بانک ها ۱۴۶۰ کارخانه و مراکز تولیدی را به دلیل بدهی و عقب افتادگی اقساط تسهیلات دریافتی به تملک خود درآورده و همین امر موجب تعطیلی کارخانه تولیدی و بیکاری عده ی زیادی از کارگران شده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۱۵۶
|
۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در تیرماه امسال مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در گفتگویی اعلام کرد که ۱۴۶۰ کارخانه توسط بانک های کشور تعطیل شده اند.

بانک ها ۱۴۶۰ کارخانه و مراکز تولیدی را به دلیل بدهی و عقب افتادگی اقساط تسهیلات دریافتی به تملک خود درآورده و همین امر موجب تعطیلی کارخانه تولیدی و بیکاری عده ی زیادی از کارگران گردیده است.

بسیاری از این کارخانجات مشکل خاصی نداشته و توان تولید را داشته اند و بعضا دستگاه های بروز برای تولید فراهم کرده اند. مشکلات مالی بانک باعث تعطیلی، پلمپ و مصادره گردیده و علاوه بر اینکه تولید متوقف گردیده، تعداد زیادی از کارگر ها مستقیم و غیر مستقیم در چرخه تولید آسیب دیده و بیکار شده اند.

آیت‌الله رییسی رئیس قوه قضائیه بارها تاکید کرده است که نباید اجازه داد هیچ کارخانه‌ای تعطیل یا نیمه تعطیل شود و تولیدکنندگان زمین بخورند.

حال با توجه به گذشت چند ماه هنوز اقدام موثری برای مقابله با این اقدام بانک ها انجام نشده است و مشکلات تعداد زیادی از این کارخانه ها به قوت خود باقی است.
در همین راستا و در جهت مطالبه از مسئولان ذی ربط اسامی کارخانه هایی که توسط بانک ها به تعطیلی کشانده شده اند به شرح زیر منتشر می شود:

بانک ملی

بانک صنعت و معدن

بانک تجارت

بانک توسعه و تعاون

بانک صادرات

بانک کشاورزی

بانک مسکن

بانک ملت

ارسال نظرات