خبرهای داغ:
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس از پیشنهاد این مجمع برای اتصال آزادراه شیراز-اصفهان به استان بوشهر در قطعه ۸ این پروژه بزرگ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۸۹۶۱۲
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان گفت: در نشستی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به همراه معاونان وزیر دفاع و ۴ عضو از اعضای مجمع نمایندگان استان فارس در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تکلیف تامین منابع مالی هفت قطعه آزادراه شیراز-اصفهان مشخص شده است.

وی با اشاره به جزئیات نشست مذکور افزود: در این نشست برای قطعات یک تا ۷پروژه برای تامین منابع مالی آن، تعیین تکلیف مالی شد که وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام ۵۰ درصد برای تکمیل آن سهیم شدند.
 
نماینده شیراز و زرقان در مجلس همچنین گفت: در این نشست برای تعیین تکلیف قطعه ۸ پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تامین منابع مالی و ضرورت تسریع در اجرای پروژه با توجه به رسیدن فصل سرما پیشنهاداتی ارائه شد.
 
عزیزی  اضافه کرد: در بررسی و تعیین تکلیف قطعه ۸ مجمع نمایندگان فارس در مجلس پیشنهاد تغییر این قطعه به پروژه آزاد راه اصفهان- شیراز- بوشهر را ارائه دادند.
 
رئیس مجمع نمایندگان فارسخاطرنشان کرد: به این ترتیب در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی و نبودن موانع قانونی، قطعه ۸پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، تبدیل به قطعه یک آزادراه شیراز -بوشهر می‌شود و وزارت راه و شهرسازی و دفاع هر کدام به ترتیب ۶۰درصد و ۴۰درصد در اجرای پروژه سهیم می‌شوند.
 
وی بیان کرد: در این نشست همچنین تصمیماتی پیرامون اجرای عملیات آزادراه لامرد- پارسیان گرفته شد.
 
به گزارش ایسنا، آزادراه اصفهان- شیراز به عنوان بلندترین آزادراه کشور ۲۲۵ کیلومتر طول دارد که در صورت گشایش آن تا پایان سال ۹۹، آرزوی ۱۰ ساله مردم استان فارس و اصفهان محقق می‌شود.
 
اهمیت پروژه آزاده اصفهان- شیراز در اتصال این دو شهر گردشگرپذیر به یکدیگر خلاصه نمی‌شود، مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور از خط اتصال این دو کلانشهر به هم می‌گذرد و بهره برداری از این آزادراه می‌تواند علاوه بر کوتاه کردن مسیر سفر از شمال به جنوب کشور، مصرف سوخت را کاهش داده و آمار تصادفات ناشی از تردد در جاده کنونی مواصلاتی میان دو استان اصفهان و فارس را نیز کاهش دهد.
 
این آزادراه به منظور کوتاه شدن فاصله بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز به میزان ۱۴۰ کیلومتر و کاهش مدت سفر به میزان ۱.۵ ساعت، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش تصادفات در مسیر کریدور شمال به جنوب در دو باند مجزا به طول ۲۲۵ کیلومتر در حال احداث است.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار