رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور خبر داد:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی با مشارکت بسیج سازندگی

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور گفت: طرح واکسیناسیون طیور روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل با مشارکت بسیج سازندگی در طول هفته بسیج در نیشابور اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۴۹۹۷
|
۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
دکتر سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی افزود: بر اساس اطلاعات موجود طیور بومی و روستایی یکی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل محسوب می‌شود بالا بردن سطح ایمنی در این موجودات می‌تواند خطر انتقال آلودگی از این مخازن به طیور صنعتی را از راه‌های مختلف بطور قابل توجهی کاهش دهد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: حجم عملیات ۳۱۰ هزار دز است که از تاریخ یکم آذرماه تا ۱۰ آذر ماه اجرایی می‌شود.

وی افزود: لازم است به روستائیان اعلام شود پرندگان خود را از روز قبل آماده کنند، یعنی آن‌ها را در فضای محصور نگه دارند و حداقل ۸ ساعت قبل از شروع واکسیناسیون، آب را از آن‌ها دور کنند تا در زمان دریافت واکسن تشنه باشند.

سلیمانی ادامه داد: برای هر پرنده ۲۰ سی سی (حاوی ۱ دز) از محلول تهیه شده در نظر گرفته و در مجموع آب حاوی واکسن برای تمام پرندگان یک خانوار محاسبه می‌شود و در ظرف یا ظرف‌های تمیز و پلاستیکی عاری از مواد ضدعفونی یا شوینده، در اختیار هر خانوار قرار می‌گیرد. مهم است که پرندگان تمام آب حاوی واکسن را مصرف کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیشابور نیز گفت: هر گروه واکسیناسیون از ۲ نفر نیروی بسیجی در روستا تشکیل می‌شود که آن‌ها توسط دامپزشکی و با هماهنگی بسیج سازندگی آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار