک می توان این موارد را پیگیری کرد.
جامعه امروز با مشکلاتی که حاکی از افراط در موارد مدرن است روبروست. مشکلاتی که اگر در زمان خاص خود با آنها برخوردو از بروز مجدد انها جلوگیری نشود معلوم نیست به چه شکلی دوباره در جامعه بروز پیدا کنند.
انتهای پیام/*
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات