خبرهای داغ:

محدودیت های ۲ هفته ای از شنبه در کرمانشاه اجرا می شود

استاندار کرمانشاه گفت: از بامداد روز شنبه محدودیت های اعلام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت ۱۵ روز در استان کرمانشاه نیز اجرا می شود‌.
کد خبر: ۹۲۹۴۲۸۶
|
۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کرمانشاه: هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در نشست ستاد کرونای استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در کشور و استان کرمانشاه اظهار داشت: از بامداد روز شنبه محدودیت های اعلام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی به مدت ۱۵ روز در استان کرمانشاه نیز اجرا می شود‌.

استاندار کرمانشاه افزود: برگزاری جلسات دستگاه های مختلف با حضور بیش از ۱۵ نفر ممنوع است و توقع داریم دستگاه ها در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگام باشند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه ۲۷ استان کشور درگیر بیماری کرونا به صورت ویژه هستند، بیان داشت: نباید دست روی دست گذاشت و توقع داشته باشیم مشکلات استان از مرکز حل شود و مسائل موجود با وفاق، همدلی و همکاری میان خودمان در استان حل خواهد شد و در این راستا همه باید متحد شویم تا از این بحران عبور کرده و برای این مهم نیازمند انسجام و وفاق هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ چیز واجب تر از سلامت مردم نیست و اگر مردم احساس کنند مدیران برای عبور از بحران قوی پای کار هستند، پا به پای ما جلو خواهند آمد و اگر احساس کنند مدیران ضعیف هستند عکس این قضیه اتفاق خ اهد افتاد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم استان کرمانشاه نگران وضعیت سلامتی خود هستند و تنها عده قلیلی رعایت نمی کنند.

وی با اشاره به اجرای برنامه راهبردی محله محور برای مقابله با کرونا مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در اجرای این طرح پایلوت است و در این راستا کارگاه های آموزشی، گروه بندی و ... صورت گرفته است و از فرمانداران نیز می خواهیم با همکاری مسئولان شبکه های بهداشت و درمان این مهم را در دستور کار داشته باشند.

بازوندهدف اصلی از اجرای طرح مذکور را قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح همه دستگاه ها باید پای کا باشند و تمام امکانات خود را در اختیار گروه های اجرای این طرح قرار دهند و نیز از ظرفیت سمن ها هم باید در اجرا استفاده شود و خیران نیز پای کار بیاوریم.

مدیر ارشد استان با اشاره به اینکه در برخی روزها براساس تشخیص قطعی ۲۴ نفر فوتی داشتیم، عنوان کرد: تقریبا در هر یک ساعت یکی از همشهریان خود را از دست داده ایم که باید بیش از پیش رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار داشته باشیم.

وی گفت: برای اجرای برنامه راهبردی محله محور برای مقابله با کرونا نیازمند ۵۰ گروه هستیم که حداقل ۱۱۰ دستگاه خودرو نیاز دارند که از ظرفیت دستگاه های اجرایی در این راستا استفاده می شود.

بازوند تصریح کرد: در این راستا اگر برنامه ای تدوین شد همه ملزم به اجرای آن هستند و دستگاه های مختلف باید همه امکانات خود را در اختیار قرار دهند و این موضوع به صورت ویژه در اولویت کاری باشد.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: لیست تمامی مهمانسراهای دولتی اعلام شود تا در صورت نیاز برای قرنطینه از ظرفیت آنها استفاده شود و در این راستا تمام دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم آگاه سازی مردم در اجرای محدودیت های ۱۵ روزه تاکید کرد و بیان داشت: در این راستا ۱۰۰ میلیون تومان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت تا در قالب تفاهم نامه با صدا و سیما برنامه های مختلف اغناسازی و اطلاع رسانی تهیه و پخش کند و در این راستا از صدا و سیما انتظار می رود برنامه های جدید و غیرتکراری پخش کند.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در این راستا از ستاد مقابله با کرونای استان سه نفر به عنوان ناظر معرفی می شوند تا بر محتوای برنامه های تولید شده نظارت کنند.

بازوند خاطر نشان کرد: اینکه میزان بستری ها به زیر یک هزار نفر کاهش داشته نشان می دهد تصمیمات اتخاذ شده به خوبی جواب داده است.

وی گفت: همچنین در خصوص اطلاع رسانی منع آمد و رفت ها از ساعت ۲۱ به بعد نیز به مردم اطلاع رسانی کامل صورت گیرد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه قطع زنجیره ابتلا در کاهش روند بیماری بسیار اثرگذار است، ادامه داد: از طریق شبکه های تلفن همراه بیماران کرونایی ردیابی می شوند و اجازه نمی دهیم این افراد از طریق هواپیما و دیگر وسایل حمل و نقل ترددی داشته باشند و این طرح فقط برای جلوگیری از تردد افراد بیمار است و مردم اطلاع داشته باشند شنود مکالمات اصلا مطرح نیست و در این راستا باید اطلاع رسانی کامل صورت گیرد تا مورد سواستفاده رسانه های بیگانه قرار نگیرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در ایام تعطیلی هیچ بانکی اجازه برگشت زدن به چک صنوف را ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار