خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان همدان در گفت‌وگو با بسیج تأکید کرد

ضرورت گسترش فرهنگ بسیجی و ترویج روحیه جهادی در جامعه

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان بر گسترش فرهنگ بسیجی و ترویج روحیه جهادی در جامعه تأکید کرد.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۸۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

ضرورت گسترش فرهنگ بسیجی و ترویج روحیه جهادی در جامعهعلیرضا احمدوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، ضمن تبریک هفته بسیج، با اشاره به اقدامات سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، جوانان بوده و امید به آینده را محور تحقق اهداف دانسته‌اند.

وی با تأکید بر گسترش فرهنگ بسیجی و ترویج روحیه جهادی در جامعه افزود: بسیج ورزشکاران با مأموریتی که در جامعه ورزش و جوانان دارد رابطه مستقیمی با این موضوع دارد و برنامه‌های سال خود را بر اساس آن تدوین و اجرا کرده است و در دست اقدام دارد.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: از جمله این اقدامات تلاش در تقسیم امکانات و تجهیزات به طور عادلانه در جامعه با اولویت مناطق کم برخوردار، انعقاد تفاهم نامه با هیئت‌های ورزشی در خصوص ترویج اخلاق و معنویت در بین ورزشکاران، مربیان و داوران آن رشته با اجرای طرح پهلوان‌پروری، استفاده از بسیجیان ورزشکار در اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار است.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های اخلاق و بصیرتی در راستای ارتقاء بینش سیاسی و اعتقادی، اولویت دادن به برنامه‌هایی که محوریت آنها با جوانان بوده و... از دیگر اقدامات این سازمان است.

احمدوند در خصوص ضرورت نهادینه کردن و تقویت فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند «بسیج راه علاج دردهاست» بنابراین برای قوی شدن کشور در همه زمینه‌ها و مقابله با دشمنی دشمنان باید فرهنگ گذشت، ایثار، جهاد و مقاومت را که همه شاخصه‌های بسیج است را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال سال جهش تولید است و سازمان بسیج ورزشکاران در این زمینه اقداماتی را انجام داده است، عنوان کرد: با شیوع و گسترش ویروس منحوس کرونا چندین کارگاه تولیدی ورزشی در سطح استان تبدیل به کارگاه‌های تولید ماسک شدند و توانستند بخشی از نیاز جامعه را فراهم کنند.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اضافه کرد: این سازمان، جامعه ورزشی و هیئت‌ها تشویق و ترغیب کرده تا از تولیدات ورزشی داخلی استفاده شود و با رایزنی با تولیدکنندگان استان برای افزایش تولید و قرار دادن تخفیف بر کالاهای خود از تعطیلی کارگاه‌ها جلوگیری شد و موجب افزایش تولید آنها شده است.

وی در خصوص برنامه‌های اجرایی امسال در هفته بسیج بیان کرد: از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته تجلیل از ورزشکاران بسیجی و تأثیرگذار در جامعه در سطح استان، تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآنی ویژه ورشکاران، برگزاری مسابقات غیرحضوری کتابخوانی از کتاب «حس غریب پروانگی» خاطرات همسر شهید شمسی پور است.

احمدوند ادامه داد: تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه با محوریت هیئت تکواندو و استان، اعزام گروه جهادی خدمت‌رسانی به مناطق کم برخوردار استان و توزیع و تأمین فرهنگ بسیجی و فلسفه وجودی بسیج در فضای مجازی از اقدامات این سازمان است که در هفته بسیج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات