رزمایش محدودیت‌های کرونایی با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در اردبیل با حضور ۷۰ اکیپ برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۸۹۶۳۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

رزمایش محدودیت‌های کرونایی در اردبیل برگزار شد‌

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، رزمایش محدودیت‌های کرونایی امروز با توجه به تداوم وضعیت قرمز کرونا در اردبیل با حضور  70 اکیپ مرکز بهداشت برگزار شد.

ظرفیت بستری بیمارستان‌های شهر اردبیل تکمیل شده است

فرماندار اردبیل در رزمایش محدودیت‌های کرونایی در اردبیل اظهار داشت: 70 اکیپ در این زمینه تلاش می‌کنند تا به آحاد جامعه هشدارهای لازم را در مقابله و پیشگیری از این بیماری ارائه کنند که امیدواریم با مراعات همه شهروندان به وضعیت سفید برگردیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بستری بیمارستان‌های شهر اردبیل تکمیل شده است، افزود: از فردا استفاده از ماسک در مراجعه به تمام ادارات و مکان‌های عمومی الزامی خواهد بود و از شهروندان نیز انتظار می‌رود تا حد امکان از حضور در فضاهای تجمعی و شلوغ خودداری کرده و اخطارهای بهداشتی و پیشگیرانه را مراعات کنند.

امامی‌یگانه با اشاره به اینکه تاکنون 456 نفر را فقط در شهرستان اردبیل به علت ابتلا به کرونا از دست دادیم، تصریح کرد: با برگزاری رزمایش فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین رزمایش زندگی در شرایط کرونا سعی می‌کنیم تا مردم را با هشدارهای جدی در پیشگیری از کرونا آشنا کرده و جلوی شیوع بیماری را بگیریم.

هیچ برنامه بهداشتی بدون همکاری مردم به نتیجه نمی‌رسد

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل نیز در این رزمایش اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی شهرستان اردبیل گذر از وضعیت بحرانی تلاش و همت مردم را نیز می‌طلبد و هیچ برنامه بهداشتی بدون همکاری مردم به نتیجه نمی‌رسد.

خلفی‌زاده  تصریح کرد: این رزمایش قرار است به صورت فراگیر ارتقای فرهنگ سلامت، آموزش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استمرار رعایت بهداشت و مقابله با کرونا در اردبیل عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: روزانه مراجعاتی را به بیمارستان‌ها و حتی مرگ و میر را در شیوع کرونا شاهد هستیم و انتظار می‌رود مردم امر فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و نسبت به این موضوع سهل‌انگاری نداشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردبیل بیان کرد: بیش از هر زمان دیگر باید نسبت به رعایت اصول سه گانه دستورالعمل‌های بهداشتی شامل شستشوی مکرر دست هابا صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی احساس مسئولیت داشته باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار