خبرهای داغ:

بانوی بسیجی و کارآفرین خمینی شهری: هدفم کمک به چرخه اقتصاد کشور بود

مدت یازده سال است با همراهی همسرش، دامداری نیمه صنعتی را اداره می کند و با راه اندازی بازارچه فراورده های حاصل دست زنان خانوار توانسته است برای بیش از ۲۰ خانم سرپرست خانوار اشتغال زایی کند،
کد خبر: ۹۲۹۴۶۷۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج

فرا رسیدن هفته بسیج؛ نوید بخش حضور بیست میلیونی مردم در صحنه های ایثار، حماسه، جهاد و اقتصاد مقاومتی بود وامروز نیز در موج کرونا، شاهد حضور بسیجیان درهمه عرصه های موفقیت و تلاش هستیم.
بر این اساس فرصت را مغتنم شمرده و آماده حضور در محل کار، بسیجی پرتوان از دیار خمینی شهر از توابع استان اصفهان شدیم.
زهرا فتحی از زنان دهه شصت به شمار می رفت که در کارنامه فعالیتش؛ صدها ستاره درخشان در ردیف معرفت و تلاش را به ثبت رسانده بود.
بانویی متولد ۱۳۶۵ و صاحب سه فرزند پسر که در درس و دانش نیز پیشتازی کرده و مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق خصوصی را کسب کرده بود.
با او دو ساعتی همراه شدیم تا بانوی بسیجی را به همگان معرفی کنیم تا نسل جوان امروز با خواندن این گفتگو؛ بدانند که با پشتکار و تلاش می توان درهمه زمینه ها موفق شد.

خانم فتحی از دهه هشتاد و افتتاح دامداری نیمه صنعتی برای پرورش دام سبک و سنگین گوشتی و داشتی خبر داد و اظهار کرد: در سال ۱۳۸۸ با همراهی همسرم، دامداری نیمه صنعتی را افتتاح و توزیع گوشت تعاونی و لبنیات تعاونی از دستاوردهای این دامداری به شمار می رفت. هدف ما کمک به چرخه اقتصادی کشور بود و الحمدالله به خوبی محقق شد.

وی به همین حرفه اکتفا نکرده و وارد سیستم های دیگر اشتغال شد؛ به گونه ای که افتتاح خدمات تلفن همراه در سال ۱۳۹۰ از جمله فعالیت های جانبی کار خانم فتحی به حساب می رفت که امروز در بازه محدود به این فعالیت می پردازد.
زهرا فتحی ادامه داد: بازارچه فراورده های حاصل دست زنان خانوار در سال ۱۳۹۵ و اشتغالزایی بیش از ۲۰ خانم سرپرست خانوار از جمله اقدامات ارزنده ما در این سال ها محسوب شد و خدا را شاکریم که این بازارچه راهگشای اقتصاد ۲۰ خانواده شد.
این بانوی فعال بسیجی که امروز در سمت فرمانده پایگاه بسیج به فعالیت می پردازد، خاطرنشان کرد: راه اندازی قرض الحسنه حضرت رقیه در سال ۱۳۹۷ و پرداخت وام اشتغال، کارگشایی و معیشت برای اعضا با کارمزد دو درصد و گاها بدون کارمزد، از جمله اقدامات دیگر من و همسرم بود و می توانم در راستای این طرح به خیریه حضرت رقیه نیز اشاره ای داشته باشم که این روزها به صورت هدفمند در بحث بسته های معیشتی و کمک به خانوارهای آسیب دیده از کرونا در فعالیت است.
خانم فتحی کمک به مردم را تحت رشته تحصیلی ادامه داد و در این خصوص با همکاری دفتر حمایت قضایی ایثارگران، از سال ۱۳۸۷ تا کنون، وکالت رایگان به بسیجیان و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران را در هر یکشنبه دردستور کار خود قرار دادم تا زکات علم را به خوبی ادا کنم.
وی اظهار کرد: افتتاح موسسه داوری در سال ۱۳۹۷ در مغازه کوچک ولی با اهداف بزرگ از جمله اقدامات بنده بود، به گونه ای که در کم ترین بازه زمانی و حداقل هزینه بتوانیم به حل و فضل دعاوی و حقوقی خانوادگی در موسسه اقدام کنیم.
این بسیجی فعال خمینی شهری؛ در امر کمک به آموزش دانش آموزان نیازمند نیز آرام و ساکت ننشست و در این خصوص با همکاری جوانان فعال و پرتوان امکان تحصیل و خرید گوشی برای دانش آموزان نیازمند تا برگزاری کلاس های تقویتی برای آنها را فراهم کرد.
خانم فتحی در پایان با تشکر بسیار از همسر و خانواده اش؛ گفت: حضور من در بسیج، دریچه روشنی از کار و تلاش را برایم فراهم کرد و امیدوارم بتوانیم به خوبی از عهده فعالیت های در دست اقدام برآییم زیرا هدف ما رسیدن به پله های موفقیت و تلاش بوده و هست.

طنین یاس - از اصفهان، زهرا شجاعی

ارسال نظرات