راه‌اندازی گروه جهادگران سلامت با 1100 نفر عضو و صرف هزینه‌ای بالغ‌بر 19 میلیارد و 600 میلیون ریال، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ابرکوه از بیماران حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۲۳
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ سال‌های زیادی است که جنگ نظامی تمام شده است؛ اما عده‌ای از سرمایه‌های انسانی و ارزشمند در این کشور هستند که معتقدند جهاد همچنان ادامه دارد و هر زمان در هر کجای این خاک عده‌ای دست نیاز بلند کرده باشند، این افراد که حاملان بیرقی با نشان زیبای «جهاد» هستند، از نیازمندان دستگیری می‌کنند و در این مسیر سردار، سرباز، بسیجی و همه انسان‌های بی‌ادعا در کنار هم قرار می‌گیرند.

با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و مواسات، کار جهادگران در شهرستان ابرکوه نیز آغاز و با ایجاد همبستگی و تعامل بین تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، گروه «جهادگران سلامت» در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

جهادگران سلامت ابرکوه از ۳۰ نفر به ۱۱۰۰ نفر رسیدند

محمد حاتمی زاده در خصوص فعالیت گروه جهادگران سلامت به خبرنگار فارس در ابرکوه می‌گوید: فعالیت خود را با کمتر از ۳۰ عضو آغاز و امروز پس از گذشت ۹ ماه از شیوع کرونا، توانسته است با انجام خدمات و فعالیت‌های مختلف پذیرای بیش از یکهزار و ۱۰۰ نیروی داوطلب باشد.

وی افزود: جهادگران در موج اول و دوم کرونا در حوزه‌های تولید و توزیع ۲۸۰ هزار ماسک، ضدعفونی معابر، کنترل خودرو‌ها و غربالگری افراد در چهار ایستگاه ورودی شهرستان، تولید و توزیع ماده ضدعفونی سطوح و مایع ضدعفونی دست، تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی و لوازم‌التحریر بین نیازمندان، فعالیت‌های فرهنگی (تهیه بروشور نکات بهداشتی، پلاکارد نویسی، اجرای سرود، حفظ قرآن، طرح کرونا کتاب و ...) فعالیت داشتند.

مسئول گروه جهادگران سلامت ابرکوه، تصریح کرد: در موج سوم شیوع کرونا و سیر صعودی افزایش مبتلایان به این بیماری و اشغال شدن تخت‌های بیمارستانی که فشار چندین برابری بر کادر درمان وارد کرده و بسیاری از آنان نیز به کرونا مبتلا شدند، یکی از مهم‌ترین نیاز‌های بیماران و کادر درمان تزریق روحیه امید بود.

توزیع روزانه ۲۰۰ بطری آبمیوه در بیمارستان ابرکوه

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا کارگروه اجتماعی جهادی قرارگاه امام رضا (ع) با همکاری جهادگران سلامت به منظور تزریق این روحیه امید و این‌که نشان دهند عده‌ای از مردم به فکر بیماران و کادر درمان هستند، اقدام به تهیه آبمیوه طبیعی، آب سیب عسل، آب هویج و آب‌لیمو عسل و توزیع آن در بیمارستان کرده و برخی داوطلبان نیز به عنوان نیروی خدماتی در بیمارستان مشغول به خدمت‌رسانی شده‌اند.

حاتمی‌زاده افزود: تهیه آبمیوه از روزی ۸۰ بطری آغاز و امروز به حدود ۲۰۰ بطری در روز رسیده است که هرروز عصر در بین بیماران و کادر درمان بیمارستان توزیع می‌شود. ضمن این‌که به‌زودی نوبت صبح نیز جهت توزیع آبمیوه راه‌اندازی می‌شود.
فعالیت جهادی با هدف تزریق روحیه امید به بیماران و کادر درمان

مسئول این گروه جهادی تأکید کرد: بهترین بازخورد اقدام کارگروه اجتماعی جهادی قرارگاه امام رضا (ع) ابراز رضایت، خوشحالی و بالا بردن روحیه تک‌تک افراد فعال در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) و همچنین بیماران بستری بوده است.

وی با اشاره به انجام غسل، کفن‌ودفن اموات کرونایی توسط برخی جهادگران گمنام، ادامه داد: جهادگران سلامت سراسر شهرستان را پوشش داده و علاوه بر رساندن آبمیوه به بیماران نیازمند که در خانه قرنطینه هستند، بسته‌های معیشتی و بهداشتی نیز برای آنان تهیه کرده، ایاب و ذهاب و حتی پرستاری آنان را نیز بر عهده گرفته و بعضاً هزینه‌های درمان افراد را نیز پرداخت می‌کنند.

این جهادگر همچنین از توزیع سه هزار بسته کمک‌های مؤمنانه در بین نیازمندان خبر داد و گفت: در راستای حمایت از دانش آموزان نیازمند نیز حدود ۳۰۰ بسته کیفت و لوازم‌التحریر و ۸۰۰ پک بهداشتی شامل ژل ضدعفونی‌کننده و ماسک با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و توزیع شد.

حاتمی‌زاده همچنین از ذبح ۲۸ گوسفند قربانی (به مناسبت نیمه شعبان و ۲۸ صفر)، تهیه ۱۴ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، طبخ ۱۸ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید غدیر و از عید غدیر تاکنون هر هفته حداقل ۱۵۰ تا ۳۵۰ پرس غذای گرم و توزیع بین نیازمندان خبر داد.

صرف هزینه ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیونی در مبارزه با کرونا

وی با بیان این‌که توزیع دو هزار بسته غذایی در ماه آینده انجام می‌شود که استارت آن در پنجم آذر به همت ناحیه مقاومت بسیج خواهد بود، افزود: از ۲۰ اسفندماه تاکنون مبلغ ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال (به‌غیراز احتساب حق‌الزحمه نیروی انسانی) توسط گروه جهادگران سلامت جهت خدمت‌رسانی به مردم صرف شده است که به همت خیرین، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و سپاه ابرکوه تأمین شده است.

مسئول گروه جهادگران سلامت اضافه کرد: هر چند حمایت‌های گروه‌های جهادی گره بزرگی را از مشکلات خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا باز نمی‌کند و مشکل اصلی آنان موج‌های سهمگین اقتصادی، گرانی و بیکاری است که آنان را تحت فشار قرار داده است؛ اما باز هم قدردان این حمایت‌ها بوده و در جهت ادامه کار به جهادگران دلگرمی می‌بخشند.

ابرکوه؛ پیشگام در فعالیت‌های جهادی

حاتمی زاده تصریح کرد: در حقیقت موج روانی اقتصاد بیشتر از شیوع کرونا بر روی مردم تأثیر گذاشته بسیاری از افرادی که دچار بیماری کرونا می‌شوند به علت عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های درمانی، به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که در کنار خدمت‌رسانی به مردم در زمینه مقابله با کرونا فعالیت‌های جهادی در زمینه ساخت، تعمیر و مرمت خانه‌های محرومین و پروژه‌های آب‌رسانی ادامه دارد، ابراز کرد: ابرکوه یکی از شهر‌های پیشگام در انجام فعالیت‌های جهادی است که طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ مقام برتر استان و در سال ۹۸ نیز به عنوان یکی از برترین‌های کشوری معرفی شد.

راه‌اندازی شیفت ایثار (شهید وحید زمانی نیا) در تنها بیمارستان ابرکوه

در ادامه این گزارش سرهنگ مهدی ابرقویی به حضور جهادگران در شیفت شبانه ایثار (شیفت شهید وحید زمانی نیا) در تنها بیمارستان شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای کنگره بزرگداشت سرداران و ۲۷۵ شهید شهرستان ابرکوه با محوریت محرومیت‌زدایی و تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جهادگران برای کمک به کادر درمان و مدافعان سلامت، با هماهنگی مدیریت بیمارستان شیفت ایثار ویژه افراد داوطلب، راه‌اندازی شد.

فرمانده سپاه ابرکوه خاطرنشان کرد: تعداد ۳۰ نفر از خواهران و برادران بسیجی و جهادگر شهرستان در قالب گروه‌های سه الی شش نفره در نوبت‌های شبانه بیش از ۲۰ روز است که در بیمارستان خاتم‌الانبیاء (ص) در حوزه‌های نظافت و خدمات، کمک به رفت‌وآمد بیماران به بخش‌های مختلف سی‌تی‌اسکن، آزمایش و... اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی به بیماران و کادر درمان خدمت‌رسانی می‌کنند.
انجام امور خدماتی و فرهنگی در بیمارستان توسط جهادگران

دکتر علی‌اکبر عسکر‌نژاد، رئیس بیمارستان ابرکوه نیز در رابطه با همکاری جهادگران با پرسنل بیمارستان، اظهار کرد: با توجه به معضل کمبود نیروی که قبل از شیوع کرونا هم در بیمارستان ابرکوه وجود داشت، با افزایش حجم کاری در بیمارستان جهادگران سلامت به کمک ما آمده و در امور خدماتی، نظافتی و رفت‌وآمد بیماران به بخش‌های مختلف همکاری دارند که این کار بسیار ارزشمند است.

وی با تأکید بر این‌که جهادگران فارغ از نام، نشان، شغل و جایگاه اجتماعی خود تنها با هدف خدمت به بیماران و برداشتن باری از دوش کادر درمان و پرسنل، در بیمارستان حاضر می‌شوند، تصریح کرد: پرستاران و پرسنل بیمارستان شبانه‌روز در حال رسیدگی به بیماران بوده و بسیار خسته و بی‌روحیه می‌شدند که حضور جهادگران و اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی، روحیه آنان را بسیار بالا برده است.

آغاز فعالیت بسیجیان جهادگر در روند تکمیل طرح توسعه بیمارستان

عسکر نژاد خاطرنشان کرد: توزیع آبمیوه و بسته‌های میوه بین کادر درمان و پرسنل، صرفاً به این خاطر که می‌دانند مردم به این شیوه از زحمات آنان تجلیل می‌کنند، باعث انگیزه مضاعف در بین آنان جهت ادامه کار می‌شود.

وی با بیان این‌که جهادگران پشتیبان واقعی و به‌تمام‌معنا و بدون منت برای بیمارستان هستند، اضافه کرد: جهادگران بعضاً خودشان ایده و پیشنهاد برای بهبود و ساماندهی امور ارائه می‌دهند و به‌تازگی نیز عده‌ای از جوانان و افرادی که در امور ساختمان‌سازی و فنی تجربه دارند، به کمک پیمانکار بیمارستان در طرح توسعه آمده تا به‌زودی این بخش از بیمارستان نیز تکمیل شود.

گفتنی است؛ بانوان جهادگر، همسران و خانواده‌های شهدا نیز در تمامی برنامه‌های فوق پا به پای مردان حضور داشته و تلاش می‌کنند تا به هر طریق خدمت رسان مردم باشند. همچنین در این میان نقش خیرین که با کمک‌های نقدی خود جهادگران را حمایت کردند بسیار پررنگ است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، هر زمان احساس نیاز شد وارد میدان شده و بدون منت بخشیدند تا خداوند در سرای دیگر اجر و پاداش دوچندان به آنان ببخشد.
فارس/ 
 
ارسال نظرات