خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج مستصعفین «بسیج، پیش رو خدمت و امیدآفرینی» است، گفت: امسال با توجه به شرایط موجود ۲۸ عنوان برنامه شاخص در سطح استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۶۱۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

اجرای ۲۸ عنوان برنامه شاخص به‌مناسبت هفته بسیج در همدان/اجرای طرح «هر پایگاه مقاومت یک پایگاه سلامت»به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اظهار داشت: با حضور و هدایت‌های افرادی چون شهید آیت الله مدنی، آیت الله موسوی همدانی و آیت الله فاضلیان از شروع انقلاب اسلامی تاکنون در کنار سپاه و بسیج توانستیم این مسیر را با اقتدار بیشتری قدم برداریم.

وی با بیان اینکه شهدای بزرگ سپاه همچون شهید همدانی، شهبازی و قهاری سعید و دیگر شهدای لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع)، سپاه، ارتش و جهاد سازندگی نقش بزرگی را ایفا کرده‌اند با اشاره به شهید سلگی ابراز داشت: شهید سلگی مایه امید و برکتی برای استان همدان بود و از خدا می‌خواهیم که ادامه دهنده راه آنها باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امام خمینی(ره) شجره طیبه بسیج در انقلاب اسلامی را با نگاهی برای تداوم انقلاب اسلامی و نقش نظام جمهوری اسلامی جهان طراحی کردند، افزود: در بحبوحه‌های اول انقلاب امام خمینی(ره) این ابتکار بزرگ را عنوان کردند که اگر بخواهیم انقلاب استمرار داشته باشد باید از جنس مردم برای دفاع از انقلاب تشکیلاتی راه‌اندازی شود و بسیج مستضعفین در ۵ آذر ماه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در طول ۴۱ سال انقلاب اسلامی ماموریت‌های بسیار زیادی را توسط بسیج شاهد بودیم، گفت: در ابتدای انقلاب در بحث سازندگی و ریشه‌کن کردن فلج اطفال به کارگیری بسیج حرکتی بود که دیگر کشورها از این حرکت به عنوان یک الگو برای رفع مشکلات خود استفاده کردند.

سردار مجیدی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی نقش بسیج و مردم در پشت و درون جبهه بسیار پر رنگ‌تر بود، گفت: استان همدان مانند دیگر استان‌ها که نقش سازنده‌ای داشتند در ابعاد مختلف ایفای نقش کرد؛ در بعضی از اتفاقات که بسیج دخیل بوده است اولین اقدام‌ها از استان همدان شروع شده است.

وی با اشاره به اعزام ۱۰ لشکر بسیجی توسط شهید حسن صوفی برای پشتیبانی از دفاع مقدس گفت: شهید صوفی اولین بار مردم را در قالب سپاه برای اعزام به جبهه‌های نبرد خق علیه باطل سازماندهی کرد که بعدها توسط فرمانده وقت سپاه سردار محسن رضایی به عنوان یک الگو در سراسر کشور اجرایی شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به پیروزی‌های جنگ ۸ ساله دفاع مقدس گفت: در پیروزی عملیات‌های انجام شده نقش بسیج و سازماندهی بسیج توسط سپاه در کشور دیده شد.

وی با بیان اینکه با پذیرفتن قطعنامه ۵۹۸ و حرکت به سمت سازندگی نقش سپاه و بسیج برای ادامه کار و رسیدن به خودکفایی نیز نقش به‌سزایی بود، افزود: نقش بسیج در امنیت داخلی و قسمت‌های جنوب شرق، شمال غرب و غرب کشور توسط بسیج برنامه‌ریزی شد.

سردار مجیدی با بیان اینکه در جبهه مقاومت بسیجیان به صورت داوطلبانه در این حرکت شرکت کردند و آموزش‌های سخت را متحمل شدند تا بتوانند در جبهه‌های مقاومت حضور پیدا کنند، گفت: در کمک به جبهه مقاومت مردم کمک‌های مالی خود را پای کار آوردند.

وی با بیان اینکه بسیج در چهل و یکمین سال راه‌اندازی خود توانسته نقش‌های مختلفی در عرصه های مختلف ایفا کرده است، گفت: امروزه در بحث مقابله با ویروس کروه نقش بسیج بسیار سازنده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج مستصعفین «بسیج، پیش رو خدمت و امیدآفرینی» است، ابراز داشت: امسال با توجه به شرایط موجود ۲۸ عنوان برنامه شاخص و متنوع در سطح استان اجرایی می‌شود.

وی در تشریح برنامه‌های هفته بسیج گفت: هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه با عنوان «بسیج، معنویت و سلامت» آغاز می‌شود.

سردار مجیدی با اشاره به روز شمار هفته بسیج عنوان کرد: روز شنبه یکم آذر ماه نیز با عنوان «بسیج، فرزند مسجد و خادم مردم» روز یکشنبه دوم آذر ماه «بسیج، مطالبه‌گر و عدالت خواه»، روز دوشنبه سوم آذر ماه روز «بسیج، سبک زندگی اسلامی ایرانی»، روز سه‌شنبه چهارم آذر ماه «بسیج، ولایی انقلابی و تمدن‌ساز»، روز چهارشنبه پنجم آذر ماه «بسیج، نیروی مقاومت، ملت ایران» و روز پنج‌شنبه ششم آذر ماه نیز با عنوان «بسیج، کمک مونانه و ایثارگری» نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود طبق سال‌های گذشته نمی‌توانیم تجمع انبوه بسیجیان را داشته باشیم، گفت: برنامه‌ها طوری برنامه‌ریزی شده است که هم به اهداف خود برسیم و همچنین بتوانیم نقش بسیج را عنوان کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط موجود نقش اصحاب رسانه برای معرفی بسیج می‌تواند نقش پررنگی باشد، گفت: اولین برنامه نشست خبری است که نواحی شهرستان‌ها نیز به مناسبت این ایام برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه معاونت فرهنگی سپاه تبلیغات محیطی را انجام می‌دهد و قرار گاه فضای مجازی نیز در عملکردها نقش جریان‌سازی دارد، گفت: این قرارگاه با راه‌اندازی کمپین و تولید هشتک دراین هفته فعالیت خواهد کرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه جامعه پزشکی سپاه و بسیج در قالب طرح سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» کار بزرگی با همکاری بسیج محلات در حال انجام دارد، گفت: این طرح از اولین روز هفته بسیج عملیاتی می‌شود که با هدف بیماریابی و کنترل تردد به کادر درمان کمک خواهند کرد.

وی با اشاره به پیک سوم کرونا تصریح کرد: در راستای اجرای طرح «هر پایگاه مقاومت یک پایگاه سلامت»، تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت بهداشت و سازمان بسیج انجام شده است و گروه‌های ۱۵ نفره با حضور یک پزشک، ۴ پرستار و ۱۰ نفر از بهورزان تشکیل می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در این طرح از بسیجیان دوره دیده استفاده خواهد شد، ادامه داد: مراکز خدمات درمانی و خانه‌های بهداشت برای این کار توسط حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های مقاومت هم‌پوشانی خواهد شد.

وی افزود: تهیه غذا و امکانات جاری و خدمات بهداشتی و معیشتی آنها توسط بسیج جلو درب منزل آن ها انجام خواهد شد.

سردار مجیدی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی گفت: گروه‌های جهادی نقش موثری در تمام استان دارند.

وی با بیان اینکه بسیج پیشکسوتان تلاش می‌کند در قالب پویش «نذر خون» سهمی در تأمین خون بیماران داشته باشد، گفت: در هفته بسیج هر پایگاه مقاومت در سطح استان در شرایط کرونایی یک خدمت ارائه خواهند داد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه معاونت علمی یز جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری را برگزار می‌کند، گفت: معاونت بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان در راستای پشتیبانی از آموزش و پرورش کلاس مهربانی را افتتاح و امکانات آموزشی را در قالب کمک مومنانه فراهم خواهند کرد.

وی با بیان اینکه معاونت تعلیم و تربیت در راستای برنامه تربیت صالحین در سطح استان توانسته نیروی تراز انقلاب مورد نیاز برای حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های اجرایی تربیت کند، گفت: معاونت مقاومت مردمی نیز رزمایش‌هایی را پیش‌بینی کرده است که اخیرا در سطح ادارات و تیپ انصارالحسین(ع) اجرا شده است.

سردار مجیدی با بیان اینکه بسیج کارخانجات طرح «صنعت یار» را با همکاری اداره صمت استان اجرا می‌کند، تصریح کرد: در این طرح تلاش می‌شود صنایعی که با مشکل روبرو شده‌اند فعال شوند.

وی با بیان اینکه مراسم عطرافشانی گلزار شهدا طبق روال سال‌های گذشته با جمعیت محدود برگزار می‌شود، گفت: معاونت درمان و اصناف ایستگاه‌های سلامت و توزیع ماسک رایگان و بسته‌های معیشتی را در برنامه خود دارند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج کارمندی با دعوت از مسئولین در میزگرد به حل مشکلات احصا شده از محلات می‌پردازند، گفت: بسیج حقوقدانان با همکاری جامعه زنان و بسیج طلاب با حضور در پایگاه‌های بسیج مشاوره حقوقی و خانوادگی ارائه می‌دهند و با همکاری خیرین مشکلات تعدادی از زندانیان غیرعمد را حل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه معاونت سیاسی در قالب طرح «ثامن» به حدود ۴۰۰ هزار نفر بسیجی بصیرت‌افزایی خواهد کرد، گفت: در هفته بسیج با شعار امسال احیای پایگاه مقاومت به وضعیت سنجی پایگاه‌های مقاومت پرداخته خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات