خبرهای داغ:

رد پای جریان های نفوذ در وزارت بهداشت از کاهش جمعیت تا افزایش قربانیان کرونا

کاهش جمعیت کشور، عدم پیشرفت طب سنتی، ورود تراریخته ها و برچسب سیب سلامت روی محصولاتی که بیماری زا هستند، دستاورد این نفوذهای پنهان بوده است.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۱۴
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، در دو هفته اخیر، ویروس کوید ۱۹ در ایران قربانیان خود را به مرز ۵۰۰ نفر رسانده است! رقم حیرت آور ۴۵۰ مرگ در روز یعنی هر سه دقیقه مرگ یک ایرانی، ایران را در رده کشورهای تلفات بالای حاصل از این بیماری قرار داده است!
اما در لا به لای اخبار شوم و مایوس‌کننده درباره طغیان کوید ۱۹ در کشور، برخی اخبار در حوزه بهداشت و درمان که از سوی رضا ملک زاده، معاون تحقیقات وزیر بهداشت و عضو "کمیته اجرایی مطالعه کارآزمایی بالینی برای درمان کووید-۱۹" سازمان بهداشت جهانی و دکتر قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا منتشر می شود، جای تامل و موشکافی بسیار دارد.
از جمله این اخبار وحشتناک می توان به نتایج مطالعه چهار داروی ضد ویروس " رمدسیویر"، "لوپیناویر"، "اینترفرون - بتا" و "هیدروکسی کلروکین" اشاره کرد که تاثیری بر درمان، کاهش طول مدت بستری، نیاز به تهویه مکانیکی و مرگ و میر ناشی از بیماری مبتلایان به کووید -۱۹ بستری در بیمارستان نشان نداده اند در حالیکه جمهوری اسلامی ایران در کارآزمایی بالینی بین‌المللی، یکی از فعال‌ترین مشارکت‌کنندگان بوده است!.


در واکنش به این دست اخبار تأسف برانگیز "زهرا شیخی" نماینده مجلس و سخنگوی کمیسیون بهداشت از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، پنج سوال بسیار مهم کرد:
۱ -چرا ۲۷ درصد نمونه های تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است که تنها ۱ درصد از مبتلایان جهانی کرونا را دارد؟ ۲- چرا کشوری که به شدت تحریم دارویی است، در پژوهش های ناشناخته بر روی سلامت، در ردیف اول قرار می‌گیرد؟ ۳- چرا تجربه تلخ اعتماد به سازمان‌های ظاهرا جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار می‌کنیم؟ ۴- چرا ترکیب ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه تصمیم سازی آن شفاف نیست؟ ۵- چرا از نمایندگان ملت در مجلس هیچکس عضو این ستاد نیست و از درون آن خبر ندارد؟
علاوه بر این پرسش ها و آگاه سازی ها از سوی دیگر حکمای طب سنتی همچون حکیم دکتر روازاده از طریق کانال های رسمی خود اعلام می کردند « دستاوردهای زیادی از عملکرد طب سنتی در درمان و پیشگیری از بیماری کرونا وجود دارد و به وفور این موارد در استان‌های مختلف دیده شده است تا جایی که دارویی از سوی اطبای سنتی معرفی و ۸ ماه است که برای تست بالینی ارجاع داده شده است» اما متأسفانه ستاد ملی مبارزه با کرونا به این دست موفقیت ها و یافته های طب سنتی وقعی نمی نهد!.
در همین راستا خبرنگار خبرگزاری بسیج با «دکتر اکرم فلاح، متخصص طب سنتی و عضو شورای مرکزی طب سنتی سازمان بسیج جامعه پزشکی» گفتگویی انجام داده است.

زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی در تحقیقات داروهای کرونا
فلاح در این باره اظهار داشت: بله، به تازگی متوجه شدیم که متاسفانه مردم ایران تبدیل به یک موش آزمایشگاهی برای آزمایش داروهای کرونا بوده‌اند، بی آنکه خودشان باخبر باشند، البته با این تفاوت که حداقل موش آزمایشگاهی هزینه‌ای برای تحقیقاتی که روی آن انجام می‌شود نمی‌پردازد، اما مردم ما در این حدود ۱۰ ماهی که کرونا در کشورمان شیوع پیدا کرده است، هزینه‌های سنگینی پرداخته‌اند. متاسفانه مسئولان اخیرا به این موضوع اعتراف و با افتخار اعلام کرده‌اند در زمینه تحقیقات دارویی کرونا، جزو اولین کشورها در سازمان بهداشت جهانی شده‌ایم!. در این باره دو نکته مهم وجود دارد؛ اول، اصول اولیه هر تحقیقاتی می‌گوید افرادی که تحت تحقیقات قرار می گیرند باید از این موضوع آگاه باشند، اما مردم ما بدون آگاهی، تبدیل به سوژه تحقیقاتی شدند. دوم، افرادی که در تحقیقات شرکت می‌کنند نباید هزینه‌ای بپردازند و این درحالی است که مردم با مبالغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان و حتی بیشتر، برای درمان خود هزینه پرداخت کرده اند و علیرغم این هزینه های گزاف، در نهایت جنازه عزیزانشان را تحویل گرفته اند.
واکنش‌های نمایندگان مجلس به سوژه تحقیقاتی شدن مردم ایران
این متخصص طب سنتی به واکنش‌های تند احمدحسین فلاحی، نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات و زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت، نسبت به این موضوع و اعتراض آنها به سوژه تحقیقاتی شدن مردم ایران برای جهان اشاره کرد و گفت: چرا بدون اینکه مردم کشورمان مطلع باشند، ۳۰ درصد از موارد آزمایش سازمان بهداشت جهانی (WHO) مردم ایران بوده‌اند، درحالیکه میزان ابتلای مردم ایران نسبت به سایر کشورها، تنها یک درصد بوده است. بسی جای تاسف است که یک پزشک - معاونت وزارت بهداشت (دکتر ملک زاده) اعلام کرده است، ۳۵۰۰ بیمار کرونایی ایرانی از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تحقیق و آزمایش قرار گرفته‌اند - چنین چیزی را اعلام می‌کند درحالی که پزشکان قسم خورده‌اند در راه درمان مردم از هیچ کوششی فروگذار نکنند اما حالا می‌بینیم طی این چند ماه، چه بلایی بر سر مردم آورده‌اند.
وی ادامه داد: جای پرسیدن این سوال نیز هست که چرا در ستاد ملی کرونا، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس که صدای مردم هستند، شرکت نمی‌کنند و در این ستاد، فقط افراد خاصی حضور دارند؟! چرا ستاد، براساس طرح‌های WHO پیش رفته است و تجربه تلخ کنترل جمعیت که سال های گذشته توسط این سازمان بر ما اعمال شد و الان برای جبران این خطا، فرصت زیادی هم نداریم و تا چند سال آینده با خیل عظیم افراد پیر و از کار افتاده روبرو هستیم، دوباره تکرار می‌شود؟!.

نامه حکمای طب سنتی به وزارت بهداشت بی‌جواب مانده است
فلاح به کارشکنی‌های وزارت بهداشت برای گسترش طب سنتی اشاره کرد و گفت: نکته‌ای که بسیار تاسف‌آورتر است اینجاست که وقتی کار به استفاده از داروهای سنتی می‌رسد، همین مسئولان، شبهه افکنی می‌کنند و نام "شبه علم" را روی طب سنتی می‌گذارند. به نظر من، جز "جهالت مدرن" نام دیگری برازنده این اقدامات نیست که جان مردم را اینگونه به بازی می‌گیرند. متاسفانه تلاش های حکمای طب سنتی، مانند دکتر روازاده و دکتر فهیمی، اطبائی که مراجعه کنندگان زیادی دارند، تاکنون به نتیجه نرسیده است. این حکما، اعلام آمادگی کرده اند که اگر بیمارستانی در اختیار آنها قرار داده شوند، توانایی درمان بیماران به روش‌های طب سنتی را دارند.
علت بالا رفتن آمار مرگ و میر باید بررسی شود
این متخصص طب سنتی تصریح کرد: به نظرم باید در اعداد و ارقام آمارها بازنگری شود. جای بسی شک و شبهه وجود دارد زیرا الان مردم نسبت به اسفندماه سال گذشته و اوایل امسال، بیشتر ماسک می زنند و بهداشت را رعایت می کنند. باید بررسی شود که آیا عوارض داروها، آمار مرگ و میر را افزایش داده، یا به خاطر مستهلک شدن کادر درمان، کاهش رسیدگی‌ها در بیمارستان اتفاق افتاده، و یا ترس و رعب و وحشت در مردم زیاد شده است. زیرا رعب و وحشت ایجاد شده در مردم، بسیار مخرب تر از کرونا است و عامل بیماریهای پست کرونا مانند ناراحتی های اعصاب، استرس، بیماری های روحی و وسواس می‌شود. مثلا یکی از حرف‌های اشتباه در این باره، اینست که به مردم اعلام می شود "هر نوع سرماخوردگی باید کرونا در نظر گرفته شود"! من کاملا با این حرف مخالفم. مگر ما قبل از شیوع کرونا و در سالهای گذشته، بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا نداشتیم؟! وقتی اعلام می‌شود هر سرماخوردگی کرونا است، طبق قاعده هم مراجعات مردم به بیمارستان ها زیاد می شود و مردم بیشتر در معرض عوامل بیماری زا قرار می گیرند و هم ترس ایجاد شده باعث می شود سیستم ایمنی بدن تضعیف شده و بیماری سریعتر فرد را از پای درآورد.
منتظر پروتکل های آن سوی آب‌ها، یا به تعبیری "پزشکی برجامی" نمانیم
وی در ادامه، خواستار اجرای طرح های ضرب العجل برای کنترل بیماری و بازبینی آمار شد و گفت: فوت مردم و علی الخصوص کادر درمان بسیار تاسف برانگیز است زیرا جامعه هزینه های زیادی را برای جایگزین کردن پزشکان و پرستاران پرداخت می‌کند. درصورتی که هیچ یک از پزشکان طب سنتی که تعداد بسیار زیادی بیمار ویزیت می‌کنند، تاکنون فوت نکرده‌اند. بنابراین بهتر است ما در پی داشته های خودمان در کشورمان باشیم و منتظر پروتکل های آن سوی آب‌ها، یا به تعبیری "پزشکی برجامی" نمانیم.
آسیب‌هایی که جریان‌های نفوذی پنهان به مردم زده‌اند
به عقیده این پزشک طب سنتی، سال هاست که جریان‌های نفوذی پنهان در کشور و بویژه وزارت بهداشت، زیان های زیادی را به مردم کشورمان وارد آورده است که کاهش جمعیت کشور، عدم پیشرفت طب سنتی، ورود تراریخته ها و برچسب سیب سلامت روی محصولاتی که بیماری زا هستند، دستاورد این نفوذهای پنهان بوده است. از این رو، رسانه ها موظف هستند مردم را آگاه کنند تا در این شرایط، بیمارستان رفتن محدود به شرایط خیلی خاص و بحرانی شود و مردم قبل از مراجعه به بیمارستان، با پزشکان و حکمای طب سنتی مشورت کنند. لازم است مردم با روشهای طب سنتی خود را ایمن کنند؛ دارويی که بطورکلی همه می‌توانند استفاده کنند داروی امام کاظم ع، بخور جوش شیرین، دم نوش های گل بنفشه و گل ختمی بوده، به طور خاص و به تناسب شرایط و علائم بیماری هر فرد و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، درمان‌های ویژه تری هم قابل انجام است.
گفتنی است؛ در این شرایط، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس که نماینده مردم هستند و می‌توانند صاحب نظر باشند باید در ستاد کرونا حضور داشته باشند و بررسی کنند که آیا عوارض داروها منجر به بالا رفتن آمار فوت شده است یا خیر و چطور ما که سال‌های زیادی در تحریم دارویی بسر می‌بریم حالا چرا باید ردیف اول تحقیقات سازمان بهداشت جهانی قرار بگیریم و دارو دریافت کنیم، آیا توهینی بالاتر از این به مردم کشورمان وجود دارد؟! در واقع این نمونه بارز یک کلاهبرداری است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار