کشورهای اروپایی از هر ابزاری برای به تصویر کشیدن اهداف باطل خود استفاده می‌کنند

هنرمند خوشنویس زنجانی گفت: کشورهای اروپایی از هر ابزاری برای به تصویر کشیدن اهداف باطل خود استفاده می‌کنند و از هر عمل و اقدامی غافل نمی‌شوند و با بیشترین هزینه‌ها در راستای اهداف شوم خود قدم برمی‌دارند
کد خبر: ۹۲۹۱۲۱۷
|
۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

دکتر علی عبدالحسین زاده؛ فارغ التحصیل رشته پزشکی و سرهنگ بازنشسته ارتش و هنرمند برجسته خوشنویسی کشور می باشد.در کارنامه خوشنویسی وی می‌توان به کتابت قرآن کریم به خط ثلث و نسخ، کتابت صحیفه سجادیه و مفاتیح الجنان و کتابت اشعار استاد شهریار و همچنین در بخش تألیف در زمینه خوشنویسی نیز می‌توان به کتاب‌هایی با عناوین «گلزار خط ثلث»، «ثلث‌گرافی»، «تجلی خط ثلث در هنر گرافیک» اشاره کرد که جدیدترین اثر این هنرمند خوشنویس «شهر علم» نام دارد که برگرفته از 110 حدیث از حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) است.

 

وی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان علاقه و گرایش خود به خوشنویسی را از دوران قبل از دانشگاه عنوان کرد و افزود: حدود 35 سال پیش در جلسه انجمن خوشنویسان شرکت کردم اما در جریان ورود به دانشگاه و درس‌های سنگین رشته پزشکی این رشته را در حدود 10 تا 15 سال رها کردم و سپس بعد سال‌ها مجدد فراگیری این رشته را از سر گرفتم و اکنون 17 الی 18 سال است که در کنار کارهای پزشکی و درمان به صورت حرفه‌ای این رشته را دنبال می‌کنم و بطور مرتب در این زمینه در حال به‌روز رسانی اطلاعات خود هستم.

 

عبدالحسین زاده با اشاره به کسب 18 عنوان متعدد از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی گفت: انجمن خوشنویسان هر یک سال امتحانی می‌گیرد که مثل مدرسه پایه دارد و مقاطع آن عبارتند از متوسط، خوش، عالی، ممتاز، فوق ممتاز و سپس استادی است که بنده مرحله به مرحله این مقاطع را قبول شده‌ام و حدود 7 یا 8 سال پیش درجه فوق ممتازی خود را گرفتم و پس از آن فعالیت‌های خوشنویسی خود را به صورت حرفه‌ای آغاز کرده‌ام.

 

به گفته این هنرمند خوشنویس تاکنون کسی موفق نشده بود قرآن را به خط ثلث کتابت کند و حتی بسیاری بر این باورند که کتابت قرآن به خط ثلث امکانپذیر نیست که وی از اولین هنرمندانی بوده است که قرآن را به خط ثلث نگاشته است. عبدالحسین‌زاده در این رابطه گفت: در کتابت قرآن مجید به خط ثلث، به سبب پیچیدگی و در هم تنیدگی این خط به نوعی در این نگارش ساختارشکنی کرده‌ام که این نوع نگارش از قرآن کریم بسیار مورد استقبال واقع شد و چاپ نفیسی هم از این کار صورت گرفت که اکثر اساتید آن را تحسین کردند. اما به سبب اینکه کتابت قرآن به خط ثلث من را چندان راضی نمی‌کرد، از همین رو تصمیم گرفتم که کتابت قرآن با خط نسخ هم داشته باشم که در خصوص این کار می‌توانم ادعا کنم که کتابت قرآن به خط نسخ، خواناترین قرآن موجود است.

 

وی در خصوص وظیفه خطیر هنرمندان در پاسخگویی به اهانت کشور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: کشورهای اروپایی از هر ابزاری برای به تصویر کشیدن اهداف باطل خود استفاده می‌کنند و از هر عمل و اقدامی غافل نمی‌شوند و با بیشترین هزینه‌ها در راستای اهداف شوم خود قدم برمی‌دارند. از همین رو است که ما نیز باید در این زمینه برای پیشبرد اهدافمان که ریشه بر حق دارد غافل نباشیم و با استفاده از سلاح هنر سیرت و مهربانی‌های حضرت محمد(ص) را به تصویر بکشیم تا بدین طریق بتوانیم رسالت خود را نسبت به پیامبر اکرم (ص) ادا کنیم.

 

این هنرمند با اشاره به اینکه تمامی هنرمندان در رشته‌های مختلف به ویژه خوشنویسی باید چهره نورانی پیامبر (ص)و سنت ایشان را به تصویر بکشند، افزود: پیامبر ما بسیار مظلوم است و از همان زمان پیامبری ایشان، بودند کسانی که ایشان را تخریب می‌کردند، چنانچه در حال حاضر نیز دشمنان به شیوه‌های مختلف از هیچ اقدامی در جهت توهین به ساحت مقدس ایشان غافل نمی‌شوند.

 

وی ادامه داد: آمارها بیانگر این است که در خود فرانسه نیز اسم محمد از جمله اسامی است که بیشترین مخاطب را دارد و از همین رو است که مسئولین این کشور احساس خطر می‌کنند و این افراد هر کاری انجام می‌دهند که چهره پیامبر را ناشایست نشان دهند و به او در این زمینه تهمت و افترا می‌زنند.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر ما همچنان مثل آفتاب است و مگر می‌شود جلوی نور آفتاب را گرفت؟ بر عملکرد کشورهای مسلمان علی‎‌الخصوص ایران در شناساندن مقام والای حضرت محمد(ص) به جوانان کشورهای غربی اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر در نزد خود مسلمانان هم مظلوم است و شاهد هستیم که در مکان‎‌های عمومی برخی از کشورهای اروپایی سخنان پیامبر(ص) نوشته شده است اما در ایران مهجور مانده است و از همین رو است که به واسطه هنر باید حقانیت پیامبر را نشان داد.

 

دکتر علی عبدالحسین زاده در پاسخ به محدودیت‌های بوجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در شرایط کنونی کشور گفت: درست است که شیوع این نوع ویروس در کشور در تمامی زمینه‌های شغلی، آموزشی و هنری محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است، ولی بایستی این را بدانیم که زندگی جاری است و ادامه دارد و این دلایل نباید سبب رکود گردد.

 

وی با اشاره به دوره‌های آموزشی خوشنویسی که توسط ایشان در فضای مجازی و تحت عنوان گروه «کاتبان قرآن» برگزار می‌شود، اظهار داشت: هنرجویان علاقمند به خوشنویسی با ارسال آثار خود در فضای مجازی به یادگیری و رفع اشکال می‌پردازند و با تأکید بر  استفاده از فضای مجازی در پیشبرد اهداف فرهنگی، هنری و آموزشی توسط نهادهای و ارگان‌ها افزود: بهره‌برداری از فضای مجازی و تولید محتوا در این فضا بهترین و بیشترین کاربری را می‌تواند در شرایط کنونی جامعه داشته باشد.

ارسال نظرات