خبرهای داغ:

تولید بیش از ۲ هزار تن انار در شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: ۳۶۵ هکتار باغ انار در این شهرستان وجود دارد که از ان ۲ هزار و ۵۸۰ تن محصول برداشت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۸۹۸۰۸
|
۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
تولید بیش از ۲ هزار تن انار در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علی اصغر حجی اظهار کرد: در این شهرستان ۲۵۸ هکتار انارستان بارور و ۱۰۷ هکتار غیر بارور هستند که مهمترین ارقام آن را بجستانی، ملس، ساوه و محلی تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد این محصول در انارستان‌های شاهرود ۱۰ تن در هکتار است، افزود: رعایت توصیه‌های بهداشتی در تهیه نهال‌های شناسنامه دار، احداث باغات ردیفی انار جهت کنترل بیماری‌ها و آفات احتمالی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی و رعایت توصیه‌های تغذیه‌ای مناسب را از مهمترین عوامل راندمان مناسب تولید این درختان عنوان کرد.
حجی بازار رسانی بموقع و مناسب این میوه، اصلاح روش‌های آبیاری و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری از مهمترین اقدامات افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب ضروی دانست.
وی تاکید کرد: برداشت انار از انارستان‌های شهرستان شاهرود هر ساله از شهریور ماه آغاز و تا نیمه آبان ماه پایان می‌یابد.
۳۲ درصد باغ‌های استان سمنان معادل ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار در شهرستان شاهرود واقع است و سالانه در این شهرستان حدود ۸۰ هزار تن زردآلو و ۱۳۰ هزار تن انگور تولید می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار