دبیرکل کنگره ۴ هزار شهید استان یزد؛

مقابله با کرونا با محوریت مساجد و پایگاه های بسیج استان یزد

سردار فرهنگ دوست اعلام کرد: قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت با محوریت مساجد و با هدف کمک به کادر درمان برای کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا در ٨٢٠ مسجد و پایگاه مقاومت بسیج برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۹۰۷۶۲
|
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، سردار محمدمهدی فرهنگ‌دوست دبیرکل کنگره ۴ هزار شهید استان یزد؛ گفت: در راستای برنامه‌های خدمت رسانی کنگره ۴ هزار شهید استان یزد و رفع مشکلات ایجاد شده بر اثر کرونا و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و محوریت نماینده، ولی فقیه در استان طرح ستاد مردمی امدادگران و حافظان سلامت بسیج و مساجد (محله محور) در استان اجرایی می‌شود.

وی اعلام کرد: قرارگاه امدادگران و حافظان سلامت با محوریت مساجد و با هدف کمک به کادر درمان برای کنترل و ریشه کنی بیماری کرونا تشکیل شده است.

فرهنگ‌دوست بیان داشت: حدود ۴۰ عنوان برنامه با استفاده از تجارب حاصله از مقابله با کرونا از اسفندماه تاکنون و به ویژه فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در مساجد شاخص اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح در ٨٢٠ مسجد و پایگاه مقاومت بسیج برگزار می‌شود و در آن علاوه بر ۴٠ خدمت کنگره نظیر قربانی ۴ هزار گوسفند، توزیع ۴ هزار بسته معیشتی، سرپرستی ۴ هزار نفر از ایتام، اهدای ۴ هزار بسته بهداشتی، حمایت از ۴ هزار نفر از بیماران خاص به مشکلات کرونایی استان رسیدگی خواهد شد.

دبیرکل کنگره ۴ هزار شهید استان یزد تصریح کرد: سرکشی و خدمت رسانی به سالمندان، کمک به بیمارستان ها، دوخت ماسک و لباس محافظ، اطلاع رسانی مسائل بهداشتی به آحاد مردم، فعال کردن اهالی محله جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری، آموزش در فضای مجازی کمک به تغسیل و تدفین اموات، کمک به غربالگری، حمایت از ایتام، کمک به آزادی زندانیان، حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و راه اندازی گشت‌های محله محور، محدود سازی رفت و آمد‌ها در محلات از جمله اقدامات در نظر گرفته شده در این طرح است.

فرهنگ‌دوست اظهار کرد: طرح حافظان سلامت بسیج و مساجد تا زمان برگزاری اختتامیه کنگره ۴ هزار شهید استان یزد ادامه خواهد داشت و امیدواریم به برکت خون شهدا بتوانیم علاوه بر شکست ویروس منحوس کرونا گامی برای کاهش تبعات شیوع این بیماری در زندگی مستضعفان و محرومان برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار