خبرهای داغ:

ابتلای ۲۴۸ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به کرونا/بستری روزانه تا ۴۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به ابتلای ۲۴۸ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به کرونا گفت: هر شب بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار کرونایی بستری می‌شوند.
کد خبر: ۹۲۸۹۰۶۶
|
۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
ابتلای ۲۴۸ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به کرونا/بستری روزانه تا ۴۰ نفربه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در نشست ستاد فرماندهی مقابله با کرونا شهرستان شاهرود در فرمانداری این شهرستان در تالار ولایت با تشکر از تلاش‌های همه در راستای مقابله با کرونا در این هشت ماه اظهار کرد: همکاران ما در حوزه نظام سلامت این تلاش را می‌بینند و در خط مقدم این جبهه ایستادگی کردند و تاکنون ۲۴۸ از همکاران ما در حوزه جغرافیایی تحت پوشش این دانشگاه کرونای قطعی گرفته اند که ۱۷۷ نفر پزشک و پرستار هستند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری هم نگاه ویژه‌ای به کادر درمانی و تلاش‌های آنان داشتند، که هر کس در این مسیر جهاد جان دهد در این راه شهید است و این حجت را تمام کرد که در صحنه و خط مقدم حضور داشته باشیم و با وجود سختی‌ها و مشکلات ایستاده‌ایم و رها نکردیم و هر روز هم جدی‌تر از قبل با اقتدار بیشتر و روحیه مضاعف در صحنه حضور داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه الان در مرحله سوم بحرانی در کشور قرار داریم گفت: هشت ماه تجربه این بیماری را داریم، هر چند ویروس ناشناخته است و هیچ دارویی که اتفاق نظر باشد نیست و همه تیری در تاریکی است، اما تجربه ما در برخورد با این ویروس چگونه رفتار آن است و رفتار ما چگونه بوده که طغیان کرده است و یا ویروس عقب نشینی کرده است.
چمن با تاکید کرد: آنچه که مهم است محفل و مجلس و دورهمی آسیب است و هرگاه نادیده گرفتیم و اجتماعات را شکل دادیم و عادی نگاری کردیم باید منتظر همه‌گیری باشیم و، چون همه گیری تصاعدی است منجر به بحران می‌شود.
وی با بیان اینکه ما امروز حضور ویروس را در خانواده‌ها و بین همکاران می‌بینیم که در این اجتماع فاصله و ماسک معنا ندارد اظهار کرد: مهار کردن این تماس‌ها سخت است، اما تجمع، ازدحام و جلسه و مراودات آسیب جدی است و راه حل این است که هر چه می‌توانیم فاصله ایجاد کنیم که کمک می‌کند ابتلا و بار آماری را کاهش و ریشه ابتلا کم و زنجیره شکسته شود.
وی با تاکید بر اینکه این مرحله بدتر از دو مرحله قبل است، که از اسفند و فروردین و خرداد و تیر بوده افزود: الان شهریور و مهر مرحله سوم آغاز شده و هنوز در حال صعود موج اخیر هستیمو شدت واگیر و ابتلا و مرگ بالاست.
چمن با اشاره به شهرستان شاهرود و میامی و انجام بیماریابی فعال گفت: بیماریابی فعال در همه گیری اصل است و ما فعال بودیم و برای همین آمار کشف ما بالا رفت و مهمترین رسالت ما بیماری یابی فعال بود، چرا که اگر نمی‌شد، آمار مرگ تصاعدی بالا می‌رفت و سیر انتقال و شیوع بیشتر می‌شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به تأمین ۱۴ تخت آی سی یو جدید برای شهرستان و یک دستگاه نمونه‌گیری سی پی آر افزود: از روز اول همه گیری تلاش ما این بود که از تدابیر کشور جلوتر داشته باشیم و سامانه‌ای را طراحی کردیم که رصد بیماران را داشته باشیم و این الان فعال است.
وی با اشاره به آمار همه‌گیری شیوع کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر تست کرونای آن‌ها مثبت شده و آمار ما به ۲۵۴۳ نفر قطعی کرونا رسید و بستری ما الان ۲۰۸ نفر است و خطر این است که الان در شرایط بدتر از دو مرحله قبل است و ابتلا و مرگ بیشتر است.
چمن با اشاره به اینکه در هفته گذشته هر شب ۳۰ تا ۴۰ نفر بستری داشته و داریم گفت: ۲۷ نفر بستری در آی سی یو بد حال داریم و مراجعین مشکوک تاکنون ۸۵۸۶ نفر ثبت شده که ۲۳۶۶ نفر بستری و ۱۲۴ مورد تا امروز مرگ قطعی داشتیم..
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با تاکید بر اینکه اصل قطع زنجیره شیوع تا پایان دوره همه گیری باید اجتماعات سراسری کلا تعطیل شود گفت: باید در معابر عمومی بنر نصب شود و برگزاری هرگونه محفل و مجلس با توجه به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ممنوع اعلام شود.
وی با اشاره به اینکه ما تا پایان همه گیری کلاس‌های تئوری دانشگاه‌ها را تعطیل و در بستر مجازی کار می‌کنیم به استفاده از خدمات الکترونیک در جامعه توجه داد و افزود: حتی نوبت دهی را نیز از بستر اینترنت انجام دهیم تا تراکم ایجاد نکنیم.
وی با اشاره به ۳۵۰ مورد بازرسی از مدارس شهرستان گفت: در بازرسی‌ها مشخص شد، ۹۶ درصد از ماسک استفاده و ۹۵ درصد از دستشویی و آبخوری مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود.
چمن بر هدفمندی در ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی تاکید کرد و از همگان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم اجتماع در قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند
ارسال نظرات
پر بیننده ها