مسئول سازمان بسیج مداحان کشور ضمن اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ورود قرآن به مجموعه هیئت‌های مذهبی، از چاپ کتاب «روضه‌های قرآنی» از سوی سازمان بسیج مداحان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۵۵۳۱
|
۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان، درباره عملکرد این نهاد در زمینه تحقق و اجرای مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه مداحان اظهار کرد: حدود ۱۰ سال (۸۸ تا ۹۸) است که مجموعه بسیج مداحان فرمایشات و مطالبات مقام معظم رهبری را جمع‌بندی و به برنامه‌ریزی در این باره اقدام کرده است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری طی سال گذشته نیز فرمایشاتی را در ۱۱ محور بیان کردند که بسیج مداحان بر روی آنها، که برخی مربوط به جامعه مداحان است، برنامه‌ریزی کرده و اقداماتی را انجام داده است. یکی از محور‌های فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تولید محتوای خوب است که همه ساله اقدام به چاپ کتاب‌های مختلف ویژه مداحان با موضوع اشعار خوب و اثرگذار و ... می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج مداحان کشور بیان کرد: در کنگره ملی شعر، که چندی پیش برگزار شد، دو کتاب «مکتب سلیمانی» در رابطه با شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و «کوثر ناب» شامل اشعار فاطمی در مدح حضرت زهرا (س) را آماده کردیم. همچنین، طی ماه محرم امسال نیز کتاب «فابک للحسین» را به چاپ رساندیم و در حال تهیه و چاپ کتاب «انوارالزهرا (س)» برای ایام فاطمیه هستیم.

وی با ذکر اینکه هر سال هفت تا ۱۰ عنوان کتاب را برای جامعه مداحان کشور به چاپ می‌رسانیم، تصریح کرد: همچنین، دوره‌های آموزشی مربیان نوگلان حسینی و زینبی ویژه مدیران هیئت‌های مذهبی و جامعه مداحان را برگزار می‌کنیم. در حال حاضر نیز اجرای دوره آموزش مجازی «مادحین آل طه» را از خرداد سال جاری آغاز کرده‌ایم و حدود هفت هزار نفر در کشور مشغول آموزش در بخش اصول و فنون مداحی، تفسیر ادعیه، روضه‌خوانی، آوا‌ها و نوا‌ها هستند. طی ایام هفته بسیج نیز برنامه‌ای با عنوان «حماسه فاطمی» برای بررسی ابعاد زندگی حضرت زهرا (س) و سبک زندگی ایرانی ـ. اسلامی در استان‌های کشور برگزار خواهد شد.

ارجونی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ورود قرآن به مجموعه هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: در این باره نیز در حال تهیه کتابی با عنوان «روضه‌های قرآنی» هستیم که در آن روضه‌های برگرفته از مباحث قرآنی گنجانده شده است و در اختیار مداحان قرار می‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها