مدیر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان:
مدیر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان گفت: الگوی بسیج منبع الهام‌بخشی برای نیروهای حزب‌الله لبنان و نمونه سازمان‌دهی نیروهای بسیج مردمی در سوریه است.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۱۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲

مردم کشورهای مختلف با الهام از الگوی بسیج مقابل استبداد ایستادگی می‌کنندمدیر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت: بسیج شجره طیبه ای است که حضرت امام(ره) با دوراندیشی همراه با آینده‌نگری هوشمندانه برای حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در ابتدای پیروزی انقلاب، فرمان تشکیل آن را دادند و درباره اهمیت آن نیز فرمودند که «ای کاش من هم یک بسیجی بودم».

سرهنگ پاسدار محمد قورزایی در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج افزود: در راستای ایفای نقش بسیج، افق‌های جدیدی مد نظر امام راحل بود که امروز همه ما به بسیج افتخار می‌کنیم و شاهد تنومند شدن این شجره طیبه هستیم و از آثار و برکات آن نه‌تنها کشور ما بلکه ملت‌های گوناگون در جهان اسلام از آن بهره گرفته و می‌گیرند که البته ریشه در قیام کربلا دارد.

این مسئول با اشاره به نقش پررنگ بسیج در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس بیان کرد: وفاق مردمی در دوران جنگ تحمیلی و ایده‌های استراتژیک و نظامی در دانشگاه‌های جنگ و دفاع و الگوی بسیج منبع الهام‌بخشی برای نیروهای حزب‌الله لبنان و نمونه سازمان‌دهی نیروهای بسیج مردمی در سوریه است که اگر نبود، نظام سیاسی سوریه قطعاً سرنگون می‌شد.

وی با بیان اینکه ارزش نمادین و الگوساز بسیج به‌ عنوان سرمایه ملی و معنوی ما و به‌نام نظام اسلامی باعث اقتدار آن شده است، عنوان کرد: مردم کشورهای مختلف با الهام از الگوی بسیج مقابل استبداد داخلی و متجاوزان و استکبار خارجی ایستادگی می‌کنند.

این مقام مسئول با تأکید به اینکه بسیج اختصاص به یک رده سنی و قشر خاصی ندارد، بیان کرد: اهداف و آرمان‌های بسیج ایجاب می‌کند که این نهاد همه اقشار گوناگون مردم از کارگر تا کارفرما، طلبه، دانش آموز و معلم و دانشجو و... را در همه رده‌های سنی همانند دوران دفاع مقدس که از نوجوان 13 ساله تا پیرمرد در مرز 100 ساله به‌عنوان یک بسیجی حاضر بودند، در دل خود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید فرهنگی بسیجی را در جامعه انتشار دهیم، ادامه داد: فرهنگ بسیجی مبتنی بر روحیه تعاون است و مهم‌ترین رکن فرهنگی بسیجی اتکا به مردم در همه شئون نظام اسلامی همچون فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، سازندگی و سایر فعالیت‌هاست و اگر چنین رویکرد و قابلیتی را بسیج توسط سپاه پاسداران با کمک سایر مسئولین و مردم داشته باشد، امیدوار خواهیم بود که به موفقیت‌های چشمگیر در افقی که بنیان‌گذار این نهاد مقدس در نظر داشتند و رهبر معظم انقلاب امروز دنبال می‌کنند، برسیم.

مدیر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی، بسیج چند وظیفه بر دوش دارد و باید مصرانه در موضوعاتی همچون مبارزه با آسیب‌های اجتماعی وارد میدان شود و با اراده قدم‌های بلندی بردارد. در بحث اقتصاد مقاومتی نیز ان‌شاالله بسیج با قدرت بیشتر عمل کند تا به فضل پروردگار متعال و با همت مسئولین و دولتمردان، کشورمان از این بحران خارج شود.

سرهنگ قورزایی در ادامه به شاخصه‌های بسیجی طراز انقلاب اشاره کرد و گفت: شرط اوّل بسیجی بودن، دین‌دار بودن است. بسیجی باید چنان باشد که برای همه جوانان کشور جذابیت داشته باشد. ساده‌زیستی، صفا و صمیمیت، ایثار و گذشت، بهره‌گیری در حد نیاز و بیشترین بازدهی و ایمان قوی و شعور بسیار، دیگر خصوصیاتی هستند که بسیجیان باید از آن‌ها برخوردار باشند.

مدیر سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در هفته بسیج امسال کارگران بسیجی همراه با سایر اقشار جامعه با کمک به رفع مشکلات ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا همچون تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در قالب شیفت ایثار بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات