بدهی ۸۰۰ میلیاردی کارفرمایان لرستان به تأمین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با اشاره به بدهی ۸۰۰ میلیاردی کارفرمایان استان به این نهاد، گفت: در راستای ارائه خدمات به صورت غیر حضوری طرح «۳۰۷۰» اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۵۹۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علی جهانی امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه در لرستان ۲۲۲ هزار نفر بیمه شده اصلی داریم، اظهار داشت: در مجموع تعداد بیمه شده‌های اصلی و تبعی استان بیش از ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

وی با بیان اینکه تقریباً در استان ۸۰ هزار نفر مستمری بگیر بازنشسته، از کار افتاده و بازماندگان داریم، عنوان کرد: در مجموع ۲۸۰ هزار خانواده مستمری بگیر در استان داریم.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان از ارائه ۶۰ نوع خدمت به بیمه شده‌های استان خبر داد و افزود: همه مستمری بگیرهای تأمین اجتماعی در استان به صورت متوسط دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

جهانی، گفت: در زمینه همسان سازی مستمری بگیران نیز ۳۱۰ میلیارد تومان در استان هزینه شده است، همسان سازی به طور متوسط بین یک میلیون تومان تا ۱.۵ میلیون تومان در حقوق افراد مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در ماه ۱۵۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود، ادامه داد: تقریباً هزار میلیارد تومان تا پایان مهر ماه در استان برای مستمری بگیران هزینه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با تاکید بر اینکه هزینه‌های ما تقریباً در لرستان معادل یک سوم هزینه‌های دولت است، ادامه داد: ۹۰ درصد از منابع سازمان تأمین اجتماعی از محل حق بیمه است، رابطه بین تعداد بیمه شده و تعداد مستمری بگیر در استان ۳.۸ است و با این اوصاف چهار بیمه شده در مقابل یک مستمری بگیر داریم.

جهانی با بیان اینکه در لرستان هزینه‌های ما ۱۰۰ درصد است و درآمدها ۸۰ درصد، افزود: ۸۶ درصد مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و تقریباً ۸۸ درصد اشتغال لرستان نیز تحت پوشش این نهاد است.

وی در ادامه سخنان خود به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در این راستا از مقرری بیمه بیکاری ما استفاده کردند و به طور متوسط در استان ۳۰ میلیارد تومان در ماه هزینه شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان، بیان داشت: این میزان بیمه بیکاری برای ۱۴ گروه اشتغال و کارگاهی که به دلیل شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند هزینه شده است.

جهانی با بیان اینکه همچنین خدمات بیمه‌ای و درمانی نیز به طور رایگان به این افراد ارائه شده است، ادامه داد: شاغلی که بیمه بیکاری از ما می‌گیرد، هزینه درمانی را نیز به صورت رایگان دریافت می‌کند و تمام بیمه شده‌ها به ویژه کسانی که تحت تأثیر کرونا قرار گرفته‌اند از هزینه‌های درمانی به طور رایگان استفاده کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح «۳۰۷۰» در کشور و همچنین لرستان خبر داد و گفت: در قالب این طرح قرار است که ۳۰ نوع خدمت غیر حضوری و الکترونیکی شود و در شرایط موجود نگرش سازمان این بوده که تا پایان بهمن ماه امسال این خدمات به صورت غیر حضوری ارائه شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان، افزود: قرار است که در قالب این طرح در کشور، ۷۰ میلیون بار مراجعه را نداشته باشیم و پیش بینی ما در استان نیز این بوده که دو میلیون بار مراجعه بیمه شده‌ها را دیگر نداشته باشیم و برآورد ما این است که از مجموع ۸۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان، حداقل ماهانه سه بار مراجعه آنها را حذف کنیم.

جهانی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح «مدیریت ارتباط با مشتری» نیز خبر داد و بیان داشت: در این طرح شبکه تحت عنوان ۱۴۲۰ ایجاد شده که در قالب آن شش درگاه ورودی را با بیمه شده‌ها، مستمری بگیران و کارفرمایان تقویت می‌شود و این درگاه‌ها شامل معرفی خدمات، پاسخگویی به سوالات، فرآیند انجام کار، تشریح و تحلیل خدمات، ارتباط با مدیریت و نظر سنجی هستند.

وی همچنین به حوزه کارفرمایان اشاره کرد و گفت: در این راستا اعلام بدهی به کارفرمایان را غیر حضوری کرده‌ایم، در استان هزار کارگاه فعال تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی داریم و تقریباً ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی معوق به تأمین اجتماعی دارند.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان، افزود: بیشترین بدهی و تقریباً یک چهارم مطالبات ما از کارفرمایان مربوط به شهرداری‌های استان است.

جهانی با تاکید بر اینکه کمیته تسهیل در سازمان تأمین اجتماعی در استان طراحی کرده‌ایم، گفت: در این راستا به دنبال این هستیم که با توجه به شرایط موجود، از همه ساز و کارها مانند تقسیط ها و… برای وصول منابع معوق از کارفرمایان بدهکار استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات