خبرهای داغ:
با حضور امام جمعه قم برگزار شد

آیین کاشت ۶۰۹۰ نهال به یاد شهدای استان قم

آیین افتتاح بوستان یادمان شهدا و کاشت نهال به یاد شش هزار و ۹۰ شهید استان قم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم در انتهای خیابان شهید همتی منطقه بنیاد قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۹۲۱۹۵
|
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیین افتتاح بوستان یادمان شهدا و کاشت نهال به یاد شش هزار و ۹۰ شهید استان قم با حضور آیت الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س)، معاونین استانداری، شهردار قم و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نیرو‌های مسلح و خانواده‌های معظم شهدا در این بوستان واقع در خیابان ذوالفقار، خیابان شهید طهماسبی، انتهای خیابان شهید همتی برگزار گردید.
 
در این آیین آیت الله سعیدی پس از کاشت نهال زیتون در این بوستان گفت: انجام این اقدام برای حفظ و پاسداشت نام شهدا تجلیلی پسندیده است و انتظار می‌رود که سیره و روش زندگی شهدا هم در تمام زندگی مردم جریان پیدا کند.
 
سید امیر سامع معاون خدمت شهری شهرداری قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بوستان یادمان شهدا بخشی از پروژه هزار هکتاری بوستان زائر است، عنوان کرد: بوستان زائر از باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس و باغ پرندگان آغاز می‌شود و با گذر از بوستان کوه خضر نبی (ع) و بوستان شهدای گمنام دامنه این کوه، به بوستان یادمان شهدا و پس از آن به بوستان زائر و بوستان ظهور در مسیر مسجد مقدس جمکران می‌رسد.

وی با اشاره به وسعت ۱۰۰ هزار مترمربعی بوستان زائر افزود: بخشی از این محوطه برای معابر و طراحی فاز اول آن و ۶۰ هزار متر مربع نیز برای کاشت نهال به یاد شهدا در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به نوع نهال‌های در نظر گرفته شده ادامه داد: درختان زیتون، انجیر و انار که در قرآن از آن‌ها یاد شده، همچنین درخت سرو که نماد آزادگی است و تمامی این‌ها با اقلیم قم تناسب دارند، در بوستان یادمان شهدا کاشته می‌شوند.

وی افزود: این اقدام شهرداری یک پروژه مقدس و جریانی اثرگذار در سطح کشور خواهد بود و از خانواده‌های معظم شهدا می‌خواهیم هر هفته در کنار نهالی که با تصویر شهید خود مزین شده، حضور یابند.

در پایان این مراسم، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدای حاضر، در ردیف نهال شهدای اقشار و نیرو‌های مسلح حضور یافته و نهالی را به یاد شهدای بزرگوار غرس کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار