خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در راستای تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه تعداد ۱۰۳ پروژه عمرانی با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است که از این تعداد، ۵۵ پروژه در حال اجرا و تکمیل می باشد.
کد خبر: ۹۲۸۹۵۶۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه و تعیین سازمان بسیج سازندگی و سپاه انصارالرضا (ع) به عنوان معین محرومیت‌زدایی شهرستان جلسات متعددی در حوزه معاونت عمرانی استانداری و فرمانداری زیرکوه و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برگزار شد که تاکنون تعداد ۱۰۳ پروژه عمرانی با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده است که از این تعداد، ۵۵ پروژه در حال اجرا و تکمیل می‌باشد.

وی ادامه داد: اعتبار کلی موردنیاز این پروژه‌ها حدود ۲۴ میلیارد تومان بوده که حدود ۶ و نیم میلیارد آن توسط سازمان بسیج تامین شده و کار اجرایی آن نیز توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود.
 
هنری افزود: پروژه‌های تفاهم شده تاکنون شامل احیا و مرمت قنوات، افزایش بهره‌وری آب کشاورزی شامل لوله گذاری، کانال انتقال آب، استخر ذخیره آب، سالن ورزشی و زمین‌های ورزشی روباز، انتقال آب شرب، اصلاح و اجرای عملیات آبخیزداری و نمازخانه مدرسه می‌باشد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون از پروژه‌های مذکور تعداد ۲۹ پروژه با اعتباری کلی ۴۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده است که شامل احیا و مرمت ۷ رشته قنات، ۲ باب استخر ذخیره آب، ۲ کانال انتقال آب، ۳ آبشخور دام، ۴ باب ایستگاه دیجیتال تلویزیونی، ۲ پروژه اصلاح شبکه آبرسانی و بهبود کیفیت آب شرب، پروژه تامین تانکر ثابت آبرسانی عشایر برای ۶ روستا، ۱ باب کارگاه اشتغال خیاطی، بوستان امام خمینی شهر حاجی آباد و همچنین مجموعه ورزشی روستای افین می‌باشد.

هنری گفت: ایستگاه‌های دیجیتال عملیات اجرایی ساختمانی آن به اتمام رسیده که انشاءالله با نصب تجهیزات توسط صدا و سیما مردم این منطقه از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد، همچنین مجموعه ورزشی افین نیز در حال تجهیز بوده که انشالله در ایام هفته بسیج افتتاحیه آن انجام خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: تفاهم نامه محرومیت زدایی شهرستان زیرکوه با سازمان بسیج سازندگی و سپاه استان ۵ ساله بوده که انشالله اقدامات موثری در این راستا انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین در زمینه بهره گیری از سایر رده‌های وابسته به سپاه و بسیج نیز هماهنگی لازم نسبت به استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون سپاه و بسیج، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و قرارگاه محرومیت زدایی نیز در زمینه‌های مختلف عمرانی، اشتغال، فرهنگی و سلامت در این شهرستان صورت گرفته که در ادامه از این ظرفیت‌ها نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها