خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان قم گفت: سامانه و نرم افزار صنعت یار طرحی کشوری است که با پایش کارخانجات صنعتی همه استان ها، به عدم تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران می‌پردازد.
کد خبر: ۹۲۹۲۵۵۶
|
۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲

نیکوکلام مسئول بسیج مهندسین صنعت استان قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری "بسیج" در قم، بیان داشت: طرح صنعت یار توسط بسیج مهندسین استان قم، اجرا و قرارگاه جهش تولید با کارگروه‌های متعدد از جمله کارگروه صنعت، که شامل اقشار مختلف بسیج، اصناف کارگری و اداری، بسیج حقوقدانان می‌باشد، تشکیل و با هدف حمایت از واحد‌های تولیدی نیمه فعال یا دارای کمبود و عدم تامین مواد اولیه، به رفع مشکلات بانکی، بیمه‌ای و مالیات، تکنولوژی، حقوقی و قضایی پرداخته و ضمن پیگیری و تسهیل گری مجموعه‌های بسیج استان با مدیریت بسیج مهندسین برنامه ریزی و پیگیری می‌شود.

وی از آغاز عملیات اجرایی این طرح در سه مرحله چنین اظهار داشت: مرحله اول پایش اطلاعات کلیه واحد‌ها اعم از "فعال، نیمه فعال و غیر فعال" توسط تیم‌های دو نفره آموزش دیده و دارای کارت شناسایی ثبت در سامانه صنعت یار، مرحله دوم بررسی واحد‌هایی که دچار عارضه گردیده و راکد یا نیمه راکد می‌باشند و مرحله سوم بررسی نهایی توسط تیم مشاورین و متخصصین خبره استان و ارجاع به واحد احیا، که بطور جدی کلید خورده است.


نیکوکلام ابراز داشت: تاکنون پیگیری صد الی دویست واحد، توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار، انجام و نتیجه پیگیری، منجر به راه اندازی کارخانجات و رفع بیکاری کارگران می‌گردد.

وی با مطرح نمودن قول همکاری مقامات قضایی، دادستان و سازمان بازرسی و مشارکت دو بخش دولتی"سازمان صنعت، معدن و تجارت" و "شرکت شهرک‌های صنعتی" و دو بخش خصوصی" اطاق بازرگانی صنایع و معادن استان، همچنین خانه صنعت"، با هماهنگی این چهار بخش و جلسات با مجمع نمایندگان استان و دبیر آن جلسه برگزار و از نیرو‌های قم استفاده می‌شود.

نیکوکلام در خصوص نحوه عملکرد به مراجعه واحد پایشگر به واحد صنعتی و دیدار با مدیر عامل یا مدیر داخلی با پر کردن فرم‌های مورد نظر، در نرم افزار اندرویدی ثبت می‌گردند.

وی در خاتمه بیان داشت: سامانه صنعت یار و نرم افزار صنعت یار طرحی کشوری می‌باشد که در همه استان ها، کارخانجات صنعتی را پایش و در تهران و مرکز تائید می‌گردد و تعدادی از این واحد‌ها در قم، شهرک‌های صنعتی را پایش و ارزیابی می‌نمایند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات