فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اشکذر گفت: به مناسبت هفته بسیج برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان، پایگاه‌ها به صورت حقیقی با رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا و نیز در فضای مجازی شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۹۸۸
|
۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر، سرهنگ حسین هاتفی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان که به مناسبت هفته بسیج و با رعایت سایر نکات بهداشتی مقابله با کرونا برگزار گردید با اشاره به انتظارات رهبری از بسیج در سال قبل اظهار داشت از مهمترین انتظارات مقام معظم رهبری در سال قبل ارتباط با مردم و نیز گزارش دهی به مردم بود که این نشست بهانه‌ای برای گزارش عملکرد یکساله بسیج اشکذر و نیز برنامه‌های هفته بسیج امسال میباشد.
وی افزود: عملکرد بسیج شهرستان در هفت بخش مهم تقسیم می‌شود. بخش اول که امنیت می‌باشد تشکیل و سازماندهی نیرو‌های بسیجی در قالب گردان‌های امام علی علیه السلام، بیت المقدس و کوثر می‌باشد همچنین در بحث امنیت محلات، فعال سازی گشت‌های رضویون بسیج بود که طی یکسال اخیر حدود ۵۴۰۰ گشت پیاده و ۷۰۰ گشت پشتیبانی از ان‌ها صورت گرفته است.
در بخش تعلیم و تربیت و مسجدمحوری، راه اندازی ۶۴ حلقه صالحین ویژه بزرگسالان بود که علاوه برمباحث تربیتی با برگزاری دوره‌های توامندسازی و کارگاه‌های اموزشی سبب رشد و شکوفایی سطح بسیجیان شده است. همچنین در بخش جوانه‌های صالحین که مخاطبین ان کودکان و نوجوانان می‌باشند نیز فعالیت‌های زیادی صورت گرفته که در سطح مسابقات استانی رتبه‌های ممتاز و خوبی کسب کرده اند.
بخش سوم، حفظ آثار شهدا و دفاع مقدس می‌باشد که درسال اخیر دوازده یادواره شهدا و نیز ۳۰۰ بازدید از خانواده معظم شهدا در مناسبت‌های مختلف صورت گرفته است. همچنین ضبط مستندات آبروی محله از دیگر برنامه‌ها بوده که اخرین مورد ان در مورد شهیدان جعفری نسب بود. برگزاری همایش یادگاران دفاع مقدس در شهریور ۹۹، اعزام دانش اموزان به اردو‌های راهیان نور، رزمایش همکلاسی مهربان، کلنگ زنی و پیگیری احداث گنجینه دفاع مقدس شهرستان از دیگر برنامه‌های این بخش است.
در بخش فرهنگی، فعال نمودن جلسات مختلف با ادارات و نهاد‌های مرتبط با فرهنگ شهرستان، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، فعال نمودن گروه‌های سرود و پنج گروه تئاتر از برنامه‌های این بخش می‌باشد.
پنجمین بخش، محرومیت زداییی است که از اقدامات مهم ان می‌توان به کمک به ساخت استخر آب میل سفید خضرآباد، ساخت مسکن مددجویان بهزیستی، برگزاری کلاس‌های اموزشی، برگزاری دو مرحله رزمایش کمک مومنانه در قالب ۲۷۵۰ بسته معیشتی، ۳۰۰ بسته لوازم التحریر، ۱۵ سری جهیزیه کاملاً ایرانی و تشکیل و فعال نمودن ۲۰ صندوق قرض الحسنه اشاره کرد.
ششمین بخش اقدامات که با شیوع بیماری کرونا صورت گرفته است راه اندازی کارگاه‌های تولید مساک در مناطق مختلف شهرستان و دوخت دویست و هشتاد هزار ماسک، ایجاد قرارگاه‌های غربالگری و ایست و بازرسی با حضور ۸۰۰ نفر از بسیجیان و نیرو‌های کادر ناحیه، ضدعفونی و گندزدایی معابر را می‌توان نام برد.
سرهنگ هاتفی، در اخرین بخش از سخنان خود به برنامه‌های هفته بسیج امسال اشاره و افزود: با توجه به اینکه شعار هفته بسیج امسال، بسیج: پیشرو خدمت و امیدآفرین است، ولی به دلیل شرایط شیوع کرونا، تاکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی شهرستان در برنامه‌ها داشته ایم و البته برنامه‌هایی هم که به صورت حضوری برگزار می‌گردد با حضور حداقل افراد و رعایت شرایط بهداشتی برگزار میگردد که می‌توان به برنامه هایی، چون تکریم از خانواده معظم شهدا درب منزل آنان یا به صورت تلفنی (با توجه به شرایط شهرستان)، برگزاری مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه، فضاسازی سطح پایگاه‌ها و شهرستان، نورافشانی میدان بسیج، انتشار گزارش عملکرد بسیج در یکسال اخیر در فضای مجازی، راه اندازی پویش‌های زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی، حضرت فاطمه معصومه و امام حسن عسکری علیهم السلام، نذر اهدای خون اشاره کرد.
ایشان در پایان با بیان اینکه امسال دومین کنگره استانی بزرگداشت چهارهزار شهید استان یزد در اسفندماه و یادواره شهدای شهرستان را در ۲۷ اذرماه داریم افزود تعداد برنامه‌های و شرکت کنندگان را بر مبنای شهدای شهرستان که در بنیاد شهید پرونده دارند یعنی «۱۴۴ شهید» پیش بینی کرده ایم هرچند تعداد شهدای شهرستان به تعداد ۳۰۵ عدد می‌رسد.
در پایان این نشست خبرنگاران و اصحاب رسانه سؤالات خود را پرسیده و فرمانده ناحیه به ان‌ها پاسخ داد.
ارسال نظرات