معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد اظهار کرد: برخی معتقدند راه پیشرفت از غرب می‌گذرد، اما حقیقت این است که راه پیشرفت از تکیه به توان داخل و عزت نفس می‌گذرد.
کد خبر: ۹۲۹۳۷۷۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزار ی بسیج از یزد، وبینار "آینده درخشان" و معرفی پژوهشکده شهید الله دادی استان یزد به همت معاونت پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد برگزار شد.
محمدرضا محمودی، معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد اظهار کرد: هدف از برگزاری این وبینار این است که به کمک اساتید برجسته این واقعیت را به دانشجویان اعلام کنیم که برای موفقیت و داشتن آینده‌ای درخشان فقط درس خواندن در دانشگاه کفایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: بخش مهمی از موفقیت در ارتباط با کسب مهارت‌هایی است که در دانشگاه به دست نمی‌آید. در این زمینه علاوه بر ارتباط با صنعت ومراکز علمی خارج از دانشگاه حتی فعالیت در تشکل‌های فرهنگی هنری نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

معاون پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان یزد گفت: در همین زمینه برنامه ویژه‌ای برای دانشجویان فنی مهندسی با عنوان "راه مخصوص" در نظر گرفته شده است که دانشجویان می‌توانند با اساتید برجسته متناسب با رشته خود ارتباط بگیرند و توانمندی‌های تحصیلی خود را بالا ببرند.

محمودی تصریح کرد: برخی معتقدند راه پیشرفت از غرب می‌گذرد، اما حقیقت این است که راه پیشرفت از تکیه به توان داخل و عزت نفس می‌گذرد. ما می‌توانیم مانند گذشته، همان زمانی که اروپا در دوره سیاه قرون وسطا بود و ما جریان غالب علمی را در دست داشتیم برسیم. انشالله به درجه‌ای از پیشرفت علمی برسیم که به تعبیر رهبر انقلاب زبان فارسی؛ زبان مرجع علمی دنیا شود.

حمایت ویژه از کارآفرینی دانشجویان
دکتر محسن حکیمی مسئول پژوهشکده شهید الله دادی استان یزد نیز در این وبینار اظهار داشت: حقیقت این است که در عرصه علمی کشورمان اتفاقات خوبی افتاده و روند رشد علمی کشور شتاب گرفته است. نمی‌توانیم بگوییم این رشد ایده‌آل است، اما نشان از یک آینده روشن دارد. به شرط این که این مسیر با قدرت ادامه پیدا کند.
وی اضافه کرد: مرکز شهید الله دادی حلقه‌های علمی شامل اساتید و تیم‌های دانشجویی را گرد آوردی کرده که می‌تواند حمایت‌هایی را از دانشجویان و طرح‌های ابتکاری آن‌ها انجام بدهد.
وی در پایان تاکید کرد: حمایت از کارآفرینی دانشجویان نیز به صورت ویژه در دستور کار است.

برگزاری رویداد "ایده تا کارآفرینی"
دکتر محمد صادق حداد مدیر کارگروه اشتغال و کارآفرینی پژوهشکده شهید الله دادی استان یزد نیز بیان داشت: بسیاری از دانشجویان این دغدغه ذهنی را دارند که با وجود این همه دانشگاه و فارغ‌التحصیلان می‌توانند آینده‌ای داشته باشند.
وی ادامه داد: مسیر‌های شغلی به دو دسته کارمندی و کارگری و کارآفرینی تقسیم می‌شود، که خود کارآفرینی به دو زیرمجموعه سنتی و مدرن تقسیم می‌شود.

حداد تاکید کرد: موفقیت در هر دو مسیر بستگی به خود شخص دارد، در واقع باید فرد به شناخت از خود دست پیدا کند.

وی اظهار کرد: بر خلاف تصور عامه مردم شخصی با سواد است که بتواند با استفاده از آموخته‌های خود تغییری در زندگی خود و سایرین ایجاد کند.
وی عنوان کرد: همیشه برای شروع یک حرکت مقاومت‌هایی در برابر تغییر وجود دارد، ولی باید در ابتدا کمال گرایی را کنار گذاشت و بعد به مرور به کمال در کار دست یافت.

حداد گفت: انسان‌های موفق خود اقدام می‌کنند، نتیجه می‌گیرند و همین نتیجه موجب انگیزه مضاعف در فرد و موفقیت بیشتر می‌شود در حالی که افراد معمولی منتظر می‌مانند و هیچ اقدامی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: رویداد "ایده تا کارآفرینی" با هدف حمایت از دانشجویانی که طرح‌ها و ایده‌هایی دارند در مرکز شهید الله دادی تعریف شده و از ایده‌های دانشجویی استقبال می‌کند.
ارسال نظرات