فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: هر کس مراقب و تکیه‌گاه ملت ایران باشد، بسیجی است خواه در بسیج پرونده داشته باشد خواه نداشته باشدلذا بسیج یک فرهنگ ،یک تفکر ودر مکتب وحی بن بست شکن است .
کد خبر: ۹۲۹۳۵۶۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛سردار حسین معروفی، امروز سه شنبه(۲۷ آبان) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج؛ بسیج را مصداق " اصلها ثابت و فرعها فی السماء " دانست که ارزش و ثمره کار پیامبرگونه امام راحل امروز بعد از ۴۰ سال قابل مشاهده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه بسیج در دوران مقدس از اسلام، انقلاب و ملت ایران و تمامیت عرضی بدون نگاه سیاسی دفاع کرد، اظهار کرد: هر کس مراقب و تکیه‌گاه ملت ایران باشد، بسیجی است خواه در بسیج پرونده داشته باشد خواه نداشته باشد و با صراحت اعلام می‌کنیم که بسیج مستضعفین و توده مردمی باعث شد که بتوانیم دوران دفاع مقدس را سربلند عبور کرده و تا آخرین قطره خون پای آبروی ملت ایران، تمامیت عرضی و حرف امام خود بایستیم لذا بسیج یک فرهنگ ویک تفکر  است وعاشورا نشان داد بسیج در مکتب وحی بن بست شکن است .
 
بسیج مصداق
وی افزود: دیدگاه ما در بسیج این است که بسیج متعلق به ملت ایران است و همه گروه های سیاسی پای انقلاب و ولایت و مردم در آن جای دارد اما فتنه در بسیج جا ندارد و مردم خط قرمز ما هستند و در فرهنگ اسلامی و قرآنی چنین تربیت شدیم که هنر ما معراجی کردن است همانگونه که شهید سلیمانی از یک کارگر ساده در کرمان بزرگترین فرمانده جهان اسلام شد که همه در برابر او زانو بزنند.
 

معروفی با برشمردن میزان کمک‌های مومنانه در استان کرمان از ابتدای سال جاری تاکنون اظهار کرد: حدود ۷۳ میلیارد تومان در قالب طرح کمک‌های مومنانه برای تهیه بسته‌های معیشتی، لوازم‌التحریر و ... در سطح استان کرمان هزینه شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مقابله با کرونا در مرحله اول ۱۴۵ کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردیم که در این کارگاه‌ها حدود ۲ میلیون قطعه ماسک تولید شد و همچنین با کمک نیروهای بسیجی ۴۰۰ هزار جفت دستکش، ۷۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی تهیه و توزیع کردیم ضمن آنکه در اجرای طرح غربالگری در مرحله اول مقابله با ویروس کرونا نیز به کمک دانشگاه علوم پزشکی آمده و در مرحله دوم نیز تفاهمنامه‌ای فی مابین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت بهداشت و درمان تدوین شده است.
بسیج مصداق
سردار معروفی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ سوله ورزشی با ۱۰۰۰ تخت نقاهتگاه پیش یا پس بیمارستانی در سراسر استان آماده‌ و در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی سراسر استان کرمان قرار داده که فرمانده این میدان دانشگاه علوم پزشکی کرمان است.

وی با اشاره به اقدامات دانشجویان بسیجی در زمان وقوع سیل در مناطق زهکلوت و شهداد بیان کرد: در سیل‌های امسال در سه منطقه زهکلوت، شهداد و اندوهجرد از استان کرمان ۹۵ درصد اقدامات انجام شده در این سه منطقه توسط بچه‌های بسیجی و ۵ درصد سپاه صورت گرفت اما متاسفانه این دانشجویان بسیجی مورد بی‌مهری قرار گرفتند زیرا یک عده به جای سپاسگزاری از اقدامات بسیج، آنها را تخریب کردند که از این اتفاق گلایه‌مندیم که چرا بسیج مورد بی‌مهری قرار گرفت. ما باید دست ها و پای این عزیزان را می‌بوسیدیم زیرا این دانشجویان بسیجی چاه فاضلاب را می‌کشیدند و کارهای دیگر که کسی آنها را ندید، انجام دادند.

فرمانده سپاه ثارالله با اشاره به برنامه هفته بسیج امسال نیز اظهار کرد: "بسیج پیشرو در خدمت و امید آفرین" شعار هفته بسیج امسال است که در همین راستا ۶۰۰ برنامه در سطح استان پیش‌بینی کرده‌ایم که این برنامه‌ها از ۳۰ آبان به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.
بسیج مصداق
سردار معروفی افزود: ادای احترام به شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه سراسر استان، برگزاری ختم شهدای سلامت و مرحومین کرونا، طرح جهادگران سلامت، اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم، اهدای خون، برپایی ایستگاه صلوتی سلامت محور، آئین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از جامعه سلامت، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره مقاومت، برگزاری جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری، اجرای طرح نذر هوشمند و اهدای تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان نیازمند، ارائه خدمات مومنانه و ... از جمله برنامه‌های هفته بسیج در استان کرمان است.

وی در ادمه برنامه های هفته بسیج افزود: برگزاری کارگاه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی، طرح ازدواج آسان و توزیع جهیزیه، رونمایی از ۸ گردان‌های کوثر، افتتاح مرکز مشاوره سردار سلیمانی، افتتاح ۵۲۹ پروژه عمرانی، اقتصادی و … با اعتبار بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان، آزادی زندانی‌های غیرعمد، پویش دیدار با فرزندان شهدا، رونمایی از یادمان‌های حاج قاسم سلیمانی، سرکشی از حانواده‌های شهدا و ایثارگران بسیجی، آغاز طرح صنعت‌یار، رونمایی از کارت ایثار، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، افتتاح پایگاه گلزار شهدا، افتتاح لشکر وابستگان به حاج قاسم از دیگربرنامه های متنوع در هفته بسیج است.
بسیج مصداق بسیج مصداق بسیج مصداق
ارسال نظرات