بسیج در گفتگو با مبتکر گره گردان فرش دستباف:

گره گردان رو در سال ۸۴ به ثبت رساندم

کد خبر: ۹۲۹۰۸۷۱
|
۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، خبرنگار حوزه زینبیه مصاحبه‌ای با مبتکر و کار آفرین گره جدید در فرش دستباف داشت.
استاد لطفا خودتون رو معرفی کنید.  علیمحمد دهقان منشادی موسس آموزشگاه پرچین و مبتکر گره جدید گردان در فرش دستباف هستم.
چند سال هست که در کار قالی بافی هستید و چطوربه این گره در فرش رسیدید؟
اجداد من در کار قالی بافی بودن و من در کنار فرش بزرگ شدم رشته تحصیلی من چیز دیگری بود، ولی بخاطر عشق و علاقه زیاد به قالی بافی به این سمت کشیده شدم و روزی در خانه یکی دوستان بودیم که از دار قالی و چوب دار که باید تنظیم می‌کرد شکایت کرد و من پیشنهادی دادم که میله‌ای در بین نخ‌های دار قرار بدیم و این شروع ایده‌ی جدید در قالی بافی شد. 
گره گردان رو در سال ۸۴ به ثبت رساندم و هر شرکت و مسئول و متخصصی که گره را می‌دید تایید و تشویق می‌کرد، اما همکاری برای آموزش این گره و فرا گیر شدنش نداشتند.
در این سال‌ها هر وزیر و مسئول صنایع دستی که عوض می‌شد من گره را به آن‌ها نشان می‌دادم، ولی هر بار فقط وعده و وعید دادند تا اینکه یکی از مسئولین سپاه از طریق یکی از آشنایان با من تماس گرفتند و به همکاری دعوت کردند. 
استاد این گره چه مزایایی دارد؟ از مزایای این گره می توان به سرعت بافت که تقریبا دو برابر می شود اشاره کرد و امکان جفتی بافی و سایر گره‌های تقلبی وجود ندارد و در ضمن درآمد بافنده زیادتر می‌شود و البته مدت سرمایه گذاری کمتر می‌شود و این کم شدن سود سرمایه را افزایش می‌دهد و اینکه پشت فرش زیبا‌تر می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار