خبرهای داغ:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب (ع):

بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین

کبیری پور از آغاز برنامه‌های هفته بسیج امسال با شعار "بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین" خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۴۲۱۵
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بسیج در ساختمان هنر و رسانه شهید ماهرخ استان قم برگزار شد، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه‌ها پیشرو خدمت است و بی منت برای رضای خدا کار می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری روز‌های هفته بسیج گفت: جمعه ۳۰ آبان آغاز هفته روز بسیج با عنوان معنویت و سلامت، شنبه: بسیج فرزند مسجد خادم مردم، یکشنبه: بسیج مطالبه‌گر و عدالت‌خواه، دوشنبه: بسیج و سبک زندگی اسلامی ایرانی، سه‌شنبه: بسیج ولایی انقلابی و تمدن‌ساز، چهارشنبه: بسیج نیروی مقاومت ملت ایران و پنجشنبه روز پایانی این هفته که مصادف با وفات حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها است باعنوان بسیج خدمت مؤمنان و ایثارگری نام گذاری شده است.

کبیری با اشاره به بیماری کرونا و شرایط کشور ادامه داد: فعالیت بسیج در حوزه فرهنگ در قالب خدمت رسانی در فضای مجازی و تمرکز و استفاده از ظرفیت آن از جمله برنامه‌های بصیرتی و جشنواره نجم خواهد بود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام اعلام داشت: برپایی ایستگاه‌های سلامت تحت عنوان "شهید سلیمانی" با همکاری معاونت بهداشت و درمان استان و با هدف ارائه خدمات بهداشتی در قالب کمک به درمان بیماران و کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها برای قطع زنجیره کرونا از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی همچنین افزود: طرح نذر ماسک توسط بسیج اصناف با توزیع ۷۰ هزار ماسک رایگان بین مردم و اصناف، ایستگاه سلامت توزیع ماسک نیم بها با مشارکت بسیج دانشجویی با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک، توزیع ۱۰ هزار ماسک برای کارگران ساختمانی و توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به همت بسیج کارگری استان نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج خاطر نشان کرد: طرح پایش و عارضه‌یابی با عاملیت بسیج مهندسین صنعت و بسیج کارگری و همچنین طرح عمران روستا توسط بسیج مهندسین عمران نیز ۲ طرح دو ساله است که در هفته بسیج مجددا آغاز می‌شود.


سرهنگ کبیری پور به ۲۰ مورد میز خدمت توسط بسیج ادارات تا پایان سال و همچنین اهدای خون در سوم آذرماه با مشارکت کارکنان بسیج عضو ادارات و کارخانجات و بسیج پیشکسوتان، در قالب برنامه‌های هفته بسیج اشاره نمود.

وی از توان بسیج در امیدآوری و کاهش و رفع مشکلات اجتماعی، با حضور ۶۵ مشاور در زندان مرکزی، حضور طلاب بسیجی در بیمارستان‌ها، تکمیل روند درمان معتادین پس از مرحله سم‌زدایی و ترک در کمپ قمرود، صیانت از خانواده آنان توسط بسیج و بکارگیری افراد ترک داده شده در تولید صنایع دستی فنرسازی و بلوک‌زنی و... و اختصاص درصدی از فروش محصولات به آنها، نیز همکاری طلاب جهادی در بازگشت روحیه فرد معتاد و نحوه برخورد خانواده‌ها پس از بازگشت این افراد به خانه و جامعه خبر داد.


وی همچنین به برگزاری جشنواره نجم در دوم آذر با عنوان نهضت جوانان مسئله محور در فضای مجازی، نهضت مطالبه‌گری و پیگیری موضوعات بصیرتی و مسابقات فرهنگی، بصیرتی در محله‌ها، اشاره و از برنامه‌های هنری به اختتامیه‌های جشنواره فیلم مقاومت و پخش در فضای مجازی، افتتاح نگارخانه ماهرخ در ساختمان هنر و رسانه، کارگاه‌های گرافیک و خوش‌نویسی و برگزاری شب شعر مجازی توسط بسیج هنرمندان و درنهایت نواختن زنگ بسیج از طریق سامانه شاد برای دانش آموزان، اشاره کرد.


وی از تامین پانزده هزار غذای گرم توسط بسیج مدیران محلات و توزیع توسط دویست و پنجاه گروه جهادی خبر داد.

وی همچنین به بازسازی و تعمیر مسکن ۵۰۰ خانواده محروم با مشارکت کمیته امداد و گروه‌های جهادی اشاره و از اقدام به زیباسازی ۵ مدرسه در سطح روستا‌های قم، توسط نیرو‌های جهادی در فرصت مناسب تعطیلی مدارس خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات