خبرهای داغ:
فرماندار شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه محدودیت‌ها جدی و بدون اغماض موردتوجه دستگاه‌ها باشد گفت: جرائم سخت‌گیرانه برای متخلفان بهداشتی در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۰۶۴
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
جرایم سختگیرانه برای متخلفان بهداشتی در شاهرود/محدودیت های جدی و بدون اغماضبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، نادر فخری در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا شهرستان شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه روند مراجعات و بیماریابی و تلاش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان نشان می‌دهد اگر روال به همین وضعیت ادامه یابد در شرایط بدتر قرار بگیریم به قرار گرفتن شهرستان جزو ۴۳ شهرستان بحرانی کشور اشاره کرد و افزود: البته ما به این موضوع انتقاد داریم که اگر بحران است باید وضعیت بحرانی دیده شود نه شرایط قرمز و محدودیت در چهار گروه مشاغل مورد اعتنا شود و امیدواریم به این مرحله نرسیم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که انگیزه خوبی را در دولت و مسؤولین ایجاد کردند گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که تمام تصمیم گیری‌ها باید با نظر وزارت بهداشت باشد و اولویت اصلی کشور سلامت است.
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود با بیان اینکه از امروز محدودیت‌ها باید جدی و بدون اغماض مورد توجه و نظارت دستگاه‌های اجرایی باشد افزود: همه مدیران ما به عنوان فرمانده میدان در حوزه خود باید عمل کنند و کار سازماندهی و نظارت را انجام و منتظر دستور فرماندار نباشد.
وی با تاکید بر اینکه امروز شرایط ما مانند دوران دفاع مقدس است و همه دستگاه‌ها باید به عنوان فرمانده میدان با جدیت و درست عمل کنند گفت: دستگاه‌های نظارتی به گونه‌ای منعطف و با واکنش سریع اقدام کنند که در وضعیت‌های مختلف مشاغل فعالیت کنند، اما اولویت در همه حال سلامت مردم است.
وی به ماده ۶۸۸ مجازات مدنی اشاره کرد و افزود: ما از این ماده باید استفاده کنیم که اگر رعایت بهداشت عمومی نشود قاطعانه برخورد شود و اگر الان مشکلی می‌بینیم در جایی باید قبلا حل می‌شده و اگر حل نشده باید قاطعانه برخورد کرد.
فخری با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که لزوم تصویب جرایم سخت گیرانه برای افرادی که مرتکب تخلفات بزرگ بهداشتی می‌شوند را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس فتوای رهبری متفاوت‌تر و دقیق‌تر و متعهد‌تر عمل کنیم و نباید در رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت از سلامت مردم اغماضی صورت گیرد.
فخری با اشاره به راه اندازی مجدد نقاهت گاه در شهرستان بر ممنوع بودن فعالیت صنوف گروه دو، سه و چهار توجه داد و بر برخورد قاطع با قانون شکننان تاکید کرد و اظهار کرد: باید نظارت شود که آنچه مصوب شده اجرا شود و در کلیه ادارات باید تراکت و بنر زدن ماسک و اطلاع رسانی برای گران‌فروشی و اطلاع دادن به ۱۲۴ نصب شود.
وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایط نقلیه عمومی تاکید و بر تعطیلی تمام جلسات شهرستان جزو جلسات مهم اقتصادی و معیشتی و سلامت تاکید کرد و گفت: به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ابلاغ شده که اطلاعیه ترحیم در حد اطلاع صادر شود و بس و حوزه‌های سیاسی و عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری شهرستان کار نظارت را اجرا خواهند کرد و مدیران و شهرداران باید هدفمند عمل و ضدعفونی توسط شهرداران پیگیری و اطلاع رسانی در خانه ماندن و قطع زنجیره آن‌ها انجام گردد.
فرماندار شهرستان شاهرود از دکتر چمن و کادر درمان تشکر ویژه کرد که مرگ و میر شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌ها کم است و گفت: این نشان از تلاش‌های شبانه روز و خستگی ناپذیر آنان است.
وی از همه مدیران و اعضای اصلی ستاد مقابله با کرونا درخواست کرد کار را جدی بگیرید تا از آمال کادر درمان کاسته شود و تاکید کرد: تمام امکانات ما در فرمانداری و شهرستان در اختیار مجموعه علوم پزشکی است.
فخری با اشاره به اینکه بهترین کمک کار ما در حوزه سلامت و پیشگیری دانش آموزان هستند عنوان کرد: معلمان در این خصوص به دانش آموزان در کلاس‌های مجازی تذکر بدهند تا آن‌ها به عنوان همیار سلامت به ما کمک کنند تا خانواده‌ها فاصله گذاری را رعایت کنند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود بر تصویب احکام سیار به نیروی انتظامی و بهداشت و صمت در برخورد قاطعیت با تخلفات در شورای تأمین تاکید و گفت: با توجه به تصویب ستاد اعمال محدودیت‌ها در شهرستان شاهرود سه هفته وضع شده است و در تمام روستا‌ها و شهر‌ها بنری نصب و و اطلاع رسانی می‌شود که کلیه مراسمات و تجمعات ممنوع و با توجه به ماده ۶۸۸ با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: محدودیت‌ها در شهرستان شاهرود از امروز به مدت سه هفته اعمال خواهد شد و کلیه مشاغل گروه‌های ۲،۳ و ۴ تعطیل و نظارت بر مشاغل گروه یک نیز در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشدید خواهد شد و مساجد و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل است و یک سوم کارکنان ادارات و آن‌ها که بیماری زمینه‌ای دارند دورکاری انجام دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها