موارد خطر ابتلا به کرونا را جدی بگیرید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر نشستن در مکان‌های کوچک و حضور تعداد زیاد افراد در یک مکان را از عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به کرونا عنوان کرد.
کد خبر: ۹۲۹۰۶۶۸
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نشستن در مکان‌های کوچک و حضور تعداد زیاد افراد در یک مکان، نشستن در یک مکان به مدت طولانی و حضور در مکان‌هایی با تهویه کم از جمله عوامل خطر ابتلا به کرونا است.
او افزود: برای کم کردن خبر خطر ابتلا به بیماری کرونا لازم است پنجره‌ها باز و گردش هوا برقرار باشد، جلسات یا جمع شدن افراد فقط در موارد ضروری و کوتاه باشد، جلسات با تعداد افراد کم شرکت کننده حداکثر ۱۵ نفر باشد و نشست‌ها در بزرگ‌ترین مکان موجود برگزار شود در مورد خانواده‌ها هم همین طور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنین تاکید کرد که افراد به ویژه سالمندان به نشانه‌هایی مانند هر گونه بی حالی و بی اشتهایی، خستگی مفرط و ناتوانی بیشتر دقت و بررسی کنند.
کشمیری ادامه داد: افراد در صورت داشتن تب پایدار و بیش از ۵ روز و یا تب خیلی بالا نزدیک به ۴۰ درجه حتی در جوانان، تنگی نفس پیش‌رونده و بی حالی شدید، به اورژانس بیمارستان بروند.
او گفت: همه بیماران مبتلا به سرطان یا دارای نقص ایمنی، کودکان، خانم‌های باردار، بیماران قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران پیوندی، مبتلایان به آسم و بیماری مزمن ریه، به پزشکان معالج خود مراجعه کنند و از او بخواهند آزمایش پی سی آر (pcr) کووید برایشان بنویسد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار