اهالی مسجد حضرت ولی عصر (عج) در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و گسترس کمک مومنانه به نیازمندان بسیار فعال هستند که نقش پایگاه های بسیج خواهران و برادران این مسجد در این زمینه بسیار مهم است.
کد خبر: ۹۲۹۳۴۵۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرنگار سپاه استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام والمسلمین عابدین زاده امام جماعت مسجد ولی عصر(عج) گفت:  شیوع ویروس کرونا تهدیدی بزرگ برای جامعه بشری است که بسیاری از معادلات در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را بر هم زد، با وجود این، فرصت های جدیدی پیش روی جهانیان قرار داد.

تبدیل شدن هر تهدیدی به فرصت نیازمند تدبیر و درایت است که الحمدالله در کشورمان، در وجود اهالی مساجد و هیئت های مذهبی و سایر فعالان فرهنگی مشاهده می شود. این حقیقت در پی فرماش حکیمانه مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، یک بار دیگر متجلی شد به طوری که مساجد و هیئت های مذهبی، رزمایش مواسات و همدلی را به حرکتی فراگیر در کشور و مستمر در این مراکز دینی تبدیل کردند.

یکی از مساجدی که در دوره شیوع ویروس کرونا به ویژه در پی گسترش لحظه ای این ویروس در ماه های مهر و آبان که با تعطیلی مساجد و سایر مراکز دینی همراه شد، نه تنها تعطیل نشد بلکه خدمت رسانی اش به نیازمندان افزایش یافت، مسجد حضرت ولی عصر (عج) (واقع در تهران، بلوار ابوذر، بین پل های پنجم و ششم، نبش خیابان هانی) است. خبرنگار خبرگزاری بسیج به منظور اطلاع از فعالیت های این مسجد در حوزه کمک مومنانه و همچنین درباره ترویج فرهنگ کتاب خوانی، گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین «سید محمد عابدین زاده» امام جماعت این مسجد و مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق (ع) داشته است که مشروح آن در ادامه می آید.

کمک مومنانه به همت مسجدی ها و هیئتی ها به نهضتی فراگیر در کشور تبدیل شده   و مسجد حضرت ولی عصر (عج) همیشه در خدمت نیازمندان بوده است و با شیوع ویروس کرونا و در پی تاکید مقام معظم رهبری این روند در قالب کمک مومنانه گسترش یافته است. تلاش اهالی این مسجد به همت پایگاه های بسیج خواهران و برادران و خیریه این مسجد و چند خیر برای تحقق رزمایش مواسات و همدلی، همچنان ادامه دارد. این کار با همراهی و مجاهدت ناحیه مقاومت بسیج مالک اشتر و حوزه 325 بسیج شهر تهران، در ماه ربیع الاول نیز ادامه داشت. گروه جهادی حسین (ع) یاوران و کمیته خادمین شهدای تهران بزرگ نیز در این زمینه مشارکت خوبی داشته اند.

 

عابدین زاده افزود: اهالی مسجد حضرت ولی عصر (عج) در تحقق طرح ملی مبارزه با کرونا با کادر درمانی در بیمارستان و مراکز درمانی شهر تهران همکاری بسیار خوبی داشته اند. فعالان این مسجد در این زمینه نیز بسیار خوب عمل کرده اند. برای نمونه در ایام هفته وحدت نیز فعالیت جهادی پایگاه های بسیج خواهران و برادران و هیئت امنای مسجد حضرت ولی عصر (عج) در مقابله با شیوع ویروس کرونا ادامه داشت و در همین راستا اقدام به مساعدت کادر درمانی نیز کردند. همچنین از خانواده های بیماران مبتلا با ویروس کرونا نیز دستگیری شد. این کار در کنار توزیع بسته های حمایتی در سطح شهر تهران و برخی مناطق محروم، در ایام هفته وحدت ادامه یافت. استادان و طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق (ع) نیز در اجرای تمام این طرح ها و برنامه های متنوع در مناسبت های مذهبی و ملی، مشارکت دارند. دارالقرآن این مسجد نیز در اجرای طرح های قرآنی و فرهنگی این مسجد مشارکت دارد.

وی در پاسخ به این سئوال که باز بودن در مسجد و حوزه علمیه لازمه استمرار کمک مومنانه به نیازمندان است و اهالی مسجد حضرت ولی عصر (عج) در این زمینه چه اقداماتی انجام داده اند، اظهار داشت: معاونت تهذیب حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق (ع) در این زمینه به یاری مسجد حضرت ولی عصر (عج) آمده است. برای نمونه با تلاش حجج اسلام والمسلمین عزیزی، معاون تهذیب، علی حاتمی از معاونت تبلیغ و حسینی منفرد از موسسه نشاط دینی، در ایام هفته وحدت بسیار در برقرار بودن این مسجد فعال بودند. این گروه در شب و روز برخی از مناسبت های دینی، با همکاری فعالان و بسیجیان مسجد حضرت ولی عصر (عج) اقدام به راه اندازی کاروان های شادی یا سوگواری در ایام شهادت یا ولادت حضرات معصومان (ع) کردند. این گونه کارها علاوه بر تهران در سایر شهرهای کشور نیز انجام می گیرد که برگزاری برنامه در منطقه محمودآباد از آخرین نمونه های همکاری حوزه علمیه و مسجد حضرت ولی عصر (عج) در دوره شیوع ویروس کرونا بوده است.

ور در خصوص کتابخوانی گفت: ترویج فرهنگ کتاب خوانی از مطالبات مقام معظم رهبری است که طبیعتا مساجد و مدارس علمیه در این زمینه بسیار موثر هستند.  

اهالی مسجد حضرت ولی عصر (عج) نیز تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی را وظیفه شرعی خود می دانند لذا در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه نیز بسیار فعال هستند. اخیرا مسجد حضرت ولی عصر (عج) مسابقه کتاب خوانی «سه دقیقه در قیامت» را برگزار کرده است که علامندان تا28 آبان ماه می توانند پاسخ های خود را به شبکه اجتماعی این مسجد به نشانی @valiasr_masjed ارسال کنند. اطلاعات تکمیلی درباره این مسابقه و سایر برنامه های مسجد حضرت ولی عصر (عج) در شبکه های اجتماعی این خانه خدا در ایتا موجود است. فعالیت حوزه علمیه سفیران هدایت امام صادق (ع) در مجاورت این مسجد نیز به ما در برگزاری این گونه برنامه های فرهنگی و علمی کمک زیادی می کند.

 به گزارش خبرگزاری بسیج، مسجد حضرت ولی عصر (عج) نمونه درخشان از مسجد طراز اسلامی در جنوب شهر تهران و از معدود مساجد موفق در تحقق «طرح مسجد برقرار» است. این موفقیت ریشه در همت و خلاقیت و روحیه انقلابی حجت الاسلام والمسلمین عابدین زاده، امام جماعت این مسجد، و همچنین همراهی و مشارکت هیئت امنا، بسیجیان خواهر و برادر این مسجد و استادان، معاونان و طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت، امام صادق (ع) دارد. این همدلی موجب شده است مسجد حضرت ولی عصر (عج) از صبح تام شام به روی گروه های مختلف مردم از کودکان و پیران تا دانشگاهی و حوزوی باز باشد و به این صورت در ترویج معارف دینی و تحقق مطالبات مقام معظم رهبری از جمله کمک مومنانه و ترویج فرهنگ کتاب خوانی بسیار موفق باشد.

 

ارسال نظرات