راه اندازی ۱۷ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در چگنی

فرمانده سپاه ناحیه چگنی گفت: ایجاد و راه اندازی ۱۷ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در سطح شهرستان و پرداخت تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت وام قرض الحسنه از منابع صندوق‌ها در سطح شهرستان از دیگر فعالیت‌های ما است.
کد خبر: ۹۲۹۵۳۹۰
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سرهنگ پاسدار محمد علیزاده فرمانده سپاه ناحیه چگنی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: در بحبوبه‌های اول انقلاب امام خمینی (ره) این ابتکار بزرگ را عنوان کردند که اگر بخواهیم انقلاب استمرار داشته باشد باید از جنس مردم برای دفاع از انقلاب تشکیلاتی راه اندازی شود و بسیج مستضعفین در ۵ آذرماه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه امروز نقش بسیجیان در سرتاسر کشور و همچنین بسیجیان شهرستان چگنی در مواجهه با مشکلات بسیار سازنده است افزود: در سال ۹۸ و قبل از کرونا تا کنون فعالیت‌های زیادی در ناحیه چگنی توسط بسیجیان انجام شد که می‌توان به برگزاری ۷ هزار نفر روز اردو‌های جهادی، کمک در امر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در عرصه‌های جمع آوری و برداشت محصولات کشاورزی و لایروبی باغات و کمک در ساخت پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهرستان با تقویت روحیه جهادی و گسترش فرهنگ و مسئولیت پذیری در افراد اولویت دار اشاره کرد.

فرمانده سپاه ناحیه چگنی با اشاره به انجام کمک در ساخت مسکن سیل زدگان و مسکن مددجویان، آموزشی ترویج، کشاورزی، اشتغال، و فرهنگی باعزیمت گروه‌های جهادی به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار بیان کرد:اعزام ۱۰ تیم دامپزشکی و واکسینه کردن ۵ هزار راس دام سبک و سنگین مناطق محروم به مبلغ ۳۰ میلیون تومان، اعزام ۱۰ تیم مهندسین کشاورزی در بحث آفت زدای باغات و محصولات کشاورزی در قالب اردو‌های جهادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تهیه و توزیع ۲۸ جهیزیه برای نوعروسان این شهرستان انجا شده است، گفت:اعزام ۱۰ کاروان زائر اولی با عتبات عالیات و مشهد مقدس و کربلا و پخش ۶۰۰ بسته لوازم آموزشی برای دانش آموزان خانواده‌های خسارت دیده در سیل و کم در آمد انجا شد.

علیزاده گفت: ۱۰ تیم پزشکی و دندان پزشکی به صورت رایگان در سه بخش شهرستان با همکاری پزشکان خارج استان اعزام شدند و توزیع دارو رایگان در روستاه‌های سیل زده و مناطق محروم شهرستان به تعداد ۵ هزارنفر به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان انجام شد.

وی تصریح کرد:احداث ۲ مدرسه ۱ کلاسه و ۲ کلاسه در بخش شاهیوند، بازسازی و تعمیر ۵ چشمه و قنات و ساختمان کلر زنی در شهرستان، احداث ۲۱۰ واحد مسکن کمیته امداد و کمک در ساخت ۱۰ واحد سیل زدگان، آبرسانی و جدول کشی روستای تنگ موسی بخش ویسیان باهمکاری گروه‌های جهادی، توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ پک معیشتی در قالب رزمایش‌های کمک مومنانه، پخت و توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توسط گروه‌های جهادی، تهیه و توزیع آب میوه بین کادر درمان سفیر سلامت آسیب دیدگان کرونا انجام شده است.


فرمانده سپاه ناحیه چگنی گفت: ایجاد و راه اندازی ۱۷ صندوق قرض الحسنه اشتغال زا در سطح شهرستان و پرداخت تسهیلات ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت وام قرض الحسنه از منابع صندوق‌ها و اقتصاد مقاومتی ناحیه جهت اشتغال زادی در سطح شهرستان از دیگر فعالیت‌های ما است.

وی بیان کرد: ۶۰۰ کلاس آموزشی و تخصصی در راستای کمک به ارتقای امنیت غذایی پایدار در سطح شهرستان توسط کانون بسیج مهندسین کشاورزان این ناحیه در قالب طرح ملی بسیج همگام با کشاورز نیز برگزارشد.

علیزاده با بیان اینکه با ورود ویروس منحوس کرونا در کل دنیا فعالیت‌ها حول این محور بیشتر شد و به طبع رد لرستان و شهرستان چگنی نیز فعالیت‌ها حول این محور همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: راه اندازی ۶ کارگاه تولید ماسک جهت مبارزه با بیماری کرونا، تولید ۱۶۸ هزار ماسک و توزیع بین مردم شهرستان و استان، ضدعفونی معابر و ادارات و خیابان‌ها و کوچه ها‌ی سطح شهر و کل شهرستان توسط گروه‌های جهادی به میزان ۷۰ هزار لیتر، ایجاد ۳ ایستگاه سلامت جهت تب سنجی و غربالگری کل شهرستان از جمله فعالیت‌های ما حول این موضوع بود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار