پاک سرشت گفت:ما افتخار می‌کنیم که نعمتی چون بسیج را داریم و بسیجی هستیم
کد خبر: ۹۲۹۴۳۷۱
|
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ازخمین؛حجت‌الاسلام حسین پاک سرشت مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خمین ضمن تبریک بمناسبت هفته بسیج گفت

: بسيج در هر اموري درکشور حضور پيدا کرده است برکت ، پاکي ،خلوص،ایثارگری و..را به همراه خود آورده وما افتخار می‌کنیم که نعمتی چون بسیج را داریم و بسیجی هستیم و این افتخار را مدیون حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می باشیم ودرخاطرم آمد یکی از زیباترین جملات در خصوص بسیج عبارت آیت الله مصباح است که می فرمایند: « بسيج حركتي است فراگير در جامعه، به سوي هدفي والا »
وی گفت:اولين ويژگي وشاخصه بسيج و بسیجی، «حركت و فعالیت» است. تفكر بسيجي با ركود ، بي‌تحركي و خمودگی تناسب ندارد . بسیجی همیشه و در همه حال به فکر حرکت و رشد است و تا پای جان به حرکت خود ادامه می دهد .

پاک سرشت در ادامه به تبیین ویژگی های بسیج پرداختند وگفتند دومين ويژگي بسیج و بسیجی اين است که حرکت بسیج و بسیجی «سريع و توفنده» است . به عبارت دیگر هر حرکتی ، حرکت بسیجی نیست بلکه باید توفنده ، سریع باشد به گونه ای که بسیجی با بصیرت خود می داند که فرمانده چه انتظاری دارد نگاهش به چیست چه توقعی دارد و آن را انجام می دهد . در نتیجه كساني كه در جامعه حركتي كند دارند، هرچند ساكن نيستند بسيجي نيز به شمار نمي‌آيند.


مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه خمین دیگر ويژگي های بسیج این طوربیان کردند:سومین ویژگی بسیج عبارت است از حرکت بسیج عمومی و فراگیر است و اگر فرد یا گروهی کوچک حرکتی سریع انجام دهند این حرکت بسیج نیست و اما چهارمین ویژگی بسیج این است که بسیج و بسیجی هدف و انگیزه والایی دارد حركت بسيجي يك حركت كور به سوي هدفي نامعين نيست بلكه حركتي باانگيزه به سوي يك هدف مقدس و شناخته شده است.


پاک سرشت در پایان بیان کرد: بسيج، ويژگيهاي ديگري نيز دارد، از جمله اخلاص ،تواضع ، فروتني و شهادت طلبي اما آنجا بسیج را از سایر حرکت ها متمایز می کند همان چهار ویژگی ذکر شده است .

ارسال نظرات