خبرهای داغ:
سرهنگ خالقیان با اشاره به افزايش شيوع کرونا در استان سمنان گفت: همه بايد به قطع زنجيره کرونا در استان کمک کنند.
کد خبر: ۹۲۹۴۷۸۳
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، سرهنگ علي خالقيان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جلسه هماهنگي اجراي طرح شهيد قاسم سليماني در استان سمنان با اشاره به اهداف اجراي اين طرح گفت: اجراي محدوديت هاي هوشمند در سطح شهرستان هاي استان از مهمترين اهداف اجراي اين طرح است.

وي افزود: مهمترين هدف اجراي اين طرح قطع زنجيره کرونا با نگاه پيشگيري به صورت محله اي با همکاري بين دستگاهي است.

سرهنگ خالقيان تصريح کرد: بهره گيري از ظرفيت هاي بسيج و نيروهاي مسلح در اين طرح اهميت دارد که با همکاري همه بايد مراقبت ، نظارت و حمايت از مردم در محله ها جهت قطع زنجيره کرونا صورت گيرد.

او ادامه داد: بايد از کمک هاي خيرين و مردم در اجراي اين طرح استفاده شود تا با مشارکت همه بتوانيم به قطع زنجيره اين بيماري کمک کنيم .

دکتر جندقي معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي سمنان در اين جلسه گفت: هدف از طرح شهيد سليماني قطع زنجيره شيوع کرونا با همکاري بسيج و اجراي طرح به صورت محله اي است.

وي افزود: مهمترين اقدامات در اين طرح تست گسترده کرونا، بيمار يابي فعال و قرنطينه بيماران کرونايي است که شامل کميته هاي مختلف با وظايف مشخص است.

دکتر جندقي تصريح کرد: در اين طرح به ازاي هر 40 خانوار يک رابط سلامت پيش بيني شده که موارد و علائم بيماري کرونا را از سفيران سلامت که در خانواده ها هستند جويا مي شوند.

او ادامه داد: عامل اصلي مرگ و وخامت حال بيماران کرونايي کهولت سن و بيماري هاي زمينه اي است که بايد تلاش شود تا افراد مسن در سطح شهر و اماکن شلوغ حضور نيابند و نياز هايي اعم از خريد مايحتاج روزانه و ... اين افراد توسط تيم هاي حمايتي برآورده شود.

در اين جلسه ويدئو کنفرانسي فرماندهان نواحي شهرستان ها و رئساي شبکه هاي بهداشت در شهرستان ها نظرات و پيشنهادات خود را بيان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها