خبرهای داغ:

بيانيه ناحيه بسيج دانشجويي سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان

به بمناسبت دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجوئی،ناحيه بسيج دانشجويي سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بيانيه صادر کرد.
کد خبر: ۹۲۹۵۱۵۸
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان ؛بيانيه ناحيه بسيج دانشجويي سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان به بمناسبت دوم آذرماه سالروز تشکیل بسیج دانشجوئی به شرح ذيل مي باشد:

امروز یکی از ضروری ترین تشکل ها، بسیج دانشجو و طلبه است...فرزندان بسیجی ام در این دو مرکز، باید پاسدار اصول تغییر ناپذیر "نه شرقی نه غربی "باشند. امام خمینی رحمه الله علیه 2/آذر/1367

شاید آن زمانی که امام راحل در آخرین روزهای عمر با برکتشان، تصمیم به تشکیل این دو قشرتخصصی از شجره طیبه بسیج گرفتند و در آن پیام، جملات گهرباری که در طول تاریخ تشکیل بسیج بر تارک آن همچون ماه، می درخشد، مثل اینکه "اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی، طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد" یا در بندی دیگر فرمودند:"بسیج، شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن ، بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد " و یا "بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند" و در نقطه اوج این پیام ارزشمند، می فرمایند" بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین، امضاء نموده اند" ، کمتر کسی به ضرورت و اهمیت این دو تشکل مهم و اثرگذار، پی برده بود. تا آنجا که امام خامنه ای مدظله العالی فرمودند: "بسیجی که در سال 1358 تشکیل شده، نیازهای آن روز را تأمین می کرد اما به تدریج مسائل و نیازهائی پدید آمد که امام از دانشجویان و طلاب می خواهند که بسیج تشکیل بدهند. این نشان دهنده این است که نیازی که کشور به روحیه بسیجی دارد، مربوط می شود به همه زمینه ها از جمله زمینه هایی که در قلمرو حوزه و دانشگاه است" .
اهمیت تشکل بسیج دانشجوئی از دو جنبه قابل تأمل است: یکی جنس مخاطب آن که شامل جوانان بانشاط، فعال در مسیر تعلیم و تربیت،جهادی، دلسوز، ایثارگر، بابصیرت و افسران جوان جنگ نرم است و دیگر محیط کار آن که دانشگاه است که مبداء همه تحولات کشور است می باشد. این دوجنبه مهم، را اضافه کنید به پیچ تاریخی مهمی که در آن قرار گرفته ایم و ضرورت حضور پیشگامانه و مطالبه گرایانه این قشر تأثیر گذار در راستای خواسته ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای مدظله العالی جهت زمینه سازی دولت جوان حزب اللهی تا انشاءالله ما را برساند به تمدن نوین اسلامی که این حرکت پرشتاب با نگاه مسئله محورانه در حال وقوع است....به امید آن روز....

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار