به مناسبت اولین روز از هفته بسیج صورت گرفت:

سخنرانی فرمانده سپاه قصرقند در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان

سرگرد پاسدار حسین اربابی گفت:وظیفه بسیج و بسیجیان تنها جهاد در جنگ نیست و بسیجیان باید در جهاد با نفس به اندازه جهاد نظامی قوی باشند.
کد خبر: ۹۲۹۴۶۰۵
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در قصرقند فرمانده سپاه این شهرستان با تاکید براینکه پایه‌های حرکتی یک بسیجی را در چند حرف خلاصه کرد، افزود: «ب» بسیج به معنای بیداری است و انسان در اثر یک سری اطلاعات و آگاهی‌ها به نقطه‌ای می‌رسد که درک کند هدف اصلی زندگی کردن، رسیدن به گزینه‌های خشم و شهوت نیست و یکی از قسمت‌های مهم این است که انسان بتواند به هم نوع خودش کمک کند و در جهت یاری مظلومان، قیام کند.

اربابی ادامه داد: «س» بسیج را می‌توانیم سازماندهی نام بگذاریمو این یعنی هیچ تشکیلات و تشکل و هیچ انگیزه و بیداری در عالم، بدون سازماندهی جواب نمی‌دهد لذا دومین وظیفه بسیجی این است که در سازماندهی قرار بگیرد و در این سازماندهی نقش خود را خوب بازی کند.

فرمانده سپاه قصر قند «ی» بسیج را یاری‌گری نام گذاری کرد و بیان داشت: این یعنی بسیجی خودش فرمانده نیست، بلکه ولایت را یاری می‌کند.

وی ادامه داد: «ج» بسیج را حمل بر جهاد می‌کنیم و جهاد شامل دو بعد است از جمله جهاد در جنگ و جهاد با نفس و بسیجیان نباید فقط به یک بُعد آن بپردازندو بسیجیان نباید گمان‌کنند که وظیفه شان تنها جهاد در جنگ است و باید توجه داشته باشند که جهاد با نفس، باید به اندازه بال جهاد نظامی قوی باشد و این دو باید با هم حرکت کنند و دلیل این که رزمندگان در جنگ توانستند بسیجی واقعی باشند، این بود که هم‌پای مباحث نظامی، بطور جدی به مباحث مبارزه با نفس و مباحث اخلاقی پرداختند.
ارسال نظرات