مسئول بسیج فرهنگیان استان زنجان در گفت وگو با "بسیج"عنوان کرد:

تداوم رزمایش کمک مومنانه با رویکرد جدید/توزیع بیش از ۲۵هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم زنجان

مسئول بسیج فرهنگیان استان زنجان از تداوم اجرای رزمایش کمک مومنانه با رویکردی جدید در زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۹۳
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
یوسف دولتیاری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج با اشاره به اینکه طبق فرمود: ه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) منطق اصلی بسیج رفع تهدید‌ها و تبدیل تهدید‌ها به فرصت است، گفت:برهمین اساس بسیج دارای سه رکن اسلام ناب محمدی به عنوان نرم افزار، ولایت به عنوان رهبر و مردم به عنوان منبع انرژی بسیج می‌باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های بسیج فرهنگیان استان زنجان در سال ۹۹ افزود:برگزاری جشنواره ایده پردازی تعلیم و تربیت در دوران کرونا، تهیه و توزیع ۲۵ هزار بسته بهداشتی و جهاد آموزشی در مناطق کم برخوردار، تولید بیش از ۶۰ هزار عدد ماسک، ضدعفونی بیش از ۶۰۰ نقطه در مناطق مختلف استان، سازماندهی ۱۵ گروه جهادی، اهدای خون توسط فرهنگیان بسیجی از اقدامات صورت گرفته پس از شیوع ویروس کرونا در استان زنجان است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان زنجان همچنین از تهیه و توزیع هزار و ۴۱۶ بسته معیشتی در بین اقشار آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا خبر داد و افزود:این بسته‌ها با همکاری فرهنگیان بسیجی و خیرین استان تهیه و توزیع گردید.

دولتیاری با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان در ادامه فعالیت‌های خود در دوران کرونل دو راهبرد اساسی و یک برنامه محوری دارد، خاطرنشان کرد:اولین راهبرد بسیج فرهنگیان جمع بین دو منطق بسیج و منطق آ. پ. در این دوران و تسری دادن مزیت نظام در حوزه‌های درمان و کمک مومنانه به حوزه آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان به دنبال این است که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگیان بسیجی و سایر ظرفیت‌ها را سازماندهی کند، تصریح کرد:غفلت از زحمات و مجاهدت معلمان در دوران کرونا و غفلت از حوزه پرورش که به مراتب عقب‌تر از آموزش است، از موضوعات این زمینه است.

وی با اشاره به اجرای پویش لبخند رضایت تا پایان سال تحصیلی بیان داشت:یکی از آسیب‌های جدی ناشی از ویروس کرونا، اختلال در روند پرورش و آموزش رسمی کشور است که در حال حاضر برای معلمان، کادر مدرسه، دانش آموزان و اولیا ایجاد شده که در آینده پیامد‌های ناخوشایند و جبران ناپذیری از قبیل: اختلال در زندگی خانوادگی و شخصی معلمان به دلیل وقت گذاری چند برابری در آموزش مجازی، افزایش احتمال آسیب‌های فکری، شخصیتی اخلاقی کودکان و نوجوانان به دلیل سود و دسترسی به فضای بی بند وبار و رهای اینترنت، استفاده دشمن، تشدید جنگ نرم و هجمه رسانه‌ای به آموزش و پرورش با روش‌های عملیات روانی و... می‌باشد که با در نظر گرفتن جایگاه آموزش و پرورش در حال و آینده نظام و انقلاب اسلامی، غفلت از این مسائل و معضلات بسیار خطرناک بوده و ایجاب میکند که بخش مهمی از کمک‌های مومنانه صرف رفع و رجوع این موارد و کمک به نظام آموزش و پرورش رسمی کشور شود.

دولتیاری ادامه داد:بر این اساس و به فضل الهی، سازمان بسیج فرهنگیان استان زنجان همزمان با سراسر کشور، پویش لبخند رضایت را به عنوان مرحله سوم کمک مومنانه با کمک دستگاه و پرورش را اجرا خواهد نمود.

مسئول بسیج فرهنگیان در ادامه به برنامه بسیج فرهنگیان استان در هفته بسیج اشاره و اذعان داشت:فضا سازی در فضای حقیقی و مجازی و ارسال پیامک، برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست‌های بصیرتی و تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به همراه ویدئو کنفرانس با مناطق ۱۴ گانه آموزش و پرورش، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری جلسه هیئت اندیشه ورز با حضور جانشین محترم سپاه استان در خصوص بیانیه گام دوم و نقش بسیج فرهنگیان، رونمایی از کاور بسیج فرهنگیان در قالب گفتمان سازی، تجلیل از منتخبین جشنواره ایده پردازی، برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین با موضوع امید آفرینی، جهش تولید، بیانیه گام دوم انقلاب و مسائل سیاسی روز، مسابقه کتاب‌خوانی به‌صورت مجازی، ادامه کمک‌های مؤمنانه با رویکرد جدید (ادامه کمک مؤمنانه و برنامه لبخند رضایت که در آن از فرهنگیان فعال در حوزه کمک مؤمنانه و گروه‌های جهادی تجلیل شود و دوم اینکه ارائه راهکار‌های مربوط به فعالیت‌های پرورشی در وضعیت کرونا ارائه خواهد شد) و تولید محتوا‌های فرهنگی مناسب و معرفی شهدای شاخص در پیام رسان‌های داخلی و کانال نیمکت از مهمترین برنامه‌های این هفته می‌باشد.
ارسال نظرات