خبرهای داغ:

بیمه کوثر در مسیر ترقی/ تلاش برای قرار گرفتن در بین ۳ شرکت برتر بیمه‌ای کشور

مدیر سرپرستی بیمه کوثر در آذربایجان‌غربی گفت: بیماران کرونایی در قالب بیمه زندگی و امراض خاص زیرپوشش قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۷۵
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

 به‌گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، بیمه سازوکاری است که طی آن یک بیمه‌گر، بنا به ملاحظاتی تعهد می‌‌‌کند که زیان احتمالی یک بیمه‌گذار را در صورت وقوع یک حادثه در یک دوره زمانی خاص، جبران کند یا خدمات مشخصی را به وی ارائه دهد.

بنابراین، بیمه یکی از روش‌‌‌های مقابله با ریسک است و به عنوان اهرمى مهم در ایجاد نظم اجتماعى و آرامش جامعه به شمار می‌‌رود.

وجود سه عامل، زمینه پیدایش بیمه را در دنیا و تاریخ فراهم آورده است، اول، نفع شخصی و اهمیتی که هر فرد برای منافع خود در نظر می‌‌‌گیرد، دوم، احساس خیرخواهی و نوع دوستی و سوم، احساس سرنوشت مشترک که می‌‌‌توان از آن به احساس صنفی نیز تعبیر کرد.

به طور کلی می‌توان گفت امروزه صنعت بیمه ضمن فراهم کردن شرایط برای تامین اجتماعی و رفاه افراد نقش مهمی در توسعه اقتصادی جوامع نیز دارد که افزایش ثبات مالی، جانشین و تکمیل کننده‌ شدن بیمه برای برنامه‌های تأمین اجتماعی دولت، کمک به تجهیز پس‌اندازها و کمک به کاهش خسارت از جمله راه‌های تاثیرگذاری توسعه صنعت بیمه بر رشد اقتصادی است.

بنابراین با توجه به نقش روزافزون بیمه در جامعه امروز، همراه با سایر جوامع شرکت‌های بیمه‌ای در ایران نیز شکل گرفته و اقدام به ارائه خدمات می‌کنند که یکی از شرکت‌های موفق در این زمینه شرکت بیمه کوثر است که برای آشنایی بیشتر با خدمات و عملکرد این شرکت در آذربایجان‌غربی گفت‌وگویی با محمدرضا قربانی، مدیر سرپرستی بیمه کوثر در آذربایجان‌غربی ترتیب داده‌ایم که در ادامه از نظر گذرانده می‌شود.

مدیر سرپرستی بیمه کوثر در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ مسئولیت سرپرستی این استان را برعهده گرفته است، اظهار کرد: بنده از سال ۹۵ در بیمه کوثر مشغول به خدمت بوده و چندین سال در سرپرستی آذربایجان‌شرقی مسئول خسارت شرکت بودم.

محمدرضا قربانی با اشاره به اهداف شرکت بیمه کوثر در سال جاری افزود: این شرکت در سال ۹۹ عزم و اراده خود را به کار گرفته تا در ارائه پوشش بیمه‌های خدمات سالی مملو از موفقیت در عرصه‌های مختلف  را رقم زند و در حال حاضر مدیران شرکت بیمه کوثر مصمم هستند تا با بهره‌گیری از نیروی انسانی کارآمد و باتجربه، استفاده از تمام منابع و امکانات موجود برای ارتقای ساختار اداری و مدیریتی و بالابردن آگاهی مردم به گونه‌ای عمل کنند که افزایش رضایت‌مندی ذی‌نفعان در راستای اهداف و برنامه‌های بیمه کوثر تحقق یابد و با رسیدن به اهدافش شعار سال را تحقق بخشند.

 قرار گرفتن در بین ۳ شرکت خصوصی بیمه‌ای کشور

 وی با بیان اینکه چشم‌انداز بیمه کوثر ایجاد امنیت و آرامش برای آحاد مردم جامعه، به ویژه سودآوری برای جامعه هدف و سودآوری حداکثری برای سهام‌داران شرکت است، ادامه داد: همچنین طبق سند راهبردی شرکت مقرر شده است تا در سال ۱۴۰۴ از لحاظ جلب رضایت مشتریان و سودآوری، شرکت بیمه کوثر در بین سه شرکت خصوصی برتر بیمه‌ای کشور قرار بگیرد.

 این مدیر باتجربه عنوان کرد: برای رسیدن به این چشم‌انداز برنامه‌ریزی شده است تا این شرکت با کاهش مدت زمان پرداخت خسارت، راه‌اندازی باشگاه مشتریان، تقویت زیرساخت‌های فروش آنلاین و توسعه خدمات غیرحضوری، منصفانه بودن ارزیابی خسارت‌ها، توسعه سیستم CRM برای پاسخگویی به سوالات مشتریان، افزایش شعب و باجه‌ها در سطح استان رضایت کامل مشتریان را جلب کند.

وی کاهش مدت زمان پاسخ‌گویی به شکایات در سامانه سنهاب، توسعه تبلیغات، توسعه شعب و باجه ای ارائه خدمات از نظر تعداد و پراکندگی جغرافیایی، حفظ سطح توانگری مالی در سطح یک، ارتقای آموزش کارکنان را از دیگر برنامه‌های شرکت برای تحقق چشم‌اندازبرشمرد.

 تحت پوشش قرار دادن بیماران کرونایی در قالب بیمه زندگی و امراض خاص

 قربانی در ارتباط با برنامه‌های شرکت بیمه کوثر در دوران کرونا تصریح کرد: به منظور مساعدت به بیمه‌شدگان و کمک به کاهش مشکلات و عوارض ناشی از این بیماری نحوه پوشش بیماری کرونا از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه ابلاغ شد و بر این اساس شرکت‌های بیمه مجاز شدند در قالب بیمه‌های زندگی برای آن دسته از بیمه‌گذاران فعلی که تحت پوشش بیمه امراض خاص نبوده بیماران کرونایی را تحت پوشش قرار دهند و همچنین بیمه‌گذاران تحت پوشش بیمه زندگی را همراه با ارائه خدمات بیمه امراض خاص با رعایت آیین‌نامه ۶۸ تحت پوشش قرار دهند.

 وی با بیان اینکه خدمات بیمه‌ نامه حوادث کرونادر سه طرح تحت پوشش قرار می‌گیرد، عنوان کرد: افرادی که تمایل به استفاده از این بیمه دارند می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت یک‌ساله، ۶ ماه و یا سه ماهه از مزایای این طرح‌ها استفاده کنند و نداشتن بیماری زمینه‌ای از شروط اصلی استفاده از طرح‌های بیمه‌ای کرونا است.

 مدیر سرپرستی شرکت بیمه کوثر آذربایجان‌غربی با اشاره به تجربه‌های به دست آمده در دوران کرونا گفت: کرونا باعث برگزاری غیرحضوری کلاس‌های آموزشی، توجه بیشتر به فروش آنلاین و پرهیز از تمرکز بر فروش یک رشته خاص شد.

 تنوع‌بخشی در ارائه خدمات بیمه‌ای

 وی اظهار کرد: پرهیز از تمرکز بر فروش یک رشته خاص بدین معنی است که نباید به فروش یک رشته خاصی تمرکز کرد و فقط آن را فروخت چون ممکن است یک رشته خاص دچار مشکل شود و فروش آن سخت شود بنابراین بایستی نسبت به فروش تمام رشته‌های بیمه‌ای پرداخت و تنوع‌بخشی در ارایه خدمات در دستور کار گرفته بگیرد.

 قربانی اضافه کرد: برای نمونه در دوران کرونا استقبال مردم برای استفاده از خدمات بیمه عمر و مسئولیت کارفرما کاهش یافته بود که برای همین منظور ارایه بیمه‌های آتش‌سوزی منازل،بیمه حوادث کرونا و فروش آنلاین بیمه‌ها افزایش یافت و بر روی ارائه چنین بیمه‌هایی تمرکز شد.

 پرداخت حدود۲ میلیارد تومان خسارت به زلزله‌زدگان منطقه قطوربخش شهرستان خوی/فعالیت ۵۰ نمایندگی بیمه کوثر در آذربایجان‌غربی

 وی با اشاره به وجود ۳۱ شعبه بیمه کوثر در سطح کشور خاطرنشان کرد: این شرکت در آذربایجان‌غربی ۵۰ نمایندگی فعال داشته که ۱۴ مورد آنها تنها در ارومیه هستند و باید گفت که به جز اشنویه (که در حال اقدام هست) در تمامی شهرستان‌های استان نمایندگی‌های بیمه کوثر فعالیت می‌کنند و لازم به ذکر است که همه نیروهای مسلح استان تحت پوشش بیمه کوثر بوده و بیمه‌نامه آتش‌سوزی بازنشستگان نیروهای مسلح نیز تحت پوشش این بیمه است.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌نامه حامی یکی از طرح‌های مختص بیمه کوثر است، گفت: این بیمه‌نامه برای اولین بار توسط شرکت بیمه کوثر و با مجوز بیمه مرکزی به بیمه‌گذاران ارائه می‌شود و همان‌طور که همه می‌دانند خدمات حقوقی برای بیشتر اقشار جامعه هزینه بالایی دارد،همچنین پیدا کردن خدمات متناسب با نیاز هر فرد، کار آسانی نیست، علاوه بر این، تشخیص میزان پای‌بندی به تعهد ارائه‌دهنده خدمات به اصول اخلاق حرفه‌ای، کار دشواری است و این عوامل باعث می‌شود که مردم  یا به خدمات حقوقی مورد نیازشان دسترسی پیدا نکنند و یا به علت عدم آشنایی با روال دادرسی به حق خود نرسند.

 قربانی اظهار کرد: بیمه‌نامه حامی برای برطرف کردن این قبیل مشکلات مردم طراحی شده است و مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اندک از تمامی خدمات تحت پوشش این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند و مردم لازم است بدانند که موسسات و وکلایی که شرکت بیمه کوثر برای ارائه خدمات به بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان خود معرفی می‌کند، بادقت و ظرافت خاصی انتخاب شده‌اند و این اشخاص که شبکه حقوقی بیمه‌حامی به شمار می‌روند، در کنار صلاحیت علمی و قانونی، دارای تجربه و تعهد بالای کاری نیز هستند و در یک کلام باید گفت شبکه حقوقی حامی شامل بهترین متخصصان امور حقوقی در ایران است.

وی ادامه داد: طرح کاشانه ۲ در ارائه خدمات بیمه‌های به کارفرمایان و کارگران در ساختمان‌های در حال احداث، بیمه‌نامه مکمل راننده، بیمه صندوق عقب خودرو تا پوشش سقف یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دیگر بیمه‌نامه‌های خاص شرکت بیمه موثر است.

 مدیر سرپرستی بیمه کوثر آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای به خبرنگاران گفت: خبرنگاران می‌توانند با خرید بیمه‌نامه مکمل درمان در قالب‌ گروه‌های حداقل ۵۰ نفری از تخفیف حق بیمه پرداختی بیمه کوثر استفاده کنند و بیمه حوادث کرونا همچنین بیمه حامی ‌بهترین پیشنهاد برای خبرنگاران می‌تواند باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار