دست چدنی آمریکا گاهی با دستکش مخملی گاهی عریان است

با توجه به پیشینه تاریخی سیاه آمریکا در قبال ایران باید در نظر داشت تاکتیک‌ها در ایالات متحده مهم نیست بلکه مهم شناخت راهبرد‌های آمریکا در منطقه است که تفاوتی بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد.
کد خبر: ۹۲۹۱۸۲۵
|
۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
خبرگزاری بسیج: با توجه به خصومت ها و سیاست های استکباری آمریکا با ایران ، بعد از انقلاب اسلامی ، همیشه بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوری خواه و تفاوت هایشان بحث شده که اساسا در پیشگاه ملت بزرگ ایران ، انتخاب هرکدام هیچ تاثیری ندارد. حتی در روش های خصمانه هیچ تفاوتی نیست و فقط تنها تفاوت ممکن است در زمان اجرای روش ها باشد.

در دوران کارتر، قطعنامه های بسیاری را علیه کشورمان تصویب کردند، تحریم های اقتصادی ای علیه ایران وضع نمودند، پول ها و طلاهای ایران را که نزد بانک های امریکا بود بلوکه کردند، به طبس حمله نظامی نمودند، کودتای نقاب را طراحی کردند.

در عصر ریگان، تحریم های بازرگانی و تجاری را علیه کشورمان اعلام کردند ، کشورهای دنیا را از فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ایران منع نمودند، ‌کشورمان را در لیست کشورهای حامی تروریست قرار دادند ، به کشتی ایران اجر و ناوچه های جوشن و سهند حمله کردند، هواپیمای مسافربری ایرباس را با موشک زدند و برای کشتن ملت ایران سلاح شیمیایی در اختیار رژیم بعث عراق قرار دادند.

در دوران کلینتون، تحریم های سخت تری با هدف جلوگیری از سرمایه گذاری ایران در صنعت نفت و گاز وضع کردند ، صادرات ایران را با مشکلاتی مواجه نمودند، بیست میلیون دلار در اختیار مخالفان نظام قرار دادند ، و تلاش گسترده ای را برای بر هم زدن نظم مناسبات اقتصادی ایران با دیگر کشورها آغاز کردند.

در دوران بوش پدر و پسر، تحریم ها را تشدید کردند، ایران را در فهرست سیاه قرار دادند، برخی از بانک ها و شرکت های ایرانی را در لیست تحریم قرار دادند ، و ایران را محور شرارت خواندند.

در عصر اوباما، از کشورهای جهان خواسته شد تا سریع به سوی تحریم های جدید ایران حرکت کنند ، با تحریم های پیشنهادی ، به دنبال انزوای ایران بودند ، در فتنه سال 1388 از فتنه گران علیه نظام حمایت کردند و دانشمندان هسته ای کشورمان را ترور کردند.

در دوران ترامپ شدیدترین تحریم ها با عنوان فشار حداکثری اعمال شد ، غذا و دارو را هم تحریم کردند ، مخالفان جمهوری اسلامی را حمایت و سازماندهی کردند ، وترامپ شخصا دستور ترور سردار سلیمانی ؛ فرمانده سپاه قدس را صادر کرد.



همه این تلاش ها برای انزوای ایران و یا براندازی ایران شکل پذیرفت . اما هر چه تحریم ها شدیدتر و دشمنی های امریکا جدی تر شد ، جمهوری اسلامی ایران به برکت ایمان و اراده قوی خود ، قدرتمند تر شد و امریکا در همه عرصه ها شکست خورد.

خط تحریف ، اوباما را خوب‌تر و جو بایدن هم حزبی اش را هم بهتر برای جمهوری اسلامی ایران جا می‌زند. اما واقعیت این است نقشه راه از اتاق فکر های آمریکایی برای ترامپ و بایدن و اوباما با یک رویکرد و هدف و استراتژی مشترک بیرون می آید، لیکن جلوه بیرونی آن تحت شخصیت این افراد و اتفاقا بخشی از نقشه فریب متفاوت است. ترامپ، تحریم های زمان اوبامای مودب را تمدید کرد.

در هیچ برهه‌ای از زمان تفاوت بین جمهوری خواه و دموکرات وجود نداشته و دلیل آن هم ماهیت استکبارستیزی جمهوری اسلامی و ماهیت استکبارگونه آمریکاست. هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه ملزم به حفظ امنیت اسرائیل هستند و از آنجا که جمهوری اسلامی باعث کاهش امنیت این رژیم در منطقه می‌شود لذا فشار بر جمهوری اسلامی همواره در دستور کار دو حزب موجود در آمریکا قرار دارد. بر این اساس تاکتیک‌ها در ایالات متحده مهم نیست بلکه مهم شناخت راهبرد‌های آمریکا در منطقه است که تفاوتی بین جمهوری خواه و دموکرات وجود ندارد.

آنچه مشخص است اینکه قطعا دموکرات‌ها نسبت به جمهوری‌خواهان موضع انعطاف پذیرتری نسبت به ایران خواهند داشت؛ اما باید بدانیم که در شعار‌های اصلی آن‌ها هم تفاوتی با جناح مقابل‌شان ندارند و هر دو طرف، ایران را تهدیدی برای خود می‌دانند و به دنبال مهار منطقه‌ای ما هستند. دست چدنی آمریکا گاهی با دستکش مخملی گاهی عریان است.

به جرات می توان گفت در واقع تفاوتی میان دمکرات‌ها و ترامپ در خصوص ایران و تلاش برای تغییر نظام آن وجود ندارد لذا وقتی دمکرات‌ها خواهان مذاکره بر سر مسائل سیاست منطقه‌ای یا برنامه موشکی ایران هستند در واقع تغییر ماهوی در سیاست خارجی را نشانه گرفته‌اند و این یعنی ایران منافع ملی خود را کنار بگذارد و به عبارت خیلی بهتر یعنی هویتش تغییر پیدا کند. این یعنی همان «تغییر نظام» که در لفافه و با بسته بندی شیک از سوی دمکرات‌ها مطرح شده است.
متاسفانه این روزها یکی از اهداف مهم جریان تحریف القای دوگانه "امریکای بد_امریکای خوب" است؛بدین معنا کسانی که از مشکلات اقتصادی مردم سود می برند به دنبال ایجاد دو قطبی کاذب «بایدن - ترامپ» هستند، گفت: این دو قطبی سازی‌ها که توسط برخی جریان ها در حال شکل دهی است، سودی را نصیب ملت ایران نخواهند کرد. دو قطبی های کاذب در کشور ما متاسفانه ساخته و پرداخته برخی جریانات کج اندیش است که هیچ توجیه منطقی برای پیشبرد کشور ندارد. ما باور داریم که نه ترامپ و نه بایدن در مواجهه با سیاست های جمهوری اسلامی ایران فرقی ندارند؛ هر دو لبه یک قیچی در برابر ایستادگی ملت ایران، تحریم و حذف آرمانهای نظام و جلوگیری از پیشرفت و توسعه کشور هستند. جریانی که در ایران برای روی کار آمدن یک جریان خاص در آمریکا دلخوش کرده باشد، انگیزه ای برای استقلال و توسعه کشور ندارد و به دنبال وابستگی بیش از پیش ملت ایران به غرب است.

8 سال است که اقتصاد، معیشت، توسعه، عمران، پیشرفت و زندگی مردم را به نتیجه برجام، پیشرفت برجام، موافقت و ادامه این سند توافق موکول کردند و امروز هم به بهانه نتیجه انتخابات آمریکا کشور را معطل کردند تا مشخص شود چه کسی در آمریکا رئیس جمهور خواهد شد. باید به این نکته توجه داشت با آمدن بایدن مشکلات اقتصادی کشور حل نخواهد شد چنانچه با ماندن ترامپ هم قرار نیست در وضع معیشت مردم تفاوتی ایجاد شود.

سیاست های آمریکایی در قبال ملت ایران از زمان جیمی کارتر تا ترامپ هیچ تفاوتی نداشته است، حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نکرده است که وقتی «اوباما» رئیس جمهور آمریکا شد برخی مثل امروز اینگونه تفسیر می کردند که نام او حسین است و او با ماست؛ اما بدترین و بیشترین تحریم ها و مشکلات ملت در زمان اوباما هم حزبی بایدن و توافقنامه برجام بود که هنوز هم دولت به آن آویزان است.

بر همین اساس با توجه به تنوع و تکثری که در تئوریزه کردن راهبردهای کلان و خرد امریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران درعرصه‌های مختلف سیاسی – اجتماعی رویکرد جنگ رسانه‌ای در قالب پیاده‌سازی ناتوی فرهنگی، پروژه ایران هراسی، بهره‌گیری از ابزراهای قدرت نرم در شبکه‌سازی تهدیدات نرم از اهمیت خاصی برخوردار است و از سوی سران کشورهای غربی‌به ویژه امریکا و لابی‌های صهیونیستی در حال اجرا و پیگیری است و خوراک مسموم افکار عمومی‌ را با استفاده از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های رسانه متناسب با منافع خویش تامین می‌نمایند.

برهمین اساس با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در آمادگی در برابر جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی‌و به منظور مقابله با فرافکنی‌ها و هجمه‌های رسانه‌ای آنان، ضرورت دشمن‌شناسی و تبلیغ و تبیین راهکارها و اهداف دشمن از ضروریات اجتناب‌ناپذیری است که آماج تهدیدات آنان را خنثی می‌سازد. از این رو با بالا بردن ظرفیت مسئولیت‌پذیری، هوشیاری و آگاهی‌ها می‌توان با این رویکرد دشمنان انقلاب اسلامی ‌مقابله کرد و با سازماندهی و جهت‌دهی مناسب در راستای بصیرت‌زایی عمومی‌در جامعه از طریق رسانه‌ها در برابر هجمه‌های رسانه‌ای دشمنان ایستادگی نموده و تهدیدات آنان را خنثی نماییم.

*احسان دست برآورده - یزد
ارسال نظرات
آخرین اخبار