گزارش/

برگزاری نشست‌های انجمن صحنه در روزهای سیاه کرونایی استان مرکزی

انجمنی که هنوز کار ثبتی آن انجام نشده و هویت حقوقی نگرفته و حتی خود افراد پیگیر از آن به عنوان در شرف تاسیس یاد می‌کنند اجازه دارد تا لوح عضویت صادر کند؟!؟
کد خبر: ۹۲۹۱۵۷۶
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛برگزاری نشست‌های انجمن صحنه در روزهای سیاه کرونایی استان مرکزی همچنان علی رغم محدودیت های کرونایی اعلام شده در حال برگزاریست.


انجمن تازه‌کار هنرمندان صحنه علی رغم نداشتن مجوز و با نادیده گرفتن مصوبات ستاد کرونای استانی به این مصوبات در روزهای سیاه استان مرکزی دهان‌کجی کرده و برنامه‌های خود را برگزار می‌کند.

انجمنی که برخی افراد به نام هنرمندان صحنه درحال پیگیری برای ثبت آن هستند قرار بود یازدهم آبان نشست عمومی خود را در دوره اوج کرونا در استان مرکزی برگزار کند و مدعی بود که از مسئولان هم مجوز دارد، هرچند متولیان این انجمن هیچ وقت مجوز کتبی مورد ادعای خود را منتشر نکرد.


اما، فرماندار اراک با رد ادعای این افراد به نقل از مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی اعلام کرد هیچ مجوزی برای این مجموعه صادر نشده است.


پس از این بود در پیگیری خبرنگار تسنیم از مدیرکل ارشاد استان مرکزی اعلام شد این مجموعه ربطی به ارشاد استان ندارد و حجت الاسلام دانشی اظهار داشت: در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجموعه‌ای به عنوان انجمن هنرمندان صحنه وجود ندارد، همچنین متولیان این انجمن در استان هم تاکنون درخواستی دراین باره به این اداره کل ارائه نکرده‌اند.


در ادامه پیگیری از مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز مشخص شد این مجموعه از این بخش نیز پیگیر مجوز نبوده و همانطور که مدیرکل ارشاد استان مرکزی هم اعلام کرد مجوزهای فرهنگی و هنری باید از طریق ارشاد به عنوان متولی حوزه فرهنگ اخذ شود.


با این حال، سجادی مشخص کرد که این مجموعه به دنبال ثبت از طریق حوزه سیاسی برمبنای ماده 10 آئین نامه احزاب و انجمن‌های صنفی پیگیر موضوع هستند، این درحالیست که در سال‌های اخیر این ماده قانونی در مجلس در دست اصلاح است و به دلیل خلا قانونی که به دلیل ماندگاری برای اصلاح در مجلس چطور این روند طی خواهد شد؟


اعلام وضعیت مشکی در استان مرکزی


با شیوع بیماری کرونا و اوج گرفتن این بیماری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار و اخبار وضعیت شهرستان‌های استان مرکزی از لحاظ میزان شیوع کرونا در 12 آبان شهرهای اراک، خمین و ساوه در وضعیت فوق قرمز قرار دارند، به دلیل همین وضعیت بخش عمده اصناف تعطیل و حتی محدودیت‌های آمد و شد در استان اعمال شده است.


با این حال، از روزهای پایانی هفته گذشته تصاویر گسترده‌ای تحت عنوان نشست و اهدای لوح عضویت انجمن صحنه توسط کاربران فضای مجازی در اینستاگرام درحال پخش است که نشان از دهان کجی این افراد نسبت به مصوبات استانی دارد.


عجیب اینجاست مطابق قانون برای تصویب اساسنامه باید نشست مجمع عمومی برگزار شود که براساس اعلام مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی به این مجموعه اعلام شده با لغو نشست دست نگه داشته تا با بهبود شرایط برگزار شود ولی جالب اینجاست اعلام شده 5 نفر 5 نفر دعوت و پس از اهدای لوح اساسنامه هم امضا می‌شود!!!


از طرفی چطور انجمنی که هنوز کار ثبتی آن انجام نشده و هویت حقوقی نگرفته و حتی خود افراد پیگیر از آن به عنوان در شرف تاسیس یاد می‌کنند اجازه دارد تا لوح عضویت صادر کند؟!؟


البته واکنش به این کار تنها به انتقاد اهالی فرهنگ و رسانه استان معطوف نبوده و اصناف به ویژه برخی سفره‌خانه‌داران و مراکز پذیرایی هم انتقاد دارند که درحالیکه دولتی‌ها از شدت برخورد می‌گویند چطور چنین نشستی با این افراد در مجموعه پذیرایی موزه مفاخر استان برگزار شده و هیچ کس هم اعتراضی نکرده است، موضوعی که مدیران ارشد استان باید پاسخگوی آن باشند.


با این حال در پیگیری های انجام شده از معاون سیاسی استاندار مرکزی، اکرمی مدعی شد به هرمدیران کل حوزه سیاسی و امنیتی و اجتماعی و فرهنگی در استان درباره این فعالیت و جلسات انجمن صحنه تذکر برای عدم برگزاری دادم که متاسفانه تخلف کردند و برخورد خواهد شد.


براساس این گزارش، درحالی که هر روز دولتی‌ها اعلام می‌کنند اینها تخلف است و برخورد می‌کنیم فردا این انجمن تخلفی جدید از خود به نمایش می‌گذارد و درعین بی خیالی دولتی‌ها گام بعدی تخلف را پررنگ‌تر و بیشتر برمی‌دارد که جا دارد سازمان‌های نظارتی و بازرسی سریعا به این موضوع که در غفلت خودخواسته برخی دولتی‌ها در حال اتفاق است ورود کنند، پیش از آنکه دیر نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها