مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) در گفت و گو با «بسیج»:

بسیج دانش آموزی یک نهاد ارزشی و انسان ساز است/اجرای ۲۵۰ برنامه بسیج دانش آموزی در البرز آغاز شد

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) گفت:بسیج دانش آموزی یک نهاد ارزشی و انسان ساز است که به برکت انقلاب اسلامی به کانونی برای تربیت نسل آینده با تفکر بسیجی تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۲۸۹۰۴۲
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ پاسدار سید جلیل موسوی گفت: امام خمینی (ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸ فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را درکشور صادر کرد.

وی افزود: به دنبال این پیام تاریخی همه پایگاه ها ی بسیج به صورت خود جوش و مردمی شکل گرفتند و با شروع جنگ تحمیلی دفاتر بسیج در مدارس همانند دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش آموزان به جبهه های جنگ فعال شدند.

وی با اشاره به اینکه درآن دوران دانش آموزان بسیجی همانند سایر نیروهای نظامی و مردمی کشور در جبهه های نبرد با متجاوزان جنگیدند،خاطرنشان کرد: در طول هشت سال دفاع  مقدس بیش از ۵۵۰  هزار دانش آموز بسیجی در جنگ شرکت کردند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) یادآور شد: دردوران هشت سال دفاع مقدس بیش از ۳۶هزار دانش آموز شهید شدند که ازآن جمله می توان به شهید محمد حسین فهمیده اشاره کرد.

پاسدار موسوی بیان داشت: شهید محمد حسین فهمیده یکی از این دانش آموزان بسیجی بود که اقدام شجاعانه و قهرمانانه او موجب  افزایش شور وهیجان بیشتر در جبهه ها شد و ارتش رژیم بعث را به وحشت انداخت.

وی با بیان اینکه حضور حماسی دانش آموزان در سال های جنگ تحمیلی شور و نشاط ویژه ای درداخل مدارس ایجاد کرد، اضافه کرد: درآن دوران دانش آموزان خواستار راه اندازی بسیج دانش آموزی در مدارس شدند و بدین گونه هسته های اولیه تشکیلات بسیج دانش آموزی در مدارس تشکیل و پس از مدتی کوتاه تبدیل به گسترده ترین تشکل دانش آموزی کشور شد.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) تصریح کرد: از سال ۱۳۶۳ وزارت آموزش و پرورش موظف شد تا با همکاری بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آموزش آمادگی دفاعی را برای دانش آموزان به اجرا درآورد که این موضوع موجب تحکیم دفاتربسیج دانش آموزی درمدارس شد.

پاسدار موسوی یادآورشد: برای هفته بسیج دانش آموزی درالبرز ۱۵ عنوان برنامه پیش بینی شده که از آن جمله می توان به برنامه  " آبروی کوچه افتخار محله"  اشاره کرد که درقالب آن دانش آموزان در مقابل منزل برخی از شهدای دانش آموزاستان برنامه فرهنگی ، سخنرانی کوتاه و مداحی اجرا می شود.

وی دیدار با خانواده شهید فهمیده، یادوراه شهید فهمیده به صورت خیلی محدود بر سر مزار این شهید در بهشت زهرای تهران ، پویش تصویری " همه با هم مرگ بر آمریکا " درفضای مجازی، امضای طومار مجازی و انتشار بیانیه ضدآمریکایی در فضای مجازی توسط مجامع علوی و فاطمی دانش آموزی را از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی استان البرز برشمرد.

این مسوول افزود: اجرای سرود خیابانی همراه با توزیع ماسک رایگان، تولید محتوا درفضای مجازی و تجلیل از نفرات برتر کنکور استان و لیگ علمی پایا را از دیگر برنامه های این هفته در البرز است.

وی بیان داشت : تولید محتوا از زندگی نامه، سیره و وصایای شهدای شاخص دانش آموزوانتشار آن در فضای مجازی و همچنین سرکشی از برخی خانواده های شهدای دانش آموز و استمرار کمک های معیشتی و نوشت افزاری برای خانواده های دانش آموزان بی بضاعت نیزپیش بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه امام حسن مجتبی (ع) در پایان خاطر نشان کرد: تولید محتوا با عنوان خدمات ۴۱ ساله بسیج به منظور انتشار آن درفضای مجازی از دیگر برنامه های هفته بسیج دانش آموزی دراستان البرزاست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها