دستگیری ۲ زمین خوار در مریوان

فرمانده انتظامی کردستان از رفع تصرف ۱۰ هزار و ۱۰۵ متر مربع اراضی ملی و دستگیری ۲ زمین خوار طی یک عملیات موفق پلیسی در مریوان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۱۵۶۳
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار علی آزادی گفت: اظهار داشت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی مریوان، عاملان تصرف غیرمجاز اراضی ملی در یکی از مناطق روستا‌های این شهرستان شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی و هماهنگی با مراجع قضایی و استفاده از نقشه‌های هوایی مشخص شد بیش از ۱۰ هزار و ۱۰۵ متر مربع از اراضی ملی به تصرف غیرمجاز فرد زمین خوار درآمده است.

سردار آزادی افزود: با هماهنگی مقام قضایی اراضی مورد نظر خلع ید و تحویل سازمان منابع طبیعی شد و کارشناسان ارزش زمین‌های مورد نظر را ۱۴ میلیارد و ۷۱۹ میلیون ریال بر آورد کردند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در این عملیات ۲ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: مبارزه با پدیده زمین خواری یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس است و پلیس با سودجویان برابر قانون برخورد خواهد کرد.

کشف بیش از ۱۶ هزار ماسک قاچاق در قروه

جانشین فرماندهی انتظامی کردستان نیز اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با همکاری ماموران انتظامی شهرستان قروه حین کنترل خودرو‌های عبوری موفق به شناسایی کامیون حامل ماسک قاچاق شدند.

سرهنگ رسول برزویی افزود: با اشراف اطلاعاتی ماموران و هماهنگی با مراجع قضایی کامیون مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن ۱۶ هزار و ۸۰۰ عدد ماسک قاچاق کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری راننده این خودرو یادآور شد: در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سارقان یک دستگاه کامیون حامل تخم مرغ در مریوان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی مریوان گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران پلیس آگاهی شهرستان سارقانی که یک ماه پیش به صورت مسلحانه یک کامیون بار تخم مرغ را در شهرستان سروآباد به سرقت بردند دریک عملیات ضربتی شناسایی ودستگیر کردند.

سرهنگ کامبیز رستم‌نیا اظهار داشت: در همین راستا و با اشراف اطلاعاتی ماموران سارق اموال مسروقه حین فروش تخم مرغ در یکی از محلات مریوان شناسایی و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی محل دپوی اموال مسروقه مالخر در محل دستگیر که اقدام به فروش تخم مرغ فاقد مجوز می‌کرد که پس از تحقیقات تخصصی به عمل آمده مشخص شد این اموال سرقتی را از ۲ نفر در یکی از شهرک‌های حاشیه مریوان تهیه کرده است.

رستم‌نیا افزود: لذا متهم و ۲۲۲ کیلوگرم تخم مرغ مسروقه برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت داده شد و در نهایت همدست وی نیز در تحقیقات تخصصی صورت گرفته نیز شناسایی و دستگیر شد.

وی تاکید کرد: سارقان اعتراف کردند که یک ماه پیش در مسیر سنندج - سروآباد اقدام به سرقت مسلحانه یک کامیون حامل بار تخم مرغ به مقدار چهار هزار و ۲۸۲ کیلوگرم کرده و تخم مرغ‌ها را به فروش رسانده و خودرو را در جاده سروآباد - کامیاران رها کردند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار