خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی مطرح کرد:

«بسیج» پشتوانه ملی و ذخیره اجتماعی کشور/ضرورت تعامل نهادها در نشر نهضت مقاومت اسلامی

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: امام (ره) همچون بسیج نهادهای مختلفی را در کشور ایجاد کردند و بسیج امروز به‌عنوان پشتوانه ملی، ذخیره احتیاط و ذخیره اجتماعی این کشور مطرح است.
کد خبر: ۹۲۹۶۰۹۴
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان در مراسم تکریم و معارفه مسئول حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس سپاه استان اظهار داشت:  آخرین پیامی که امام در سال 67 به مناسبت تشکیل بسیج داشته‌اند از بسیج الهی تشبیه به لشکر مخلص خدا کردند و تاکید کردند که نگذارید پیش‌کسوتان جهاد و شهادت در پیچ‌وخم مشکلات روزمره گرفتار بشوند امام می دانستند که کارکرد مثبت این بسیج الهی در جهان دارد و آینده نظام در گرو نظام و انقلاب هم در گرو حمایت و پشتیبانی و توجه به بسیج است.

 وی عنوان کرد: امام (ره) همچون بسیج نهادهای مختلفی را در کشور ایجاد کردند که هرکدام نقش بسیار مهمی در طول چهل و دو سال انقلاب اسلامی داشته‌اند از بسیج که امروز به‌عنوان پشتوانه ملی، ذخیره احتیاط و ذخیره اجتماعی این کشور مطرح است.

قاسمی با تاکید بر اینکه ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج این ارزش‌های عظیم الهی برای ما رسالت ایجاد می‌کند افزود: مقام معظم رهبری برای این‌که ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه ماندگار شود اقدامات فکری و عملی زیادی انجام داده‌اند و در سرزمین‌های راهیان نور  در شرایط مختلف حضور پیدا می‌کنند که اهمیت جبهه‌های نور و اهمیت دفاع مقدس را برای نسل های آینده و جوانان بیان کنند.

وی ادامه داد: رهبری در قسمت‌های مهم عملیاتی حضور پیدا کردند مثل شلمچه و منطقه فتح‌المبین، منطقه فکه و شرق کارون  و توصیه کردند که همه مسیولین در بحث برنامه‌ریزی راهیان نور و حضور در مناطق دوران هشت سال دفاع مقدس مشارکت کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان خاطرنشان کرد: رهبری تأکیدات فراوانی بر اهمیت راهیان نور خصوصاً راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی داشتند که گویای این مطلب هست چقدر یادآوری دفاع مقدس و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل جوان ما مهم است.

وی متذکر شد: در موضوع ثبت و ضبط خاطرات دفاع مقدس، رهبر انقلاب بارها به مسئولین کشوری یادآوری کردند و تذکر دادند و هر فیلم و کتاب ویژه تهیه شده خودشان مطالعه کردند و تحلیل زدند که به خوبی نشان از اهمیت این موضوع دارد که ما باید ارزشهای دفاع مقدس را حفظ و به نسل جوان منتقل کنیم.

قاسمی با تأکید بر اینکه باید تا میتوانیم نهضت مقاومت اسلامی را نشر دهیم ادامه داد: رهبر انقلاب در پیام سه سال گذشته نیز بحث نهضت ترجمه کتابها و اسناد ارزشهای دفاع مقدس برای جوانان در آمریکا، اروپا، افریقا و آسیای شرقی و غربی و انتشار آنها را مورد تأکید قرار دادند.

وی اظهار داشت: فرزندان گران‌قدر شهدا، جانبازان و آزادگان که امروز نسل دهه شصت هستند اکثراً در مسئولیت‌های نظام قرار گرفتند و باید با ارزشهای دفاع مقدس توجیه شوند تا بتوانیم این جبهه مقاومت را نشر دهیم.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه در نیروهای مسلح که بیشتر در صحنه میدانی بودند کارهایی برای نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شده است گفت: بخشی از نهادها و جریان هایی که در دفاع مقدس نقش داشتند مثل جهاد سازندگی، هلال احمر ، اداره راه و شهرسازی و آموزش و پرورش در این بخش کمک کنند و نهادهای ایثارگری مثل بنیاد شهید همگام با نیروهای مسلح اقدامات بیشتر انجام شود.

وی با بیان اینکه مرکز حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه هم در کنار سایر مجموعه‌ها  گام‌هایی برداشته است گفت: این مرکز سال های  91 -90 یک بخش از معاونت فرهنگی هنری سپاه بود و از آن سال به بعد مرکز حفظ آثار مستقل شد که  در کنگره‌های شهدا، یادواره‌های قشری، یادواره‌های شهرستانی و کنگره استانی تلاش‌های زیادی شده است.

قاسمی افزود: تعامل ما با مجموعه نیروهای مسلح ، بنیاد شهید، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، نهادهای فرهنگی و جهاد کشاورزی در این زمینه باید بیشتر شود چون نیاز جوان‌ها و نسل جوان‌مان قطعاً به ارزشهای دفاع مقدس بیشتر خواهد بود .

گفتنی است،  در پایان جلسه از زحمات حسن زهرایی قدردانی و سرهنگ حسین مقدادی به عنوان مسئول حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سپاه انصارالرضا (ع) استان منصوب شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها