خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین

افتتاح بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی در هفته بسیج از سوی سپاه استان/آغاز هفته بسیج با ۵۰۰ عنوان برنامه

سرهنگ طاهرخانی گفت: امسال بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی با محوریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی بنا بود افتتاح شود که با توجه به شیوع کرونا، بدون مراسم افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۸۸۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت چهل و یکمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، نشست خبری با حضور سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه استان، سرهنگ مهدی صادق پور مسوول بسیج سازندگی استان قزوین، سرهنگ محمد امیری مقدم معاون فرهنگی هنری سپاه استان و اصحاب رسانه با محوریت تبیین برنامه های هفته مبارک بسیج در سالن جلسات فرماندهی سپاه استان قزوین برگزار شد.

بسیج، افتخار و نماد جمهوری اسلامی است

سرهنگ طاهرخانی در این جلسه ضمن اشاره به اهداف تشکیل بسیج بیان کرد: یکی از یادگارهای امام بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستور تاریخی امام راحل در خصوص تاسیس بسیج مستضعفین است.

وی گفت: بسیج، افتخار و نماد جمهوری اسلامی محسوب می شود و در طول این سالها بسیج در مأموریت های مختلف هرکجا که گره ای برای نظام ایجاد شده وارد میدان عمل می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان اظهار کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب نقش بی بدیل بسیج در عرصه دفاع مقدس و در دوران هشت ساله جنگ موجب موفقیت نظام در مقابل ابرقدرت های جهان شد و بنا به اعتراف و اقرار تمام ابرقدرت های دنیا آن تشکیلاتی که موجب شد ایران در مقابل عراق با حمایت های تمام کشورهای اروپایی بایستد، وجود پرخبر و برکت بسیج مردمی بود.

بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین، شعار امسال هفته بسیج

سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: هر ساله از ۳۰ آبان تا ۶ آذرماه بعنوان هفته بسیج نامگذاری شده و ویژه برنامه های خاصی در این ایام پیش بینی می شود و امسال شعار این هفته، بسیج، پیشرو خدمت، امیدآفرین است که از روز جمعه آغاز می شود و تفاوت اجرای برنامه های امسال به دلیل شرایط ویژه کرونایی، اجرای اغلب برنامه ها در بستر مجازی است و تلاش و سعی ما براین است که برنامه های بسیج، تحت الشعاع مصوبات ستاد ملی کلی برگزار شود.

وی افزود: در سال گذشته برنامه های فراوانی در مجموعه بسیج توسط بسیجیان استان برگزار شد اما با توجه به آخرین ماموریت بسیج در خصوص بیماری کرونا بسیار موفقیت آمیز بود که علاوه بر آن بنا به گفته مسوولان امر نقش بسیج در بحث کنترل و پیشگیری کرونا بسیار مهم بود.

تولید بیش از یک میلیون و ۲۰۰ ماسک از سوی بسیج

این مسوول ارشد سپاه استان تصریح کرد: پس از شیوع گسترده کرونا در دنیا و بالطبع در کشور و استان ما، کمبودهایی در بحث ماسک و ملزومات بهداشتی وجود داشت که مجموعه بسیج سازندگی و اقشار بسیج با استفاده از حداکثر ظرفیت در کمتر از یکماه تعداد قابل توجهی ماسک در استان را به تولید رساندند و در طول سال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ ماسک را به تولید رساند و امروز شاهد هستیم که همه اقشار جامعه دسترسی به این ملزومات دارند.

سرهنگ طاهرخانی اضافه کرد: در بحث کادر درمانی و بیمارستان رحیمیان الوند، با توجه به اعلام نیاز استان به دستور فرمانده سپاه استان در کمتر از ۲۴ ساعت نیروهای درمانی بسیجی در این بیمارستان حضور یافته و بار بزرگی از وظایف علوم پزشکی برداشته شد.

توزیع ۱۵۷ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه استان و نواحی بین جامعه هدف

معاون هماهنگ کننده سپاه استان در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت های بسیج خاطرنشان کرد: در بحث گندزدایی و پاکسازی معابر و محله ها بسیجیان استان در تمام شهرها و روستاهای استان به طور داوطلبانه و شبانه روزی در اماکن نقش آفرینی کردند.

این مسوول ارشد نظامی استان یادآور شد: در نیمه شعبان سال‌جاری با توجه به مطالبه گری مقام معظم رهبری در قالب کمک مومنانه بلافاصله قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در این خصوص تشکیل شد و کار بسیار بزرگ و عظیمی را در عرصه بسیج، با موضوعات بسته های معیشتی با مشارکت خیرین و واحد‌های تولید و دستگاه های استان در سه نوبت، اجرا شد و با نظر مثبت مقام معظم رهبری این ماموریت ادامه یافت که متفاوت از قبل بود و در طول این مدت ۱۵۷ هزار بسته معیشتی از سوی سپاه استان و نواحی بین جامعه هدف در این راستا توزیع شد.

توزیع ۴۵۰ سری جهیزیه توسط بسیج سازندگی و سپاه استان

سرهنگ طاهرخانی ادامه داد: همچنین با توجه به آغاز سال تحصیلی در ماه مهر با توجه به تدبیر انجام شده، ۱۶ هزار بسته تحصیلی بین دانش آموزان جامعه هدف توزیع شد و در عید قربان بیش از هزار راس گوسفند ذبح و به همراه ۱۰۰ هزار بسته بهداشتی توزیع شد.

وی با اشاره به توزیع جهیزیه بین زوج های قزوینی بیان کرد: با توجه به تنوع خدمت در سپاه، کار ارزشمند بسیج سازندگی در توزیع بیش از ۴۵۰ جهیزیه در نوع خود بی سابقه بود که در همین راستا طی اردیبهشت ماه و نیز در روز ولادت پیامبر به زوج های جوان تحویل داده شد.

این مسوول نظامی یادآور شد: با توجه به مرحله سوم موج کرونا و با توجه به تجربه خوب بسیج در اسفندماه، بنا به توافقی که بین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین، تفاهم نامه ای ایجاد و قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی ایجاد شد که در بحث غربالگری، بیماریابی و قرنطینه هوشمند در قالب محله سلامت محور با حضور یک پزشک، ده بهورز و یک پرستار تشکیل شد و کسانی که به نوعی درگیر این بیماری هستند توسط این مجموعه مورد رصد قرار خواهند گرفته و در صورت نیاز به درمان و دارو مورد پیگیری و توجه هستند.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به پروژه های افتتاحی هفته بسیج اضافه کرد: امسال بیش از ۱۰۰ پروژه عمرانی با محوریت قرارگاه پیشرفت و آبادانی و بسیج سازندگی بنا بود افتتاح شود که با توجه به شیوع کرونا، بدون مراسم افتتاح می شود.

آغاز هفته بسیج با ۵۰۰ عنوان برنامه

وی همچنین ضمن اشاره به برنامه های هفته بسیج عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه از روز جمعه ۳۰ آبانماه آغاز می شود که شامل برنامه‌های علمی، بصیرتی، و فرهنگی و غیره می باشد و تلاش شده اغلب آنها بصورت مجازی باشد. اعتقاد ما بر این است که با توجه به تصمیمات ستاد ملی کرونا این برنامه ها اجرا خواهد شد و برنامه های ویژه در صدا و سیما از سوی معاونت فرهنگی سپاه استان پیش بینی شده که مقرر شده بسیجیان نخبه در عرصه های مختلف طی برنامه ای معرفی شوند.

سرهنگ طاهرخانی با اشاره به اقدامات سپاه در بحث کشف انبارهای احتکار گفت: سازمان اطلاعات سپاه در بحث کشف انبارهای احتکار کالا از جمله روغن وارد میدان عمل شد و با هماهنگی دستگاه قضا این روغن ها که احتکار شده بود وارد بازار مصرف شد.

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها