علیرضا فهیمی گفت: قرارگاه همیاری زعفران، نیرو‌های جهادی با استقرار در تربت حیدریه و زاوه به کشاورزان در گل چینی و پاک کردن زعفران کمک می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۸۹۵۴۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
 علیرضا فهیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ اظهار داشت: اجرای این طرح در راستای تحقق مثلث اقتصادی رزم حسینی استاندار سابق خراسان رضوی و وزیر صمت کنونی انجام گرفته و حجت‌الاسلام سیدامین طباطبایی از معین‌های اقتصادی آستان قدس رضوی متعهد شدند در این ایام همیار زعفرانکاران منطقه تربت حیدریه باشند.
 
وی تصریح کرد: این اقدام با هدف حمایت از زعفرانکاران و به منظور رعایت کف قیمت به تصویب رسیده در شورای ملی زعفران می‌باشد تا مبادا در اثر عرضه زیاد محصول قیمت پایین نیاید. فهیمی با بیان اینکه که قرار است ۲ هزار نفر در ایام فصل برداشت زعفران در منطقه مستقر شوند، افزود: تاکنون ۵۰۰ نفر مستقر و مشغول همکاری هستند.
 
وی همچنین گفت: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر است ۲۹ درصد محصول را نیرو‌های قرارگاه برای خودشان بردارند و ۷۱ درصد را به زعفران‌کاران تحویل بدهند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز گفت: اکنون اکیپ ویژه‌ای برای انجام امور قرنطینه و کنترل بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهادگران تشکیل شده است.
 
غلامرضا میری افزود: هر گاه احساس شود حضور جهادگران چه برای خودشان و چه برای زعفران‌کاران مشکل انتقال یا انتشار کرونا را به همراه خواهد داشت، از ادامه کار آن‌ها جلوگیری خواهد شد. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها